۱۰ تا از بهترین موتورسیکلت‌های باکیفیت به انتخاب پدال

 

وقتی حرف از خرید موتور سیکلت به میان می‌آید، مدل‌ها و برندها متفاوتی در ذهن ما پدیدار می‌شوند و انتخاب ما را سخت می‌کنند. قیمت و کیفت موتور سیکلت دو پارامتری هست که در خرید برای ما اولویت دارند. اگر بخواهیم روی کیفیت موتور سیکلت مانور بدهیم، قیمت آن سر به فلک می‌کشد و اگر بخواهیم بر قیمت مناسب آن مانور بدهیم، از کیفیت آن کاسته می‌شود. بنابراین، این دو پارامتر باید در کنار هم به تعادل برسند. در این مطلب قصد داریم تا با پارامترهای انتخاب و خرید موتور سیکلت آشنا شویم.

کیفیت ساخت موتور سیکلت تا چه اندازه مهم است؟

کیفیت ساخت موتور سیکلت به طول عمر و پایداری موتور مربوط می‌شود. در ایران شرکت‌ها و برندهای متعددی حضور دارند که در این صنعت فعالیت می‌کنند. اولین چیزی که بر کیفیت وسیله نقلیه تاثیر می‌گذارد، جنس و ساختار قطعات موتور سیکلت  است. قطعات موتور باید از آلیاژ مقاوم و بادوام ساخته شوند. این قطعات باید به خوبی به هم متصل شده باشند و هماهنگی لازم برای ایجاد نیروی حرکتی موتور را فراهم آورند.

کدام برند و شرکت تولید کننده موتور سیکلت را انتخاب کنیم؟

برند موتور سیکلت هم می‌تواند بر روی کیفیت موتور تاثیر بگذارد. زمانی که برند موتور ناشناخته باشد و از خدمات پس از فروش خوبی بهره‌مند نباشد، احتمال بروز مشکل و خرابی در این موتورها افزایش پیدا می‌کند و قطعات یدکی آن موتور نیز به سختی در دسترس قرار می‌گیرد. در نتیجه موقع خرید موتور سیکلت ، باید به برند و شرکت تولید کننده توجه کرد و آن شرکت نیز باید اعتبار و سابقه طولانی در ساخت موتور سیکلت داشته باشد.

 

علاوه بر اعتبار شرکت و برند تولید کننده موتور سیکلت، آن برند باید از خدمات پس از فروش مناسبی نیز برخوردار باشد. نوع گارانتی، مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش هر شرکت با شرکت‌های دیگر متفاوت است. در زمان خرید شما باید از شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش آن شرکت اطلاعات کافی داشته باشید و آن شرکت نیز موظف است نسبت به تعهد خود پایبند بماند.

قیمت موتور سیکلت

 

قیمت موتور سیکلت  

قیمت موتور سیکلت در ایران از دیدگاه اقتصادی و اجتماعی تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد. یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت موتور سیکلت، تغییرات نرخ ارز است. بسیاری از قطعات و مواد اولیه برای ساخت موتور وارداتی هستند و در نتیجه تغییرات نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت‌ها می‌گذارد. البته تعرفه گمرک نیز بی‌تاثیر نیست و در تعیین قیمت نقش دارد. اما یکی از پارامترهایی که در قیمت موتور نقش کلیدی دارد، نرخ تقاضا و عرضه محصول است. زمانی که بازار در شرایط بحرانی قرار دارد و تقاضا نسبت به عرضه نرخ بیشتری دارد، قیمت موتور افزایش پیدا می‌کند. در نهایت آخرین مسئله‌ای که باعث تغییرات به خصوص افزایش قیمت موتور سیکلت می‌شود، اقتصاد کلان کشور است. رشد اقتصاد و تورم باید با یک شیب مناسب تغییر کند، اما متاسفانه تورم افزایش چشم‌گیری در تمامی صنایع داشته است و می‌توان تورم را مهم‌ترین اصل در افزایش قیمت‌ها در نظر گرفت.

چطور یک موتور سیکلت  با کیفیت و مقرون به‌صرفه انتخاب کنیم؟

اولین نکته‌ای که در انتخاب و خرید موتور سیکلت وجود دارد، نیاز شما بر استفاده از وسیله نقلیه است. شما باید دلیل اصلی خود را برای خرید انتخاب کنید. اگر شما برای کار به دنبال خرید موتور سیکلت هستید، پس باید موتور سیکلتی انتخاب کنید که کم استهلاک باشد و در کنار مقرون به‌صرفه بودن، از قدرت و توانایی بالایی نیز برخوردار باشد. موتور سیکلت شهری طرح هوندا پرواز و موتور سیکلت KLD کبیر، گزینه‌های مناسبی برای کار با موتور هستند. این دو مدل، هر دو از کیفیت ساخت و قیمت مناسب برخوردار هستند. موتور طرح هوندا برای کارهای سبک و موتور KLD با توان بالاتر مناسب کارهای سنگین مانند حمل و نقل مناسب است.

اما اگر قرار باشد که شما برای رفت و آمد به سرکار و منزل، اقدام به خرید موتور سیکلت بزنید، بهتر است موتور سیکلتی بخرید که راحتی بیشتری داشته باشد. موتورهای کلاس اسکوتر نسبت به موتورهای کاری و شهری به دلیل آپشن‌های بیشتری که دارند، استهلاک بیشتری تولید می‌کنند؟؟؟ و ظرفیت باک کمتری نیز دارند. البته اسکوترها مدل‌های متنوع با آپشن‌های مختلفی دارند و شما باید برحسب نیازتان انتخاب کنید. به طور مثال اگر برای شما قیمت مهم است و لزومی هم به وجود آپشن‌ خاصی ندارید، می‌توانید موتور سیکلت هانی طرح کلیک را خریداری کنید. این موتور از کیفیت مطلوب و قیمت مناسبی برخوردار است. 

ولی اگر شما مسافت بیشتری را در طول روز طی می‌کنید و راحتی در رانندگی نیز برای شما اهمیت دارد، بهتر است سراغ مدل‌های بالاتر اسکوتر بروید. با در نظر گرفتن قیمت مناسب و مقرون به‌صرفه، موتور سیکلت کبیر طرح ADV و موتور سیکلت SYM مدل J200 از کیفیت مطلوبی برخوردارند و گزینه‌های خوبی نیز برای خرید به شمار می‌روند. ولی اگر با پرداخت هزینه بیشتر مشکلی ندارید، می‌توانید به سراغ موتور سیکلت یاماها آیروکس و هوندا واریو 160 بروید. این دو مدل قیمت بیشتری نسبت به اسکوترهای گفته شده دارند ولی از لحاظ کیفیت، بسیار مطلوب‌تر از آنها هستند.

موتور سیکلت‌های باکیفیت و قیمت مناسب کلاس استریت

تا به اینجا به موتورهای مناسب شهری اشاره کردیم. ولی اگر شما مسافت بیشتری را می‌پیمایید و نیاز به قدرت و حجم باک بیشتری نیاز دارید، باید موتورهای استریت یا نیکِد رو انتخاب کنید. این موتورها قدرت و توان بالایی دارند و قدرت انعطاف‌پذیری بیشتری نیز دارا می‌باشند. موتور سیکلت بنلی مدل TNT15 با در نظر گرفتن کیفیت مطلوبی که دارد، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. این موتور به اصطلاح اتاق قدیم بنلی می‌باشد و بنلی TNT150i اتاق جدید این مدل است که نسبت به مدل قدیمی خود، قیمت بیشتری دارد. موتور سیکلت CFMOTO مدل NK150 نیز موتور سیکلتی با کیفیت و توانمند است. قیمت این موتور نیز با در نظر گرفتن آپشن‌های به‌روزی که دارد، بسیار به صرفه است.

اما اگر به قدرت بیشتر و توان بالاتری احتیاج دارید و بودجه‌ی شما هم محدود است، می‌توانید به سراغ موتور سیکلت SYM مدل NH بروید. این موتور در دو مدل ۱۸۰ و ۲۵۰ عرضه می‌شود که مدل ۱۸۰ آن قیمت مناسب‌تری دارد. موتور سیکلت روان مدل QM200 آخرین موتوری است که به آن اشاره می‌کنیم. این موتور در کلاس دو منظوره قرار گرفته و مناسب آسفالت و جاده‌های ناهموار است.

اینفوگرافیک موتورسیکلت های پرفروش

در این مقاله قصد داشتیم موتور سیکلت ‌هایی که از لحاظ کیفیت و قیمت مناسب می‌باشند را بررسی کنیم. موتورهایِ باکیفیت و مقرون ‌به صرفه به همین ۱۰ مدل ختم نمی‌شوند و اگر به دنبال خرید موتور سیکلت باکیفیت و قیمت مناسب هستید، می‌توانید به پدال و یا دیجی کالا مراجعه کنید و از شرایط خرید اقساطی موتور سیکلت ۲۴ ماهه و بدون پیش‌پرداخت (از دم قسط و بدون ضامن) این مجموعه بهره‌مند شوید. شما می‌توانید هر مدل از هر برندی را که می‌خواهید در این مجموعه انتخاب کنید و متناسب با شرایط مالی که دارید، موتور دلخواه‌تان را خریداری کنید.

 

کدخبر: 939778 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟