قیمت ایمپلنت دندان بر چه اساسی تعیین می شود؟

 

اما با کمی تحقیق و بررسی می توان فهمید قیمت ایمپلنت دندان با توجه به مزایایی که می تواند برای افراد به ارمغان آورد، بسیار مناسب است و ارزش صرف چنین هزینه هایی را دارد. بجز ایمپلنت، روش های دیگری نیز برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته وجود دارند که آن ها هم از قیمت کمی برخوردار نیستند، اما اگر بخواهیم هریک از آن ها را از نظر کیفیت و طول عمر با ایمپلنت مقایسه کنیم، ایمپلنت برتری چشم گیری خواهد داشت.

برای این که بهتر درک کنید چرا قیمت ایمپلنت دندان در مقایسه با مزایایی که ارائه می دهد اصلا بالا نیست، ابتدا مزایا ایمپلنت دندان را بررسی می کنیم، سپس به عوامل موثر بر هزینه کاشت ایمپلنت خواهیم پرداخت.

برخی از مهمترین مزایا ایمپلنت دندان

ایمپلنت می تواند به روش ها و با انواع مختلفی انجام شود که هریک از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و شرایط مخصوص خود مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی از برخی از مهمترین مزایا ایمپلنت دندان، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. عملکرد طبیعی

از آنجا که فیکسچر ایمپلنت (پایه ایمپلنت) به استخوان فک پیوند می خورد و نقش ریشه دندان طبیعی را ایفا می کند، دندان ایمپلنت می تواند مانند حالت طبیعی به بافت های اطراف متصل شود و عملکردی شبیه به دندان های طبیعی داشته باشد.

افراد می توانند از ایمپلنت دندان برای جویدن غذا، صحبت کردن و لبخند زدن به طور طبیعی استفاده کنند. طوری که کوچیک ترین تفاوتی بین دندان طبیعی و ایمپلنت احساس نشود. این موارد در سایر روش های جایگزینی دندان وجود ندارند.

 

2. دوام و ماندگاری بالا

ایمپلنت دندان می تواند برای سال های طولانی دوام داشته باشد. مطالعات نشان داده‌اند که ایمپلنت دندان به طور متوسط ​​بیش از 20 سال دوام دارد. این امر به دلیل پیوند ایمپلنت دندان به استخوان فک است. این پیوند باعث می شود که ایمپلنت دندان محکم در جای خود قرار گیرد و در برابر نیروهای جویدن مقاومت کند.

3. حفظ زیبایی و اعتماد به نفس بیمار

از دست دادن دندان می تواند منجر به از دست رفتن زیبایی و اعتماد به نفس افراد شود. ایمپلنت دندان ظاهر و لبخند طبیعی را به بیمار باز می گرداند. این امر سبب بهبود اعتماد به نفس فرد و کیفیت زندگی او می شود.

4. حفظ استخوان فک

از دست دادن دندان منجر به تحلیل رفتن استخوان فک شود. این امر می تواند به مشکلاتی مانند مشکلات جویدن، صحبت کردن و لبخند زدن ختم شود. استفاده از ایمپلنت با حفظ استخوان فک، از تحلیل رفتن استخوان و حفظ سلامت فک کمک می کند.

5. کاهش خطر بیماری های لثه

بیماری های لثه ممکن است سبب از دست رفتن دندان شوند، اما ایمپلنت می تواند به کاهش خطر بیماری های لثه کمک کند. این امر به دلیل پیوند فیکسچر ایمپلنت به استخوان فک است.

6. آسیب نرساندن به دندان های مجاور

ایمپلنت دندان برخلاف سایر روش های جایگزینی دندان، به دندان های مجاور آسیب نمی رساند. این امر به حفظ سلامت دندان های مجاور کمک می کند.

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان

حال که مزایا استفاده از ایمپلنت را می دانید، شاید نظرتان درمورد این که قیمت ایمپلنت دندان زیاد است عوض شده باشد. در ادامه، به برخی از مهمترین عواملی می تواند هزینه ایمپلنت دندان را تحت تاثیر قرار دهند خواهیم پرداخت.

برند و جنس قطعات ایمپلنت دندانی

قطعات ایمپلنت دندانی

قطعات ایمپلنت دندانی با برندهای مختلفی تولید می شوند که بهترین آن ها مربوط به آمریکا، اروپا و کره می باشند. هرکدام از برندهای ایمپلنت از نظر قیمت و کیفیت متفاوت هستند. معمولا بیماران براساس شرایط اقتصادی خود، یکی از این برندها انتخاب می کنند. جنس ایمپلنت نیز از سایر عوامل موثر بر قیمت آن است. برای مثال ایمپلنت های تیتانیومی گران تر از ایمپلنت های سرامیکی هستند.

تجربه و دانش دندانپزشک

از مهمترین عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان، میزان تخصص و تجربه دندانپزشک است. تخصص زیاد دندانپزشک و مسلط بودن او بر روش ها مختلف ایمپلنت، بر مواردی مثل مدت زمان مورد نیاز برای بهبودی، بروز و شدت عوارض ایمپلنت و... موثر باشد. علاوه بر آن دندانپزشکان متبحر در صورت نیاز به پیوند استخوان و یا پیوند لثه، این توانایی را دارند که درمان مناسبی با توجه به شرایط فرد این موارد را انجام دهند.

یکی از مهمترین عوامل موثر بر موفقیت آمیز بودن ایمپلنت نیز میزان تخصص دندانپزشک می باشد. اگر قصد انجام ایمپلنت را دارید، به شدت توصیه می شود در مورد دندانپزشک خود تحقیق نمایید. یکی از بهترین متخصصان ایمپلنت در ایران، دکتر شهرام اسعدی است که با سال ها تجربه در این زمینه می تواند به بهترین شکل ممکن و با کمترین عوارض احتمالی، عمل کاشت دندان ایمپلنت را برای شما انجام دهد.

استفاده از دستگاه های پیشرفته و خدمات جانبی

بعضی از مراکز دندانپزشکی که عمل ایمپلنت را انجام می دهند، از ویژگی ها و خدمات جانبی برخوردار هستند که این موارد سبب افزایش قیمت ایمپلنت در این مراکز می شود. برای مثال  می توان جهت انجام برخی از مراحل ایمپلنت، از دستگاه لیزر استفاده کرد که تاثیر زیادی بر بهبود روند انجام کار دارد.

موقعیت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت های مربوط به فک بالا، عموما بیشتر تر از ایمپلنت هایی هستند که قرار است در فک پایین قرار بگیرند. دلیل این تفاوت قیمت این است که ضخامت و تراکم استخوان فک بالا کمتر از فک پایین می باشد و همین امر سبب سخت تر شدن و حساس تر شدن عمل ایمپلنت در فک بالا می شود.

وضعیت فک فرد

گاهی اوقات ممکن است قبل از کاشت ایمپلنت، نیاز به جراحی های دیگری همچون پیوند استخوان یا لیفت سینوس وجود داشته باشد که خود آن ها نیز می توانند هزینه اضافی دربر داشته باشند.

مهمترین مورد در ایمپلنت دندان، انتخاب پزشک و کلینیک حرفه‌ای می باشد. کلینیک دندانپزشکی دکتر شهرام اسعدی با آدرس وب سایت drshahram.com واقع در خیابان شریعتی تهران، یکی از بهترین مراکز موجود جهت انجام انواع ایمپلنت دندان می باشد.

دکتر اسعدی با سال ها تجربه تخصصی در زمینه ایمپلنت، می تواند بهترین قیمت ایمپلنت دندان را با متریال های مناسب و با بهترین روش ها با توجه به شرایط مالی و وضعیت سلامتی بیمار درنظر بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت مذکور مراجعه کرده و یا با شماره ۰۲۱۲۲۸۷۹۳۹۵ تماس بگیرید.

 

کدخبر: 941955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟