کاشت مو به روش FUE چگونه انجام می‌شود؟

 

کاشت مو به روش FUE یکی از اولین روش‌های کم تهاجمی برای کاشت مو است که در آن از تکنیک برداشت فولیکولار استفاده می‌شود. 

اما این روش برای چه افرادی کاربرد دارد؟ مزایای آن چیست؟ مراحل انجام آن به چه صورت است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ داده و به بررسی ویژگی‌های تکنیک FUE بپردازیم.

کاشت مو به روش FUE چیست؟

کاشت مو به روش FUE یکی از پرکاربردترین تکنیک‌های کاشت مو است که به منظور برطرف کردن  کامل مشکل ریزش مو و حتی ریش و سبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش برخلاف تکنیک قدیمی‌تر FUT، واحدهای فولیکولی به صورت تکی از بانک مو برداشت می‌شوند. برداشت فولیکول‌ها در این روش به صورت پراکنده و از میان قسمت‌های پر پشت صورت می‌گیرد تا موجب کاهش حجم مو در این ناحیه نشود. کاشت مو به شیوه FUE امکان برداشت بیش از 6000 فولیکول را از بانک مو فراهم می‌کند تا قسمت‌های کم پشت با تراکم مناسب پر شوند.

شایسته ذکر است که کاشت مو FUE با استفاده از ابزارهای دقیق‌تر و با تهاجم کمتر انجام می‌شود و به همین دلیل عوارض کمتری دارد. بنابراین اگر از خطرات کاشت مو و مشکلات آن واهمه دارید به راحتی می‌توانید از این روش استفاده کنید.

کاربردهای روش FUE

کاشت مو به روش FUE برای رفع مشکل کم پشتی و طاسی مو در هر نوع و مدلی مناسب است. از این روش حتی می‌توان برای کاشت ریش و افزایش تراکم موهای صورت، کاشت موی خانم ها و کاشت ابرو نیز استفاده کرد. کاشت مو FUE اغلب با برداشت از بانک مو پشت و کنار سر انجام می‌شود اما برای برداشت از نواحی مختلف بدن نیز کارایی دارد. این روش می‌تواند به ترمیم خط رویش و جلوتر بردن آن کمک کند و در افرادی که موهایشان عقب رفته بسیار پرکاربرد است. علاوه بر این در صورتی که بانک مو به اندازه کافی تراکم داشته باشد، حتی می‌توان از آن برای پر کردن نواحی کاملا کم پشت سر نیز استفاده کرد.

قبل و بعد از کاشت مو

کاندید مناسب روش FUE

کاشت مو به روش FUE یک روش متداول است که سال‌ها از عرضه شدن آن می‌گذرد و حتی بسیاری از روش‌های دیگر کاشت مو با الگوبرداری از آن ارائه گردیده است. بنابراین این روش به عنوان یک تکنیک معتبر و جامع می‌تواند برای طیف وسیعی از زیباجویان به کار برده شود. افرادی که شرایط زیر را دارند بهترین کاندیدا برای کاشت مو FUE هستند:

  • افرادی که از نظر سلامت هیچ مشکل خاصی ندارند و به بیماری خاصی مبتلا نیستند
  • افرادی که به دلایل ارثی یا اختلالات هورمونی دچار ریزش مو شده‌اند
  • افرادی که به دلیل اسکار، آسیب و حوادثی مثل سوختگی بخشی از موهای خود را از دست داده‌اند
  • افرادی که بانک موی کافی در ناحیه پشت و کنار سر دارند
  • افرادی که حداقل 24 سال سن دارند و ریزش موی آنها تثبیت پیدا کرده است

شایسته ذکر است که داشتن موهای ضخیم‌تر و تراکم بالاتر در ناحیه اهدا کننده و گیرنده شما را به کاندیدای بهتری برای کاشت مو FUE تبدیل می‌کند. انتخاب روش کاشت مناسب و بررسی شرایط کاندیدا کاشت مو با نظر پزشک متخصص صورت می‌گیرد و در جلسه مشاوره و معاینه می‌توان جزئیات را به خوبی مشخص نمود.

مراحل کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE از نظر نحوه برداشت فولیکول‌ها با تکنیک‌های قدیمی‌تر  متفاوت است اما نحوه کاشت گرافت‌ها تقریبا مشابه است. در ادامه مراحل کاشت مو با این شیوه را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

معاینه و بررسی

در این مرحله ابتدا به پزشک متخصص مد نظر خود مراجعه می‌کنید و یک جلسه مشاوره با او خواهید داشت. پزشک در این جلسه وضعیت پوست و موی شما را بررسی می‌کند تا بهترین روش و نحوه انجام آن را تعیین کند. پارامترهایی مثل وسعت طاسی سر،‌ تراکم بانک مو،  تعداد گرافت‌های مورد نیاز، کشسانی و رطوبت پوست در روند کاشت مو بسیار تاثیرگذارند. در صورتی که پزشک کاشت مو FUE را توصیه کند سایر مراحل را بر اساس آن پیش می‌برد.

ضد عفونی و بی حسی

پس از اینکه برای کاشت مو FUE آماده شدید،‌ تیم درمان پوست سر شما را ضد عفونی می‌کنند تا احتمال عفونت و التهاب به حداقل برسد. همچنین با تزریق داروی بی حسی موضعی، درد کاشت مو را به حداقل می‌رسانند. با شروع اثرگذاری داروی بی حسی،‌ پزشک و سایر اعضای تیم مراحل اصلی کاشت مو را آغاز می‌کنند.

استخراج فولیکول‌ها

در این مرحله فولیکول‌های مناسب و باکیفیت از محل بانک مو استخراج می‌شوند تا برای کاشت آماده شوند. پزشک در این مرحله محلی را برای برداشت فولیکول‌ها انتخاب می‌کند که تراکم کافی داشته و پس از برداشت دچار کم پشتی نشود. استخراج فولیکول‌ها به صورت مجزا و منفرد انجام می‌شود و به همین دلیل ممکن است مدت زمان طولانی به طول بیانجامد.

آماده سازی گرافت‌ها

در این مرحله فولیکول‌های استخراج شده در یک محلول مخصوص و شرایط استریل نگهداری می‌شوند تا برای کاشت آماده شوند. این محلول امکان حفظ فولیکول‌ها در شرایط پایدار را فراهم می‌کند و منجر به تقویت آنها می‌شود. فولیکول‌ها زیر میکروسکوپ و با دقت بالا بررسی می‌شوند تا از نظر کیفیت و سلامت مورد تایید قرار بگیرند.

کاشت گرافت‌ها

گرافت‌های آماده در دسته‌های چندتایی و بر اساس خط رویش طراحی شده کاشته می‌شوند. این گرافت‌ها با دقت بالا در نواحی کم پشت مو قرار می‌گیرند تا تراکم کافی را ایجاد کنند. پزشک ابتدا با ابزارهایی خاص کانال مخصوص فولیکول‌ را در پوست ناحیه گیرنده ایجاد می‌کند و گرافت‌ها را داخل آن قرار می‌دهد. تخصص و مهارت پزشک در انتخاب زاویه کاشت مناسب و در نتیجه طبیعی شدن نتیجه کاشت مو نقش قابل توجهی دارد.

 

مراحل کاشت مو به روش FUE

مزایای FUE

کاشت مو به روش FUE نسبت به روش FUT که یک جراحی تهاجمی محسوب می‌شود مزایای بسیاری دارد و به نوعی یک انتقلاب در کاشت مو به حساب می‌آید. با این روش افرادی که از نتایج کاشت مو عوارض آن هراس داشتند، به راحتی می‌توانند یک کاشت موی ایمن و کم تهاجمی را تجربه کنند. کاشت مو FUE علی رغم محدودیت‌هایی که دارد، باعث افزایش کیفیت خدمات و بهبود نتایج می‌شود. از مهم‌ترین مزایای کاشت مو به روش FUE می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد و خونریزی در این روش بسیار کمتر است.
  • هیچ برشی در پوست سر ایجاد نمی‌شود و جای اسکار باقی نمی‌ماند.
  • در این روش دوره نقاهت و بهبودی بسیار کوتاه‌تر است و فرد بعد از چند روز می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود رسیدگی کند.
  • خط رویش مو بسیار طبیعی به نظر می‌رسد و از حجم موهای بانک مو کاسته نمی‌شود.
  • رشد موها در این روش بسیار بهتر است و نتایج کاشت مو زودتر قابل مشاهده خواهد بود.
  • عوارض کاشت مو به شدت کاهش می‌یابد.

توجه داشته باشید که راهکار بهره مندی از مزایای کاشت مو FUE این است که از تخصص و تجربه بهترین پزشک در یک کلینیک زیبایی معتبر بهره ببرید.

 

کدخبر: 954775 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟