چرا هتل سنتی نیایش شیراز را انتخاب کنیم؟

هتل سنتی نیایش شیراز، یکی از این اقامتگاه‌های خاص با ویژگی‌های جذاب است. اما سوال اینجاست که چرا باید در سفر‌های خود، هتل سنتی شیراز را انتخاب کنیم؟

 

معرفی هتل سنتی نیایش شیراز

 

هتل نیایش شیراز، یک اقامتگاه سنتی با امکاناتی در حد هتل‌های استاندارد امروزی است. ساختمان هتل متشکل از ۶ خانه سنتی و تاریخی بوده که در قدیم به عنوان جاذبه گردشگری شناخته می‌شد. اما معماری خاص و زیبای این خانه‌ها باعث شد تا از ۱۷ بهمن ماه سال ۱۳۸۸ این مجموعه تغییر کاربری داده و تبدیل به هتلی سنتی برای میزبانی از مسافران و گردشگران شود. ساختمان هتل سنتی نیایش دو طبقه بوده و شامل ۷۵ اتاق مختلف برای پذیرایی از مسافران است.

مکان این هتل در قدیم چاپخانه بوده و اولین شماره از روزنامه شیراز طی قرن گذشته، در همین ساختمان‌های هتل سنتی چاپ شده است. پنجره اتاق‌های این هتل سه ستاره سنتی، رو به حرم و محوطه هتل باز می‌شود. هتل نیایش شاید بر روی کاغذ اقامتگاهی سنتی باشد؛ اما تمامی امکانات لازم برای پذیرایی از مهمانان خود را دارد. اما چرا باید با وجود هتل‌های شیک و مدرن امروزی، اقامت در هتل سنتی نیایش را انتخاب کنیم؟

 

دلایل انتخاب هتل سنتی نیایش شیراز

 

۱ - تجربه استراحت در مکانی خاص

 

اقامت در هتل سنتی نیایش شیراز به قول معروف، هم فال است و هم تماشا. چون پیشرفت و مدرنیته بودن هر چقدر هم که جذاب و پرطرفدار باشد، گاهی اوقات دل آدمی را می‌زند. پس شاید لازم باشد به جای رزرو اتاق در هتل‌های پنج ستاره شیراز، این بار استراحت در هتلی سنتی با معماری خاص و زیبا را تجربه کنیم. از طرفی دیگر با رزرو یکی از اتاق‌های این مجموعه، همزمان به دیدار یک جاذبه گردشگری رفته و زندگی در خانه‌های قدیمی را تجربه کرده‌اید.

 

۲ - رزرو اتاق با قیمت مناسب

 

دلیل بعدی و بسیار مهم، بحث تفاوت قیمت اتاق در هتل‌های لوکس با اقامتگاه سنتی نیایش شیراز است. چون هزینه‌ای که هتل‌های پنج ستاره و مدرن شیراز برای رزرو اتاق می‌گیرند، تقریباً دو برابر قیمت اتاق در هتل نیایش است. مثلاً قیمت رزرو اتاق یک تخته اقتصادی در هتل سنتی نیایش در بهمن ۱۴۰۲، فقط ۹۱۳ هزار تومان است.

اما قیمت ارزان‌ترین اتاق در هتل‌های پنج ستاره شیراز آن هم با تخفیف، تقریباً دو میلیون و دویست هزار تومان است. این موضوع باعث کاهش هزینه‌های سفر شما می‌شود. چون در عوض پرداخت هزینه زیادی برای اقامت، می‌توانید خرید‌های بیشتری از بازار انجام دهید.

 

۳ - نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری شیراز

 

هتل سنتی نیایش در قلب بخش فرهنگی و تاریخی شهر شیراز. در کوچه کلانتری عباسی این شهر قرار دارد. این ویژگی باعث شده تا فاصله این هتل سنتی با اماکن دیدنی شهر کم باشد. مثلاً ارگ کریم خان زند، آرامگاه حافظ، حمام وکیل، باغ عفیف آباد، مرکز تجاری خلیج فارس و باغ جهان نما همگی جزء جاذبه‌های گردشگری نزدیک به هتل نیایش هستند. این نزدیکی به نفع مسافر بوده و دسترسی او به اماکن دیدنی شهر را راحت می‌کند. مثلاً فاصله هتل تا ارگ کریم خان فقط ۹۴۳ متر و تا حرم شاهچراغ ۲. ۳ کیلومتر است. این ویژگی نه فقط برای دسترسی راحت، بلکه از جنبه اقتصادی هم قابل توجه است.

 

۴ - داشتن پارکینگ مناسب

 

برای مسافری که به همراه خانواده و با ماشین شخصی خود را به شیراز رسانده است، پیدا کردن پارکینگ بسیار اهمیت دارد. به همین خاطر داشتن پارکینگ مناسب از دید صاحبان خودرو، یک برتری جالب دارد. هتل سنتی نیایش شیراز از پارکینگی وسیع و بزرگ برخوردار است تا مشتریان نگران پیدا کردن جای پارک برای خودرو خود نباشد. ظرفیت این پارکینگ ۴۰ خودرو بوده و دسترسی مسافران هتل به پارکینگ بسیار راحت است.

 

هتل سنتی نیایش

 

۵ - امکان استراحت در محیطی آرام

 

قرار‌گیری هتل سنتی نیایش در کوچه‌ای به نام کلانتری عباسی باعث شده تا به دور از ترافیک و هیاهوی شهری باشد. این ویژگی به خاطر قرار گرفتن هتل در بافت تاریخی شهر است. به همین خاطر مسافران این مجموعه گردشگری این امکان را دارند تا تمامی ساعات اقامت خود در هتل نیایش را در آرامش محض سپری کنند. از طرفی دیگر دو طبقه بودن ساختمان هتل، تردد را برای مسافران راحت کرده است.

 

۶ - داشتن معماری جذاب و دیدنی

 

اقامت در هتل نیایش، بیشتر شبیه یک شب زندگی در فضا‌های فانتزی می‌ماند. چون هر طرف را که نگاه کنید، این معماری جذاب و سنتی این مجموعه است که چشم‌ها را نوازش می‌کند. اتاق‌هایی تماماً آجری، حوض پر از آب میان حیاط، کاشی‌های ریز و رنگی استفاده شده برای تزئین دیوار‌ها و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگی همگی بخش از زیبایی‌های اقامت در هتل نیایش هستند.

 

۷ - وجود امکانات رفاهی مناسب

 

به جرات می‌توان گفت که هیچ سنخیتی بین هتل سنتی نیایش با امکانات آن وجود ندارد. چون اغلب امکانات موجود در هتل‌های مدرن، در هتل سنتی نیایش یافت می‌شود. مواردی مانند سیستم اعلام حریق، پارک کودک، لابی با صفا و دلنواز، اینترنت رایگان، دستگاه فتوکپی و دورنگار تنها بخشی از این امکانات هستند. البته این امکانات جدای از تجهیزات تعبیه شده در داخل اتاق‌های هتل هستند.

 

۸ - وجود رستوران و کافی شاپ اختصاصی

 

هتل نیایش شیراز، یک رستوران سنتی با غذا‌های لذیذ دارد تا مسافران لازم نباشد برای خرید غذا به بیرون از هتل بروند. در این رستوران بیشتر غذا‌های پرطرفدار ایرانی سرو می‌شود و نیاز مسافران به خورد و خوراک را رفع می‌کند. در اوقات فراغت هم می‌توان برای صرف چای یا قهوه‌ای داغ، به کافی شاپ این مجموعه گردشگری رفت.

 

کلام آخر

 

رزرو کردن اتاق در هتل‌های مدرن کار سختی نیست و به راحتی از طریق سایت فلای تودی انجام می‌شود. اما مگر چند بار فرصت پیش می‌آید تا دوباره به شیراز سفر کرده و شب را در خانه‌های سنتی این شهر گذراند. پس باید فرصت را غنیمت شمرد و در سفر به شیراز، یکی از اتاق‌های هتل سنتی نیایش را برای خود یا خانواده رزرو کنیم. البته در این بین می‌توان از نظرات مسافرانی که قبلاً تجربه حضور در این رستوران را داشته‌اند، استفاده کرد.

 

کدخبر: 973034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟