بهترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 

ما راه‌کارهایی در آستین داریم که به شما در آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه کمک می‌کند. البته ابتدا دربارهٔ مزایای آموزش انگلیسی در کودکی و نکات اولیه برای آموزش صحبت می‌کنیم.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی قبل از مدرسه

کودکانی که قبل از رفتن به مدرسه، یادگیری زبانی خارجی را شروع می‌کنند، مانع روانی ندارند؛ یعنی مجبور نیستید برای وادارکردن آن‌ها به یادگیری زبان انگلیسی تلاش زیادی کنید.

این کودکان از اشتباه‌کردن نمی‌ترسند؛ زیرا در محیطی یادگیری زبان را شروع می‌کنند که پیشرفتشان ارزیابی نمی‌شود و شکست هیچ عواقبی ندارد.

همچنین یادگیری زبان در سنین پایین باعث رشد تفکر انتزاعی، حافظه و تخیل می‌شود. یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین مزایای دیگری هم دارد:

  • افزایش اعتمادبه‌نفس
  • تقویت فن بیان
  • فرصت‌های شغلی در آینده
  • تسریع یادگیری
  • افزایش انگیزه
  • تقویت مغز

نکاتی برای آموزش اولیه زبان انگلیسی به کودکان

این نکات را برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان مد نظر داشته باشید:

۱. درس‌ها را زیاد طولانی نکنید. ۲۰ الی ۳۰ دقیقه برای آموزش کودکان پیش‌دبستانی کافی است. فقط به‌صورت هفتگی و منظم تدریس کنید؛ مثلا دوبار در هفته.

۲. از تکنولوژی برای آموزش انگلیسی به کودکان استفاده کنید.

۳. از تصاویر برای آموزش استفاده کنید.

۴. آموزش را با کمک بازی‌ها برای کودک سرگرم‌کننده کنید؛ مثلا برای آموزش حروف الفبای انگلیسی برای کودکان از آهنگ استفاده کنید.

۵. زمانی را در طول روز به مکالمه انگلیسی اختصاص دهید.

۶. تکلیف‎ها را به ۲ صورت شفاهی و نوشتاری برای کودک برنامه‌ریزی کنید.

آموزش حروف الفبای انگلیسی

روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان

مستقیم برویم سراغ بررسی رویکردها و روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان که طبق تجربه، آمار و شواهد موثر خواهند بود:

آموزش آنلاین

آموزش آنلاین که بعد از دوره همه‌گیری کرونا رواج بیشتری یافت، اجازه دسترسی به منابع ارزشمندی برای یادگیری را می‌دهد. اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی، لغت‌نامه‌ها و کتاب‌های دستور زبان، کتاب‌های داستان انگلیسی، پادکست، آهنگ، فیلم و وب‌سایت‌هایی که به‌طور اختصاصی برای یادگیری زبان طراحی شده‌اند، از جمله منابع آموزش آنلاین زبان هستند.

یعنی هم به منابع رایگان دسترسی دارید و هم دوره و پکیج آموزش زبان انگلیسی کودکان در دسترستان قرار دارد.

استفاده از دوره‌ها و پکیج‌های آموزش زبان انگلیسی راهی مطمئن‌تر برای آموزش هستند؛ چراکه معمولا افرادی در این زمینه فعالیت می‌کنند که تجربه کافی برای آموزش کودکان دارند، مانند آکادمی مهدیه بیابانی که به‌طور تخصصی در زمینه آموزش انگلیسی به کودکان فعالیت می‌کند و مشاور هم در اختیار دانش‌پذیران قرار می‌دهد.

هزینه کلاس‌های آنلاین هم مقرون‌به‌صرفه است. منابع رایگان در کنار دوره‌های آموزش زبان انگلیسی مکمل مناسبی برای تمرین‌های مکرر با فرزندتان است.

آموزش در خانه

خیلی از والدین تمایل دارند که آموزش فرزندشان را از سنین کم در خانه شروع کنند که معمولا اگر به روش درستی آموزش انجام شود، کودکان به یادگیری زبان انگلیسی علاقه‌مند خواهند شد. برای شروع این آموزش می‌توانید از پخش لالایی در دوران بارداری برای فرزندتان شروع کنید. از منابعی مانند کتاب، کارتون، آهنگ، بازی، اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی، آموزش با سرگرمی مانند آشپزی و صحبت به انگلیسی شروع کنید.

اگر در کنار آموزش در خانه از پکیج‌های آموزشی هم استفاده کنید، قطعا مسیر درست‌تری را طی خواهید کرد و نیاز به برنامه‌ریزی ندارید!

کلاس حضوری

کلاس‌های حضوری برای کسانی که می‌خواهند زیر سه‌سالگی زبان انگلیسی را به فرزند خود آموزش دهند، شیوه مناسبی نیست. در کلاس‌های حضوی معمولا کتاب‌ها سطح‌بندی شده‌اند و معلم از روی کتاب به کودکان آموزش می‌دهد و تمرین حل می‌کنند.

گاهی در کنار آن، آموزش را با بازی پیش می‌برند؛ اما کلاس‌های حضوری مشکلاتی نظیر هزینه بالا و خستگی مسیر رفت‌وآمد را دارد. به‌علاوه فضای اغلب کلاس‌های حضوری برای کودکان کم‌سن‌وسال خسته‌کننده است.

کلاس حضوری

 

از آنجایی که آموزش آنلاین ارزان، موثر و هدفمند است، در بخش بعد، دربارهٔ مزایای آموزش آنلاین بیشتر صحبت می‌کنیم.

مزایای آموزش آنلاین

برخلاف تصور خیلی از والدین، کلاس مجازی مزایای زیادی برای کودکان فراهم می‌کند و فرصت‌های بیشتری برای رشد آن‌ها فراهم می‌کند:

  • امکان انتخاب معلم را دارید
  • رفت‌وآمدی وجود ندارد
  • می‌توانید با فرزندتان در هرجایی حتی در سفر درس‌ها را مطالعه کنید و مجبور نیستید کلاس را لغو کنید
  • زمان‌بندی انعطاف‌پذیری دارد
  • می‌توانید درس‌هایی متناسب با سن و جنسیت کودکان انتخاب کنید
  • امکان آموزش از طریق فعالیت‌ها و بازی‌های تعاملی آنلاین وجود دارد
  • می‌توانید مجدد جلسات کلاس را برای مرور درس‌ها تماشا کنید

حالا که فهمیدید آموزش آنلاین و یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی چه مزایایی دارید. می‌توانید برای شروع با ما در تماس باشید.

برای شروع آموزش زبان انگلیسی به فرزندتان کافی است با شماره مشاوره آکادمی بیابانی تماس بگیرید یا به سایت آکادمی مراجعه کنید، دوره پکیج کودک دوزبانه را برای فرزندتان تهیه کنید و آموزش آنلاین را با یک مربی متخصص کودکان شروع کنید.

 

کدخبر: 945239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟