چگونه ویزای کویت بگیریم

 

برای گردشگرانی که قصد دارند، به این کشور سفر کنند، بسیار هوشمندانه است که قبل از تهیه بلیط هواپیما کویت اطلاعات کاملی از شرایط اخذ ویزا به‌دست آورند.

 

مهم‌ترین ویزاها درکشورکویت

امروزه کویت بخاطر جایگاه دینار قدرتمند و ارزشمند خود در جهان، برای بسیاری از ایرانیان مقصد جذابی به حساب می‌آید. هم‌اکنون نیمی از جمعیت این کشور از مهاجرانی از سراسر جهان تشکیل شده است. با دارابودن کارت شهروندی در کویت افراد مقیم این کشور از مزایا و امکانات بسیاری برخوردار می‌گردند. بنابراین اگر بلیط کویت تهیه کرده باشید و به این کشور سفر کنید، متوجه تنوع بسیار ملیت‌ها و اقوام خواهید شد. یکی از پر طرفدارترین ویزاها در کویت ویزای کاری بوده و نرخ بیکاری پایین در این کشور و سایر مزایا از جمله پول قدرتمندش، دلیل بسیاری از تقاضاهای بالا برای دریافت ویزای کاری است. 

ویزای کاری کویت

برای این ویزا به دو روش می‌توان اقدام کرد. ابتدا کفیل شما در کویت مراحل اخذ ویزا را انجام می‌دهد و شما برای پیداکردن کار جست‌وجو کرده و با کارفرماها مکاتبه می‌کنید و یا ابتدا شغل موردنظر خود را پیدا می‌کنید و کارفرما نقش کفیل را برای شما ایفا می‌کند و برای اخذ ویزای شما اقدام می‌کند. توجه داشته باشید که برای اخذ این ویزا، مدارک خود را باید علاوه‌بر اداره گذرنامه این کشور، به اداره کار کویت نیز ارائه دهید. به عنوان یک خارجی شما می‌توانید هم در بخش‌های خصوصی و هم در بخش‌های دولتی کار کنید. همچنین برخلاف اکثر کشور‌ها، در کویت مالیات بر درآمد صفر است و کل حقوق خود را کامل دریافت خواهید کرد. اگر ابتدا با ویزای توریستی وارد کشور شده باشید، باید ابتدا از کشور خارج شوید و درخواست ویزای کاری بدهید. مدارکی که برای گرفتن این ویزا لازم دارید موارد زیر است:

  • گذرنامه معتبر با اعتبار دوساله یا بیشتر
  • گواهی اجازه کار در کویت
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • نتیجه تست منفی HIV
  • گواهی سلامت جسمی
  • فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا

 

تحصیل در کشور کویت

این مدل ویزا در کشور کویت چندان مورد توجه دانشجویان نیست؛ زیرا دانشگاه‌های برتر این کشور تعداد بسیار کمی دارند. همچنین این ویزا برای ایرانیان به سختی صادر می‌شود و اخذ آن احتمال کمی دارد.

تحصیل در کشور کویت

 

سرمایه گذاری در کویت

این نوع ویزا معمولا در زمینه‌های نفت و گاز، ساختمان‌سازی و املاک صادر می‌شود. معمولا سرمایه‌گذاران خارجی کشور کویت از کشور چین و آمریکا هستند. البته توجه داشته باشید که در حال حاضر به علت تاثیرات پندمیک و افت قیمت نفت و گاز، شرایط اقتصادی این کشور به خوبی چند سال گذشته نیست، پس بهتر است قبل از اقدام برای سرمایه‌گذاری، تحقیق و بررسی کاملی در مورد امکانات و شرایط موجود انجام دهید. در حال حاضر خارجی‌ها در این کشور، بر خلاف چند سال گذشته، می‌توانند مالکیت صددرصدی کسب‌وکار را داشته باشند. اگر این کسب‌وکارها به اشتغال در کویت کمک کرده باشند، معاف از مالیات نیز، خواهند بود. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری در این کشور را دارید بلیط کویت خود را تهیه کرده و آماده سفر شوید.

ویزای توریستی کشور کویت

با گرفتن این نوع ویزا، می‌توانید تنها یک بار وارد کشور شوید. اعتبار آن معمولا 3 ماه است. برای اخذ این ویزا معمولا باید به‌طور آنلاین درخواست داد، اما از آن‌جایی که برای ایرانیانی که داخل ایران زندگی می‌کنند این امکان وجود ندارد، باید به طور حضوری به سفارت کویت مراجعه کنید. برای درخواست این ویزا شما باید از اقوام یا نزدیکان خود دعوتنامه داشته باشید. اگر مدارکتان کامل باشد، زمان دریافت ویزا کوتاه و در حد دو، سه روز کاری خواهد بود. پس‌از اخذ ویزای توریستی، در بازه سه ماهه با تهیه بلیط کویت و یک بار ورود هر گردشگر می‌تواند به مدت یک ماه در خاک این کشور اقامت داشته باشد.

سفارت کویت در ایران

برای برخی مراحل دریافت ویزا باید به کنسولگری سفارت کویت مراجعه کنید. آدرس در وحید دستجردی، خیابان ظفر، شماره 305 واقع شده است و ساعت مراجعه به بخش کنسولی 8 الی 11:30 خواهد بود.

موارد مهمی که برای سفر به کویت باید به آن توجه کرد

اگر قصد رانندگی داشته باشید باید گواهینامه بین‌المللی و مدارک ماشین مانند کارت ماشین و بیمه و.. را به همراه داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که همراه داشتن هرگونه مواد مخدر حتی به مقدار ناچیز، در این کشور جرم محسوب می‌شود. بعضی از داروهای مسکن قوی نیز جز گروه مخدر محسوب می‌شود، در صورت نیاز به این داروها باید همواره نسخه معتبر پزشک خود را همراه داشته باشید. درصورتی‌که بلیط کویت را تهیه کرده‌اید و قصد سفر به این کشور را دارید، توجه داشته باشید که هرگونه توهین به امیر و مقامات کشور و یا ایجاد مزاحمت برای خانم‌ها و مردم جرم محسوب می‌شود و می‌تواند منجر به زندان و یا اخراج از کویت شود.

سفر به کویت

 

 

تجربه سفر به کویت با خیال آسوده، با فلای تودی

اگر بلاخره تصمیم خود را گرفته‌اید از مراحل اخذ ویزا با موفقیت عبور کرده‌اید و قصد سفر به کویت را دارید، برای تهیه بهترین بلیط کویت و مقایسه بین تمام بلیط‌های موجود می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه تا تنها با چند کلیک بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنید. همچنین اگر برای اقامت در این کشور قصد رزرو هتل کویت دارید نیز می‌توانید در سایت فلای تودی بهترین محل اقامت را برای خود و خانوادتان رزرو و بدون دغدغه به این کشور سفر کنید.

 

کدخبر: 946549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟