لوازم چرمی سوارکاری را از کجا بخریم؟

 

خرید لوازم سوارکاری مثل دیگر ورزش‌ها اولین گام برای شروع یک ورزش است. بسیاری از ما به دلیل نداشتن آگاهی و تجربه در یک رشته ورزشی در زمان خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز آن‌ها دچار چالش می‌شویم.

از این رو بهتر است در صورتی که در رشته ورزشی مورد نظر مبتدی هستید، ابتدا از مشاورین و مربیان این رشته در مورد تجهیزات مورد نیاز تحقق و بعد برا ی خرید آن‌ها اقدام کنید.

در میان رشته‌های ورزشی برخی رشته‌ها مانند سوارکاری دارای تجهیزات خاص هستند. از این رو بهتر است در مورد انواع و جنس مناسب آن‌ها اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و سپس با توجه به اهمیت و ضرورت، آن‌ها را خریداری کنید. لوازمی که از جنس چرم هستند پرطرفدارترین لوازم در ورزش سوارکاری شناخته می‌شوند؛ چراکه دوام و ماندگاری بالایی دارند و البته که از نظر زیبایی‌شناسی نیز به نسبت دیگر اجناس در رتبه بالاتری قرار داند.

در ادامه ضمن توضیح لوازم مورد برای این ورزش باستانی بهترین مرکز خرید لوازم سوارکاری را نیز معرفی خواهیم کرد:

تجهیزات مورد نیاز برای سوارکاری

برای خرید لوازم سوارکاری نباید عجله کنید. و حتما از فروشگاه های معتبر تحقیق و خریداری کنید ؛ چراکه وسایل مورد نیاز برای شروع این ورزش می‌تواند شما را سردرگم کند. بنابراین بهتر است ابتدا از مشاورین حرفه ای در این حوزه مشاوره بگیرید و سپس جهت بررسی و خرید اقدام کنید.

به طور کلی برای شروع این ورزش الزاما نیاز به هزینه فراوان نیست . لوازم مورد نیاز برای شروع سوارکاری :

  • کلاه
  • بوت یا نیم بوت
  • گتر
  • شلوار سوارکار
  • دستکش

موارد گفته شده به دو دسته اصلی تقسیم میشوند : قیمت اقتصادی و کالای لوکس

لوازم مورد نیاز برای اسب

احتمالا می‌دانید که فقط این سوارکار نیست که به تجهیزات مناسب برای سوارکاری نیازمند است، چراکه اسب نیز برای اینکه بتواند تجربه خوبی از سوارکاری را برای شما ایجاد کند باید دارای تجهیزات مناسب باشد که عبارت‌اند از:

  • زین
  • پد زیر زین
  • عرق گیر
  • دهنه ها
  • کاگی و سرآخور

در ادامه درباره بهترین جنس لوازم سوارکاری نکاتی را می‌خوانید:

خرید لوازم سوارکاری

مهم‌ترین نکات برای خرید لوازم سوارکاری

باید به خاطر داشته باشید که سوارکاری با اینکه یک ورزش باستانی و پرطرفدار است، اما در صورت نداشتن تجربه کافی می‌تواند خطراتی را برای افراد مبتدی به همراه داشته باشد. بنابراین اولین رکن برای ورود به این ورزش داشتن تجهیزات مناسب است. در ادامه در مورد نوع مناسب تجهیزات ضروری سوارکاری توضیح خواهیم داد:

کلاه سوارکاری

کلاه سوارکاری باید از استحکام بالایی برخوردار باشد تا هنگام افتادن و ضربه به سر بتواند به خوبی از سر شما محافظت کند. لازم زکر است کلاه سواری کاری را از فروشگاه های معتبر و دارای تاییدیه و گارنتی معتبر تهیه کنیم .

چکمه سوارکاری

چکمه‌ها دومین تجهیزات مهم برای سوارکاری هستند. کفش سوارکاری باید دارای پاشنه باشد و علاوه‌بر این باید بلند و ساق‌دار نیز باشد تا مانع سر خوردن پا در رکاب شود. بنابراین بین بوت و نیم بوت بهترین انتخاب نیم بوت است. این نوع کفش‌ها می‌توانند به خوبی از قوزک پا نیز محافظت کنند. شما می‌توانید با خرید چکمه چرم یک کفش با عمر طولانی داشته باشید و سال‌ها از آن استفاده کنید.

شلوار سوارکاری

شلوار سومین پوشاک مورد نیاز برای سوارکاران است. باید دقت کنید که شلوار‌های مناسب سوارکاری عموما کش‌باف هستند و به پا می‌چسبند. شلوار های سوارکاری دارای جنس پارچه خاص و دوخت خاص هستند . پس حتما برای سوارکاری باید از شلوار مخصوص آن استفاده شود.

لوازم سوارکاری را باید از کجا تهیه کرد؟

سوارکاری به مانند دیگر ورزش‌ها، یک ورزش عمومی نیست و یک ورزش لوکس محصوب میشود بنابر این افراد محدودی در این زمینه فعالیت میکنند.

بنابر این فروشگاه های عرضه کنند معتبر و باکیفیت محدود هستند .

شما می‌توانید از طریق سایت‌های فروشگاهی مانند سایت اشکان چیتگر جهت مشاوره و خرید لوازم سوار کاریی معتبر و با کیفیت اقدام کنید. مجموعه تولید و واردات لوازم سوارکاری اشکان چیتگر در سال 1375 فعالیت خود را در تهران آغاز کرده است. این مجموعه به دلیل سابقه طولانی مدت خود و همچنین ارائه بهترین محصولات توانسته بین فروشگاه‌های دیگر اعتماد بیشتری را بین سوارکاران بدست آورده.

فروشگاه اشکان چیتگر سهم عمده بازار در تجهیزات لوازم سوارکاری را از آن خود کرده که این امر در مسیر تولید و واردات محصولات باکیفیت و همچنین پاسخگویی به نیاز مشتریان فراهم آمده است.

بد نیست بدانید که این فروشگاه دارای 45 نمایندگی انحصاری از برند‌های اروپایی و آمریکایی و ایرانی است. بنابراین می‌توانید به راحتی در فروشگاه اشکان چیتگر لوازم سوارکاری مورد نیاز خود را از بهترین برند‌های دنیا خریداری کنید و از کیفیت آن‌ها مطمئن باشید.

 

فروشگاه لوازم سوارکاری

قبل از سوارکاری به این نکات توجه کنید!

  • ممکن است کودکان در سنین کم تمایل به یادگیری سوارکاری داشته باشند، بنابراین باید برای کودکان نیز تجهیزات لازم را خریداری کنید. به خاطر داشته باشد که کودک را بدون لباس و کلاه ایمنی سوار بر اسب نکنید. ضرورت پوشیدن لباس برای کودکان به همان اندازه اهمیت دارد که برای بزرگ‌ترها اهمیت دارد.
  • بعد از هربار سوارکاری برای تمیز کردن لباس‌های خود زمان بگذارید. اگر لوازم چرم سوارکاری استفاده می‌کنید تمیز کردن مرتب در طول عمر آن‌ها تاثیرگذار است، به دلیل اینکه این تجهیزات به خصوص کفش‌ها دائما با خاک در تماس هستند و لازم است همیشه واکس و کرم خورده باشند تا دچار خشکی و پوسیدگی نشوند.
  • اگر کلاه ایمنی و یا کفش شما آسیب دیده و کهنه شده است حتما برای خرید مجدد آن اقدام کنید. ایمنی در سوارکاری بسیار مهم است.
  • لوازم سوارکاری خود را از فروشگاه‌های معتبر و دارای گارانتی خریداری.

نتیجه گیری

در این مقاله به دفعات از عبارت سوارکار مبتدی استفاده شد، اما به خاطر داشته باشید که تجهیزات مناسب ارتباطی به مبتدی یا حرفه‌ای بودن ندارد، حتی اگر از سوارکاران حرفه‌ای هستید باید در انتخاب لباس و تجهیزات ایمنی دقت کنید تا خطری شما را تهدید نکند.

برای خرید لوازم سوارکاری لازم است به مراکز معتبر مراجعه کنید. فروشگاه‌های غیرمعتبر با ارائه محصولات بی‌کیفیت ممکن است باعث بروز خطرات جبران‌ناپذیر برای سوارکاران شود، از این رو تحقیق در مورد اعتبار فروشگاه حائز اهمیت است. مجموعه اشکان چیتگر به دلیل داشتن تولیدات با کیفیت و واردات کالا های معتبر یکی از بهترین فروشگاه‌ها برای خرید لوازم سوارکاری می باشد.

منبع : ashkanchitgar.com

کدخبر: 922891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟