آیا تزریق چربی محدودیت سنی و یا جنسیتی دارد؟

 

تزریق چربی نه تنها برای پوست صورت بلکه برای اعضای مختلف بدن، مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام این روش باید از بهترین دکتر تزریق چربی در تهران که تخصص و مهارت کافی در این حوزه دارد، کمک گرفت. اگر شما در شهر خود به دنبال یافتن دکتر متخصص هستید، می توانید به سایت های جراحا، پزشکا، نوبت دات آی آر، لنداسپای و ... مراجعه نمایید.

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی یک روش زیبایی محسوب می شود که به شما امکان زل می دهد به دو هدف خود برسند. این روش در 10 سال گذشته بسیار محبوب شده است. در این روش علاوه بر کاهش چربی اضافی در ناحیه مورد نظر، شکل، حجم و اندازه به سایر نواحی مورد نظر داده می شود. این تکنیک را می توان یکی از پرطرفدارترین و تاثیرگذارترین روش ها جهت جوانسازی و حجم دادن به پوست دانست که توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد.

انتقال چربی به طور معمول از بخش های مختلف مانند شکم، باسن یا پهلو برداشته می‌شود و به نواحی اطراف چشم، پیشانی، شقیقه‌ها، گونه‌ها، خط خنده، لب‌ها، چانه یا سایر نواحی بدن که نیاز به تزریق دارند انجام می‌شود. چربی استخراج شده از بدن در مرحله بعد فرآوری شده و چربی با دقت از خون و مواد بیهوشی جدا می شود. بعد از جدا شدن چربی ها، مقدار دقیق چربی مورد نیاز جهت تزریق در سرنگ های نازک تهیه می شود. لازم به ذکر است که سلول های چربی بسیار حساس هستند و بهترین دکتر تزریق چربی در ایران باید در همه مرحله های برداشت، فرآوری و تزریق باید دقت زیادی به عمل آورد تا آسیبی به آن ها وارد نشود و نتیجه مطلوب حاصل شود.

کاربردهای تزریق چربی

تزریق چربی کاربردهای فراوانی دارد که در ادامه می خواهیم آن ها را برای شما شرح دهیم :

  • استفاده از چربی جهت درمان کردن برخی از مشکلات آتروفی حاصل از افزایش سن
  • از بین بردن خطوط اخم، لبخند، خطوط پنجه کلاغی و چروک‌های عمیق یا سطحی
  • برجسته کردن یا فرم دادن به بخش های مختلف صورت یا بعضی از اندام‌ها
  • برطرف کردن صدمات به وجود آمده در بافت‌های نرم
  • افزایش یافتن سایز باسن و افزایش یافتن حجم سینه‌ها
  • پر کردن صورت، گردن و جوان‌سازی پوست،
  • درمان کردن بعضی نقص‌های ژنتیکی از جمله بیماری همی فاسیال

کاربردهای تزریق چربی

مزایای تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی از مزایای بسیار زیادی برخوردار است که ما سعی داریم در این بخش از مقاله چند مزایای مهم آن را برای شما نام ببریم :

  • همان گونه که می‌دانید، اندام‌ها، بافت‌های چربی و مکان‌هایی که چربی در بدن انسان تجمع می‌یابند، بانک‌های ایده‌آلی برای استخراج چربی اند. از طرفی خارج کردن چربی از بدن فرد متقاضی، احتمال به وجود آمدن هر گونه واکنش آلرژیک را کاهش می دهد.
  • هزینه انجام این روش نسبت به روش های دیگر مانند تزریق ژل توسط بهترین دکتر تزریق ژل در تهران، کمتر است.
  • این روش دارای دوره نقاهت کوتاه است و به بستری شدن در بیمارستان یا استراحت طولانی مدت در منزل نیاز ندارد.
  • کاربردهای مختلف تزریق چربی به افراد مختلف این امکان را داده است که از این روش برای حل مشکلات پوستی و ناهنجاری های اندام کمک بگیرند.
  • نتایج تزریق بسیار طبیعی خواهد بود.
  • ماندگاری حاصل از تزریق چربی نسبت به روش های دیگر بیشتر است.
  • وقتی که پوست خود را بعد از تزریق چربی لمس می کنید، هیچ نوع برآمدگی یا سفتی زیر دست احساس نمی کنید.
  • اگر پزشک از مقدار زیادی چربی استفاده کند، بدن می تواند چربی اضافی را طی دو تا سه هفته جذب کند.
  • ایجاد فرم و حالت ایده آل در اندام های مختلف از طریق تزریق چربی امکان پذیر است.
  • در این روش نیازی به استفاده از بخیه و بانداژ نیست.

تزریق چربی چقدر زمان می برد؟

تزریق چربی نسبت به سایر تزریق ها مانند ژل بیشتر طول می کشد. چون در این روش دستگاه های تزریق از قبل حاضر نیستند و لازم است ابتدا چربی از بدن خارج شود و سپس تصفیه گردد، ولی در تزریقاتی که دستگاه های تزریق از قبل وارد می شوند، مدت زمان عمل کوتاهتر است. ولی در کل، مدت زمان تزریق به عوامل زیر بستگی دارد:

محل تزریق: مدت زمان تزریق بستگی به وسعت محل مورد نظر دارد، بنابراین تزریق برای یک محل کوچک کوتاهتر و برای یک محل بزرگتر طولانی تر خواهد بود. به عنوان مثال، تزریق چربی به صورت حدود 1 ساعت طول می کشد، اما چربی باسن یا سینه می تواند تا 4 یا 5 ساعت طول بکشد.

حجم تزریق: هر چه حجم تزریق بیشتر باشد، استخراج، تصفیه و تزریق بیشتر طول می کشد. در کل، به طور متوسط، تزریق چربی می تواند بین 1 تا 3 ساعت طول بکشد.

تزریق چربی چقدر زمان می برد؟

بهترین سن برای تزریق چربی

تزریق چربی در هر سنی ممکن است و محدودیت سنی وجود ندارد، اما بهترین دکتر تزریق چربی معتقدند جهت تزریق چربی باید فرد به سن بلوغ برسد زیرا بلوغ برای عمل چربی مفید است، رشد بدن در این سن تقریبا متوقف می گردد و در این سن وزن نیز به حد نصاب می رسد، این محدودیت سنی برای هر فرد متفاوت است. از آنجایی که بلوغ برای همه یکسان نیست، بعضی از افراد ممکن است زودتر به این سن برسند. به همین دلیل است که بین پزشکان لیپوساکشن اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد.

کلام آخر

تزریق چربی جزو روش های زیبایی برای از بین بردن خطوط و چین و چروک ها و موارد مختلف می باشد که توسط افراد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. پزشکان بسیاری از این روش برای جوانسازی پوست صورت و بدن بیماران استفاده می کنند. تزریق چربی به طور کلی مزایا و کاربردهای فراوانی دارد. ما نیز سعی کردیم در این مقاله مطالب مفیدی در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید، می توانید از طریق سایت جراحا یا jaraha.com در میان بگذارید.

 

کدخبر: 934008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟