بررسی بروکر آلپاری؛ [ کابین شخصی + پلتفرم های معاملاتی "Alpari"]

 

ما در این مطلب کوتاه، هم خوشبین هستیم و هم بدبین! در نهایت، هر تریدری باید برای خودش تصمیم بگیرد. اولین و مهمترین سوال این است که چرا آلپاری؟

کارگزاری آلپاری چه ویژگی هایی دارد؟

از ویژگی‌های مثبت بروکر آلپاری هرچه بگوییم، کم است. در تازه‌ترین آپدیت، این بروکر، سایت خود را مجدد با ظاهری بهتر طراحی کرده است؛ البته، سایت فارسی هنوز دست نخورده است! در واقع آنچه در جملات بعدی می‌گوییم، می‌توانند مهمترین دلایل ایرانی‌ها برای انتخاب بروکر آلپاری باشند.

بهترین خصوصیات بروکر آلپاری برای تریدرهای ایرانی

1) در بروکر آلپاری، با $1 هم می توانیم ترید را شروع کنیم.

2) بروکر آلپاری، حساب‌های متنوعی دارد و نیاز هر تریدر با هر سطح سوادی را تامین می‌کند.

3) آلپاری، پشتیبانی آنلاین به زبان فارسی ارائه میدهد. همچنین، سایت و پنل شخصی بروکر نیز فارسی است.

4) تنوع نمادهای معاملاتی این بروکر عالی و کامل است.

5) تریدرهای حرفه‌ای میتوانند در آلپاری تا 1 به 3000 لوریج بگیرند.

6) سرویس "PAMM" بروکر آلپاری یکی از بهترین‌ها در نوع خود و در میان بروکرهای مختلف است.

7) امکان معامله رمزارزها و همینطور باینری آپشن نیز در آلپاری وجود دارد.

انواع حساب های معاملاتی در بروکر آلپاری

همانطور که اشاره شد، تنوع حساب‌های معاملاتی در آلپاری، بسیار خوب است. این بروکر 6 مدل حساب معاملاتی ارائه میدهد. تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای به راحتی میتوانند حساب منطبق با شرایط خود را در این بروکر پیدا کنند. در جدول زیر، تمام حساب‌های معاملاتی در بروکر آلپاری را نام برده‌ایم.

 

نام حساب

حداقل موجودی مورد نیاز

اهرم معاملاتی (لوریج)

نانو متاتریدر 4 (nano.mt4)

$ 1

تا 1:500

استاندارد متاتریدر 4 (standard.mt4)

$ 20

تا 1:1000

استاندارد متاتریدر 5 (standard.mt5)

$ 100

تا 1:1000

ای سی اِن متاتریدر 4 (ecn.mt4)

$ 300

تا 1:3000

پرو ای سی اِن متاتریدر 4 (pro.ecn.mt4)

$ 500

تا 1:3000

ای سی اِن متاتریدر 5 (ecn.mt5)

$ 500

تا 1:3000

 

 

اسپرد یا کارمزد در بروکر آلپاری شناور است و از مقادیر بسیار کم [در حد 0.3 پیپ] آغاز میشود. همچنین، حساب‌های آلپاری – به جز حساب "pro.ecn.mt4" و "ecn.mt5" – کمیسیون ندارند.

کابین شخصی در بروکر آلپاری  مرکز فرماندهی تریدرها

پنل کاربری یا همان کابین شخصی آلپاری، بسیار خوب عمل کرده است. بعد از ثبت نام در بروکر آلپاری، از طریق گزینه ورود / Login در سایت اصلی، وارد پنل کاربری خود شوید. در نگاه اول، با چنین ظاهری مواجه خواهید شد ... 

 

 مهمترین بخش ها در کابین شخصی بروکر آلپاری

قطعا در این مطلب نمیتوانیم تمام بخش‌های پنل کاربری را بررسی کنیم، اما به معرفی مهمترین قسمت‌ها خواهیم پرداخت. مهمترین بخش‌ها در پنل کاربری آلپاری عبارت‌اند از:

  • افتتاح حساب

  • حساب‌های تجاری من

  • انتقال وجه

  • پلتفرم‌های تجاری و نرم‌افزارها

البته تمام قسمت‌های کابین شخصی مهم هستند، اما از آنجایی که کاربرد کمتری دارند، از معرفی و بررسی آنها صرف نظر میکنیم.

 

ساخت حساب معاملاتی جدید در آلپاری

در پنل کاربری، ابتدا سه گزینه در وسط صفحه جلب توجه میکنند. از گزینه وسط، یعنی «افتتاح حساب»، برای ساخت حساب معاملاتی جدید استفاده می شود.

بعد از انتخاب این گزینه، به صفحه دیگری منتقل خواهید که می‌توانید به ترتیب، حقیقی (Real) یا مجازی (Demo) بودن حساب، و همینطور نوع حساب را مشخص کنید. انتخاب رمز عبور حساب معاملاتی و همینطور مبلغ حساب دمو برعهده تریدر است. (عکس زیر را ببینید.)

ساخت حساب معاملاتی جدید در بروکر فارکس آلپاریjpg

ساخت حساب معاملاتی جدید در بروکر آلپاری

 

بخش حساب‌های تجاری در بروکر آلپاری

در بخش حساب‌های تجاری که به دو بخش حقیقی و آموزشی تقسیم شده است، میتوانید به تمام حساب‌های معاملاتی خود دسترسی داشته باشید.

شماره حساب، نوع حساب، لوریج و موجودی در نگاه اول مشخص هستند. با کلیک روی شماره حساب، و انتخاب «بررسی حساب» به تنظیمات بیشتر حساب معاملاتی دسترسی خواهید داشت که شامل تغییر اهرم، تغییر رمز [پلتفرم معاملاتی] و ... میشود.

بخش‌های مختلف در کابین شخصی Alpari

بخش‌های مختلف در کابین شخصی بروکر آلپاری

آیا حذف حساب در آلپاری ممکن است؟

حساب‌های دمو قابل حذف هستند، به آن شرط که معامله‌ای در حساب باز نباشد.‌ اما، به طور کلی، حساب‌های حقیقی و کابین شخصی در بروکرها قابلیت حذف ندارند، و این مسئله به قوانین بروکرها و مسائل مربوط به پولشویی برمیگردد که هیچ داده‌ای در بازارهای مالی نباید حذف شود. جزئیات بیشتر در خصوص حذف پنل کاربری و اینکه آیا این کار میسر است یا خیر را میتوانید از پشتیبانی آنلاین آلپاری سوال کنید.

واریز و برداشت در بروکر آلپاری

سومین بخش مهم در آلپاری – همانطور که در تصویر بالا مشخص است – بخش واریز و برداشت است. بروکر آلپاری، روش‌های متعددی را برای کاربران ایرانی در نظر گرفته است. از جمله روش‌های واریز / برداشت در آلپاری:

  • واریز و برداشت ریالی از طریق صرافی‌هایی مانند TC PAY

  • واریز و برداشت از طریف کیف پول‌های الکترونیکی مانند وب مانی

  • واریز و برداشت با رمزارزها (بیت کوین، تتر، اتریوم، ...)

روش آخر، یعنی واریز و برداشت با رمزارزها به دلیل سهولت و سرعت و بی‌ثمر بودن تحریم‌ها، بهترین روش برای کاربران ایرانی است. به راحتی با کمک صرافی‌های رمزارز ایرانی، میتوانید واریز و برداشت در آلپاری را تجربه کنید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد بروکر آلپاری، افتتاح حساب پم آلپاری، معرفی نمادهای داوجونز، نزدک و نفت در آلپاری، حساب بدون سواپ آلپاری، تغییر کد معرف در آلپاری و دیگر موارد مهم در شناخت یک بروکر موفق به وبسایت هایی مانند لیست بهترین بروکر های فارکس تاپ بروکر ایران Irantopfxbrokers، مای اف ایکس بوک Myfxbook، تریدرز یونیون Tradersunion و دیگر وبسایت های مرجع در این زمینه مراجعه نمایید. 

پلتفرم‌های تجاری و نرم‌افزارها

آلپاری از پلتفرم‌های معروف متاتریدر 4 و متاتریدر 5‌ پشتیبانی میکند. همچنین این بروکر، اپلیکیشن مخصوص به خود را ارائه داده است. وب تریدر نیز دیگر بستر معاملاتی در این بروکر است. در پنل کاربری، به بخش مربوطه، یعنی پلتفرم‌های تجاری مراجعه کنید تا به نسخه‌های مختلف دسترسی داشته باشید. ‌توجه داشته باشید که نسخه وب، هرگز کارایی و امکانات متاتریدر را ندارد.

آلپاری، همچنین، برای آن دسته از افرادی که به حساب‌های پم علاقه‌مند هستند، اَپ مخصوص طراحی کرده است تا بتوانند هر لحظه وضعیت سرمایه گذاری خود را پیگیری کنند.

آیا واقعا آلپاری بهترین بروکر برای ایرانیان است؟

همانطور که در این مقاله نیز با ویژگی‌ها و نحوه کار و امکانات کابین شخصی آلپاری آشنا شدیم، حال میتوان از تمام قابلیت‌ها با تسلط بیشتری برای معامله استفاده نمایید، به طور کلی کابین شخصی آلپاری ورود به فارکس را برای هر سطح از معامله گران، تسهیل می‌نماید.

کابین شخصی آلپاری در طول سالهای اخیر با تغییراتی همراه بوده اما همچنان از قالب سنتی خود بهره می برد، به همین دلیل کاربران قدیمی این بروکر به ویژگی‌های آن اشراف کامل دارند، اما برای معامله گران جدید سایت آلپاری، بخصوص در مقایسه با سایت بروکر لایت فارکس و آمارکتس مقداری پیچیده و قدیمی بنظر آید که در مقابل ویژگی‌های متعدد الپاری به عنوان یکی از بهترین بروکرهای فارکس در ایران، می توان از آن چشم پوشی نمود.

منبع: تاپ بروکر ایران Irantopfxbrokers - اینوست و پدیا Investopedia

 

کدخبر: 950873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟