نمای چوبی ترموود در معماری | مزایای زیبایی‌شناختی این متریال در طراحی بیرونی

 

نمای چوبی ترموود در معماری؛ یک گزینه مینیمال و زیبا

نمای ساختمان را می‌توان یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سازه دانست. چرا که نما ارزش ساختمان را مشخص می‌کند و همچنین نقش پررنگی در معماری آن نیز دارند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای نما که به‌تازگی محبوب شده است و مزایای بسیار زیادی دارد، نمای چوبی است. عموما برای نمای چوبی از ترموود که یک متریال خاص می‌باشد، استفاده می‌شود. اما چرا طی سال‌های اخیر، نمای چوبی ترموود در معماری مدرن بسیار محبوب شده است و گزینه‌های دیگر محبوبیت خود را از دست داده‌اند. در این مطلب از پارس آرای کوهستان با ما همراه باشید تا اهمیت نمای چوبی ترموود در معماری را به‌صورت کامل بررسی کنیم.

مزایای استفاده از نمای چوبی ترموود در معماری سازه

قطعاً یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت نمای چوبی ترموود در معماری مدرن، زیبایی این متریال است. همان‌طور که می‌دانید، چوب در معماری زمانی استفاده می‌شود که معماران قصد داشته باشند تا حس طبیعت را به فضا انتقال دهند. همچنین در معماری مدرن که سبک مینیمالیسم بسیار محبوب شده است، چوب و به‌خصوص ترموود نقش پررنگی دارد. در نتیجه می‌توان گفت که اصلی‌ترین دلیلی استفاده از نمای چوبی ترموود در معماری، زیبایی این چوب خاص است. البته باید اشاره کرد که نمای چوبی ترموود مزایای دیگری علاوه‌بر زیبایی نیز دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

ترموود از نظر ظاهری فوق‌العاده خاص و زیبا است

زیبایی تنها یکی از مزایای ظاهری نمای چوی ترموود است. درواقع این متریال به دلیل خاص بودن، یکی از محبو‌ب‌ترین گزینه‌ها در معماری مدرن به شمار می‌آید. برای درک بهتر، پیشنهاد می‌کنیم که نمای ساختمان‌های اطراف خود را مرور کنید. بیشتر این ساختمان‌ها دارای نمای سنگی و یک‌شکل هستند. به همین خاطر می‌توان گفت که به طور میانگین، بیشتر سازه‌های امروزی در ایران نمای سنگی دارند. در نتیجه اگر به دنبال یک نمای خاص هستید که سازه شما را با دیگر ساختمان‌ها متفاوت کند، بهترین گزینه نمای چوبی ترموود است. این نما ساختمان شما را از دیگر ساختمان‌ها کاملاً متمایز می‌کند و برای افراد خاص‌پسند و دارای سلیقه خاص بهترین گزینه است.

مقاومت ترموود در برابر رطوبت بالا است

متریال مورداستفاده در نمای ساختمان باید در کنار زیبایی ظاهری و جذابیت بصری، ویژگی‌های فیزیکی خاصی نیز داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید، متریال مورداستفاده در نما به‌صورت مداوم در معرض رطوبت باران و برف قرار می‌گیرد. در نتیجه باید مقاومت بالایی نسبت به رطوبت داشته باشد. یکی از دلایل استفاده از نمای چوبی ترموود در معماری، مقاومت بالای ترموود در برابر رطوبت و پوسیدگی است. برخلاف بسیاری از چوب‌های دیگر و همچنین متریال‌هایی مانند آجر و سنگ، ترموود به‌مرورزمان دچار فرسایش و هوازدگی نمی‌شود. به همین خاطر بسیاری از معماران از ترموود در طراحی نمای سازه‌های خود استفاده می‌کنند.

 

مقاومت ترموود

ترموود به‌آسانی در قسمت‌های مختلف نما نصب می‌شود

نمای برخی سازه‌ها پیچیدگی خاصی دارد و به دلیل طراحی متفاوت، معماران برای استفاده از متریال‌های مختلف مانند آجر یا سنگ محدودیت دارند. اما یکی دیگر از مزایا نمای چوبی ترموود در معماری، امکان استفاده از این متریال در بسیاری از بخش‌های خاص است. تنها با پیاده‌سازی یک شاسی یا زیر سقف مناسب، شما می‌توانید ترموود را در تمام بخش‌های نماهای خاص نصب کنید. البته باید اشاره کرد که در صورت نیاز، حتی می‌توان از ترموود به‌صورت خمیده در برخی نماهای خاص استفاده کرد. البته ترموود مورداستفاده باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

نمای چوبی ترموود در معماری مدرن محبوب است

معماری مدرن شاخصه‌های مخصوص به خود را دارد و یکی از این شاخصه‌ها، مینیمالیسم یا سادگی است. به همین خاطر اگر به دنبال ساخت سازه‌های با معماری مدرن هستید، نمای چوبی ترموود بهترین گزینه برای شما به شمار می‌آید. این متریال جلوه‌ای بسیار مینیمال به نمای شما می‌دهد و دقیقاً به همین خاطر است که در معماری مدرن این متریال به‌شدت محبوب شده است. همچنین باید اشاره کرد که به دلیل تنوع طرح‌ها و رنگ‌های ترموود، شما محدودیت بسیار کمی در زمینه طراحی نما خواهید داشت که یک مزیت مهم دیگر به شمار می‌آید.

نصب ترمیم ترموود آسان و کم‌هزینه است

طراحی نما تفاوت زیادی با اجرای آن دارد. در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی، نمای طراحی شده در نهایت به دلیل محدودیت‌های اجرایی و فنی ساخته نمی‌شود و معماران به سراغ گزینه‌های جایگزین می‌روند. اما با استفاده از ترموود در نمای چوبی، محدودیت‌ها به حداقل می‌رسد. درواقع نصب ترموود در نما بسیار آسان‌تر از نصب دیگر متریال‌ها مانند آجر و سنگ است و به زمان بسیار کم‌تری نیاز دارد. همچنین در نتیجه کاهش زمان اجرای نما با ترموود، هزینه نهایی ساخت نما نیز به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. باید اشاره کرد که در کنار پایین‌بودن هزینه نصب، هزینه نگهداری و ترمیم ترموود در بلندمدت نیز بسیار مناسب است. همچنین به علت مدرن بودن نمای چوبی ترموود در معماری، تا سال‌ها شما به تغییر نمای سازه خود نیاز نخواهید داشت.

ترموود

خرید ترموود از پارس آرای کوهستان برای معماری نمای چوبی

نمای چوبی ترموود در معماری مدرن به دلیل مزایای عنوان شده در این مطلب بسیار محبوب شده است. البته شما برای اجرای یک نمای چوبی ترموود اصولی، باید از یک ترموود باکیفیت استفاده کنید که دوام مناسبی داشته باشد. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از قدیمی‌ترین عرضه‌کنندگان ترموود باکیفیت در کشور است. شما می‌توانید ترموود موردنیاز برای اجرای نمای سازه خود را از مجموعه ما خریداری کنید یا ساخت آن را به‌صورت کامل و دقیق به تیم پارس آرای کوهستان بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت خدمات و محصولات، تنها کافی است تا با کارشناسان ما در پارس آرای کوهستان تماس بگیرید.

سؤالات متداول

زیباترین متریال برای نمای ساختمان چیست؟

ترموود یکی از زیباترین و باکیفیت‌ترین متریال‌ها برای ساخت نما است. البته شما می‌توانید از ترکیب این متریال با سنگ و آجر نیز استفاده کنید تا نمای خاص‌تری داشته باشید.

چرا نمای چوبی ترموود در معماری مدرن محبوب است؟

ترموود به دلیل ظاهر مینیمال، دوام بالا، مقاومت بی‌نظیر در برابر رطوبت، نصب آسان و هزینه نصب و نگهداری مناسب، در معماری مدرن بسیار محبوب شده است.

آیا ترموود دوام مناسبی برای استفاده در نمای چوبی دارد؟

بله. ترموود به دلیل فرایند ساخت خاص خود، مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی، نفوذ رطوبت و همچنین نفوذ حشرات دارد. همچنین نگهداری و ترمیم این متریال نیز به‌راحتی انجام می‌شود.

 

کدخبر: 949623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟