تدریس خصوصی در منزل

 

امروزه موضوع آموزش یکی از مهم‌ترین مسائلی هست که مورد توجه افراد مختلف مخصوصا اولیای دانش‌آموزان قرار گرفته؛ به‌طوری‌که همه اولیا تمایل دارند تا با فراهم کردن امکانات ایده‌آل برای فرزندانشون، شرایط مناسب برای پیشرفت اون‌ها رو ایجاد کنند. آموزش و تدریس خصوصی به نوعی از آموزش گفته می‌شه که نسبت شاگرد به معلم یک باشه. این نوع آموزش می‌تونه نقش بسیار مهمی رو در جریان پیشرفت دانش‌آموز ایفا کنه.

مزایای داشتن معلم خصوصی

معلم یا مدرس خصوصی که بعضی افراد به اون معلم سرخانه هم می‌گن، شخصی هست که مسئولیت تدریس به‌صورت خصوصی رو به‌ عهده می‌گیره و به دانش‌آموز جهت فهم عمیق مطالب درسی کمک می‌کنه. در این بخش، مهم‌ترین مزایایی که داشتن معلم خصوصی برای شما به‌دنبال داره رو بررسی کردیم.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که آموزش توسط مدرس خصوصی، بسیار پرهزینه و گران خواهد بود. اجازه بدید مثالی در این باره بزنیم؛ تصور کنید که قصد یادگیری زبان انگلیسی رو دارید. در چنین شرایطی، اگر در یک آموزشگاه ثبت‌نام کنید، باید حدودا سه یا چهار سال به یادگیری مشغول باشید؛ درحالی‌که با استفاده از تدریس خصوصی زبان انگلیسی، می‌تونید دوره آموزشی رو در حدود شش ماه به پایان برسونید. پس داشتن معلم خصوصی در بسیاری از مواقع می‌تونه موجب کاهش هزینه‌ها بشه.

تمرکز بیشتر دانش‌آموز

همونطور که می‌دونید، تعداد افراد حاضر در کلاس‌های عمومی مثل مدارس، آموزشگاه‌ها و ... خیلی بالاست و طبیعتا مواردی که باعث پرت شدن حواس دانش‌آموزها می‌شن هم در چنین محیط‌هایی بیشتر هستند. این موارد شامل رفت و آمد در کلاس و حرف زدن افراد با همدیگر هست که می‌تونه توجه و تمرکز افراد رو مختل کنه. جالبه که بدونید این مشکل توسط تدریس خصوصی به‌طور قابل‌توجهی حل شده؛ در نتیجه، آموزش به روش خصوصی بازدهی بسیار بالاتری در مقایسه با آموزش عمومی داره.

تدریس خصوصی

یادگیری آسان‌تر

یادگیری بهتر و آسان‌تر یکی دیگر از مزایایی هست که داشتن معلم خصوصی برای شما به‌ همراه داره. در کلاس‌های خصوصی، تمام وقت مدرس در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیره و به‌همین دلیل، امکان استفاده از انواع روش‌ها و منابع آموزشی مختلف برای مدرس و دانش‌آموز فراهم می‌شه؛ به‌عنوان مثال، در جریان تدریس خصوصی ریاضی، مدرس سعی می‌کنه تا مطلب مورد نظر رو با استفاده از روش‌های آموزشی مختلف و ارائه مثال‌ها و تمارین متعدد به دانش‌آموز آموزش بده.

امکان پرسیدن سوالات بیشتر

باتوجه به اینکه تعداد افراد حاضر در کلاس‌های عمومی بالاست، ممکنه زمان کلاس اجازه نده تا شما بتونید سوال خودتون رو بپرسید؛ اما این مشکل در جریان آموزش خصوصی به‌طور کامل برطرف شده. زمانی که شما با معلم خصوصی فیزیک، شیمی یا هر درس دیگری تنها هستید، می‌تونید هر تعداد سوال که می‌خواهید رو از او بپرسید و توضیحات لازم رو دریافت کنید. به این ترتیب، تمام ابهامات ذهن شما برطرف می‌شه و مطلب درسی به‌خوبی در ذهنتون ثبت می‌شه.

انعطاف‌پذیری

برخورداری جلسات آموزشی از انعطاف‌پذیری، یکی دیگر از مزایای داشتن معلم سرخانه و بهره‌مندی از تدریس خصوصی محسوب می‌شه. تصور کنید به دلایلی مانند مسافرت، جلسه کاری و ... نمی‌تونید در کلاس شرکت کنید. در چنین شرایطی، اگر کلاس شما یک کلاس عمومی باشه، اون جلسه رو به‌طور کامل از دست می‌دید؛ اما اگر یک جلسه آموزش خصوصی باشه، می‌تونید اون رو به زمان دیگری موکول کنید تا از کلاس جا نمونید و مباحث اون جلسه رو در زمانی مناسب دریافت کنید.

پرداخت باتوجه‌به میزان آموزش

معمولا شرایط و قوانین کلاس‌های عمومی به این صورت هست که شما موظف به پرداخت کامل شهریه هستید و اگر به هر علتی نتونید یک یا چند جلسه از کلاس رو شرکت کنید، در حقیقت اون جلسات رو از دست می‌دید و هزینه‌ای به شما عودت داده نمی‌شه؛ در‌حالی‌که قانون کلاس‌های خصوصی به این صورت هست که شهریه، باید باتوجه‌به میزان شرکت در جلسات پرداخت بشه. مطالعه مقاله چرا از کلاسهای تدریس خصوصی و آموزش در منزل استفاده کنیم؟ هم مفید است.

آموزش

ویژگی‌های بهترین معلم خصوصی

در بسیاری از موارد، والدین تصمیم به استفاده از تدریس خصوصی برای فرزندانشون می‌گیرند؛ اما نمی‌دونن که یک مدرس خصوصی خوب و ایده‌آل باید دارای چه ویژگی‌هایی باشه. در این قسمت از مقاله، مهم‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیاتی که معلم خصوصی باید از اون‌ها برخوردار باشه رو معرفی کرد‌یم:

تجربه کافی در مقطع و درس مورد نظر

معلم مورد نظر شما باید تجربه کافی در مقطع تحصیلی و همچنین تسلط کافی بر درس رو داشته باشه. چنین معلمی می‌تونه بهترین روش برای آموزش رو پیاده‌سازی کنه؛ همچنین این معلم نسبت به مشکلاتی که دانش‌آموز ممکنه با اون‌ها مواجه بشه، آگاهی داره و راه‌هایی رو برای مقابله با این مشکلات می‌شناسه.

روش تدریس مناسب

روش تدریس در بحث تدریس خصوصی بسیار اهمیت داره؛ چون بعضی از دانش‌آموزان با وجود مستعد بودن و تنها به‌دلیل اینکه با روش معلم خود ارتباط برقرار نمی‌کنند، مطالب درسی رو به‌خوبی یاد نمی‌گیرند. در چنین شرایطی، یک معلم خصوصی باتجربه و متخصص می‌تونه بهترین روش رو برای آموزش به دانش‌آموز انتخاب و اجرا کنه.

صبر و شکیبایی

صبر و شکیبایی یکی دیگر از ویژگی‌های لازم برای یک معلم، در جریان تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک، شیمی و ... محسوب می‌شه. مدرس خصوصی باید صبور باشه و در ابتدا تلاش کنه تا اعتماد دانش‌آموز رو به‌دست بیاره. ممکنه چندین جلسه طول بکشه تا ارتباط لازم با دانش‌آموز برقرار بشه و این کاری نیست که بشه با عجله انجام داد؛ بنابراین بهترین معلم خصوصی باید از شکیبایی بالایی برخوردار باشه.

بررسی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز

مدرس خصوصی باید با برنامه پیش بره و روند پیشرفت دانش‌آموز رو همواره مورد بررسی قرار بده؛ در غیر این صورت، هرگز متوجه نمی‌شه که روش تدریسش تا چه اندازه‌ای موفق بوده و در چه زمینه‌هایی ضعف داشته؛ همچنین ارزشیابی مداوم دانش‌آموز توسط معلم خصوصی شیمی، فیزیک، ریاضی، زبان انگلیسی و ... باعث دلگرمی اولیای دانش‌آموز می‌شه و امکان مشاهده و آگاهی از روند پیشرفت فرزندشون رو برای اون‌ها فراهم می‌کنه.

حفظ توجه دانش‌آموز

بسیاری از دانش‌آموزان به‌دلیل حواس‌پرتی، دچار افت تحصیلی می‌شن. در چنین شرایطی، هنر معلم خصوصی اینه که توجه دانش‌آموز رو به درس برگردونه و مانع حواس‌پرتی اون بشه؛ چون در غیر این صورت، بازدهی مورد انتظار از تدریس ایجاد نمی‌شه. معلم خصوصی فیزیک یا شیمی باید با بهره‌گیری از روش‌های تدریس جالب و نوآورانه، توجه دانش‌آموز رو به مباحث جلب و این توجه رو در طول تدریس حفظ کنه.

وجدان کاری

وجدان کاری یکی از مواردیه که یک معلم باید در جریان تدریس خصوصی از اون برخوردار باشه؛ مثلا معلمی که وظیفه تدریس خصوصی زبان انگلیسی یا هر درس دیگری رو به‌ عهده گرفته، باید سر موقع در محل تدریسش حاضر بشه و کلاس رو در زمان مشخص به پایان برسونه. معلمی که وجدان کاری بالایی داشته باشه، هرگز وقت کلاس خودش رو با مواردی مثل تماس‌های تلفنی و ... سپری نمی‌کنه.

تدریس خصوصی در تهران با بهترین معلم خصوصی

در این مطلب، مهم‌ترین مزایای داشتن معلم خصوصی و همچنین ویژگی‌هایی که یک مدرس خصوصی باید از اون‌ها برخوردار باشه رو مطرح کردیم. امروزه تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک، شیمی و مخصوصا تدریس خصوصی زبان انگلیسی به‌ شدت در میان معلمان و دانش‌آموزان رواج پیدا کرده و نتایج بسیار خوبی رو هم به دنبال داشته. با استفاده از این روش، مطالب درسی به‌صورت عمیق به دانش‌آموزان ارائه می‌شه و تمام اشکالات و ابهامات ذهنی اون‌ها به بهترین شکل ممکن برطرف می‌شه.

اگر شما هم قصد بهره‌مندی از تدریس خصوصی در تهران رو دارید، پیشنهاد می‌کنیم ایران مدرس Iranmodares.com را انتخاب کنید و از خدمات باکیفیت این مجموعه بهره‌مند بشید.

 

کدخبر: 953826 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟