ورق st37 و st52 چیست؟ تفاوت ورق St37 و St52 در چیست؟

 

میزان استحکام، سختی، انعطاف پذیری و قیمت ورق St52 و St37 از جمله مهمترین تمایزات آنها است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی ، مزایا و کاربرد ورق St37 و ورق St52 بپردازیم. در پایان نیز نگاهی به اصلی ترین تفاوت ورق آهن St37 و St52 خواهیم داشت. پس اگر به دنبال آشنایی با خصوصیات و همچنین خرید بهترین ورق متناسب با نیازتان هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ورق  St52 چیست؟

ورق سیاه St52 از دیگر انواع فولاد کم کربن رایج و پراستفاده در صنعت است. استحکام بالا (حدود 520 مگاپاسکال) مهمترین مشخصه و ویژگی این نوع ورق فولادی است. میزان ترکیبات نظیر منگنز، کربن و سیلسیم در این نوع ورق متفاوت از سایر ورق هاست. مثلاً میزان منگنز در ساخت ورق St52 از ورق St37 بیشتر می باشد. این ویژگی، افزایش مقاومت دربرابر سایش، ضربه و سختی را به ارمغان آورده است.

مزایای ورق St52

  • استحکام کششی فوق العاده بالا و مقاوم در برابر فشار و ضربه
  • استحکام خمشی و پیچشی مناسب و قابلیت تحمل وزن بالا
  • مقاومت خوب در برابر اکسیداسیون و شرایط خوردگی

محدودیت ورق فولاد St52

ورق St52 به دلیل استحکام بالا برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. باتوجه به مشخصات فنی و قیمت ورق St52 برای استفاده ساختمانی چندان استفاده نمی شود. به دلیل سختی بالا، انعطاف پذیری و شکل پذیری ورق سیاه St52 کمتر از سایر ورق هاست.

کاربرد ورق آهن St52

ورق St52 به دلیل استحکام بالا برای صنایع مختلف بهترین انتخاب است. نظیر صنایع سنگین نظیر ریل سازی، پل سازی، سدسازی، ماشین آلات سنگین و قطعات صنعتی. از دیگر کاربرد ورق St52 می توان به راهسازی، ساخت وسایل سنگین نظیر جرثقیل و مخازن اشاره کرد.

قیمت ورق سیاه ST52

قیمت ورق سیاه St52 با توجه به مقدار و برند و ابعاد ورق متفاوت می باشد. برای دریافت بهترین قیمت ورق اس تی 52 با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

ورق St37 چیست

ورق St37 چیست ؟

ورق St37 از پرکاربردترین انواع ورق سیاه در حوزه ساختمان سازی و ساخت پروفیل فولادی است. امروزه از ورق فولاد St37 یا همان فولاد نرم، در ساخت انواع مقاطع فولادی نظیر ناودانی، تیرآهن و نبشی استفاده می شود. ورق St37 از فولاد کم کربن ساخته شده و استحکام مناسب، انعطاف پذیری بالا و قیمت مناسبی دارد.

مزایای ورق سیاه St37

  • استحکام مناسب و گزینه ای ایده آل برای کاربردهای رایج ساختمانی
  • انعطاف پذیری مطلوب و قابلیت جوش پذیری فوق العاده
  • قیمت ورق St37 در کنار مشخصات فنی آن کاملاً مناسب و رضایت بخش است.

محدودیت ورق آهن St37

در کنار مزایای خوب این نوع ورق فولادی، توجه به چند نکته حائز اهمیت است. همان طور که اشاره شد، ورق St37 جوش پذیری خوبی دارد؛ از طرفی سختی آن چندان زیاد نیست. در نتیجه برای کاربردهای سنگین و صنعتی گزینه مناسبی محسوب نمی شود.

همچنین ورق St37 در برابر اکسیداسیون (Redox) و شرایط خوردگی مقاومت بالایی ندارد. بنابراین برای استفاده در چنین شرایطی باید با پوشش مناسب نظیر گالوانیزاسیون پوشش دار شود.

کاربرد ورق فولاد St37

مهمترین حوزه کاربرد ورق فولاد سیاه St37 ، صنعت ساختمان است. در کنار مصارف ساختمانی از این نوع ورق در تجهیزات کشاورزی و لوازم خانگی نیز استفاده می شود. انواع آبگرمکن، پکیج، در و پنجره، مخازن، تانکرسازی، سوله، شاسی و بدنه خودرو از دیگر کابردهای ورق St37 است.

جدول وزن ورق سیاه ST37

وزن ورق سیاه ST37 با توجه به ابعاد ورق متفاوت می باشد. برای مثال وزن ورق 10 میل St37 فولاد مبارکه اصفهان در ابعاد 1.5 متر حدودا معادل 707 کیلوگرم می باشد ولی وزن ورق St37 اکسین 10 میل در ابعاد 2 متر حدودا معادل 942 کیلوگرم می باشد و وزن ورق St37 کاویان 10 میل در ابعاد 1.25 متر حدودا معادل 589 کیلوگرم می باشد.

قیمت ورق سیاه ST37

قیمت ورق St37 با توجه به مقدار و برند و ابعاد ورق متفاوت می باشد. برای دریافت بهترین قیمت ورق اس تی 37 با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

St37 و St52

 

تفاوت ورق سیاه St37 و St52

از جمله تمایزات اصلی انواع ورق St37 و St52 عبارتند از:

  • نگاهی به جدول مشخصات فولاد St37 نشان می دهد که این نوع ورق، کربن کمتری نسبت به ورق St52 دارد. کربن بالاتر سبب افزایش سختی و استحکام ورق St52 گردیده است.
  • مقاومت و استحکام کششی و خمشی یکی دیگر از مهمترین تفاوت فولاد St37 و St52 است. مقاومت و استحکام ورق St52 بیشتر است.
  • اصلی ترین حوزه کاربرد ورق St37 ، حوزه ساختمان سازی بوده و ورق St52 در صنایع کاربرد دارد.
  • انعطاف پذیری و شکل پذیری ورق St52 کمتر از ورق St37 است. به عبارت دیگر ورق St52 شکننده‌تر و ترد تر می باشد.
  • ورق St37 به دلیل کربن کمتر نسبت به ورق St52 ، قابلیت جوش پذیری بهتر و بیشتری دارد.
  • از لحاظ وزنی، وزن ورق ST37 از وزن ورق ST52 مقداری بیشتر است (البته توجه داشته باشید این اختلاف بسیار ناچیز است)
  • از لحاظ ظاهر ورق، ورق St52 هیچ تفاوتی با ورق St37 ندارد.
  • قیمت ورق St52 نسبت به قیمت St37 محدوده بالاتری دارد. چراکه ترکیبات ساخت و همچنین مشخصات فنی نظیر استحکام بالاتری دارد.

دریافت قیمت ورق St37 و St52

یک مرکز خرید تخصصی و با سابقه، گزینه ای هوشمندانه برای خرید و دریافت قیمت ورق سیاه ST37 و ST52 می باشد.

مجموعه فولاد جهان مهر از سال 1350 فعالیت خود را از منطقه شاپور تهران ( خیابان قزوین فعلی) در زمینه تهیه و تامین انواع آهن آلات ساختمانی مانند تیرآهن معمولی ، میلگرد، لوله گاز و... آغاز کرد. پس از گذشت 27 سال و تاسیس بازار آهن شادآباد تهران، ضمن استقرار در بازار آهن، حوزه کاری خود به سایر بخش ها مانند صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، و امکان تمامی اقلام فولادی نظیر لوله مانیسمان بدون درز، فلنج و اتصالات، تیرآهن هاش، شیرآلات و … را برای مشتریان خود فراهم نمود.

این مجموعه به صورت رسمی در سال 1389 شرکت فولاد جهان مهر را ثبت نموده است و با ارائه فاکتور رسمی و واردات از چین، ترکیه و اروپا سعی بر تامین نیاز مشتریان معتبر خود نموده است.

در سال 1394 با توجه به گسترش اینترنت و نیاز مشتریان به دسترسی سریعتر قیمت، سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرس www.jamsteelco.com راه اندازی شد و ضمن ارتباط بهتر با مشتریان، به ارائه مشاوره فنی خرید رایگان توسط تیم مهندسی مجموعه از طریق تلفن 88654200-021 به مشتریان ارائه نموده است.

این شرکت با پشتوانه تجربه نیم قرنی خود در تامین انواع مقاطع فولادی، ورق آلیاژی و لوله فولادی مورد استفاده در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، ماشین سازی، کشتی سازی، ساختمانی و...، و تلاش برای تامین متریال مورد نیاز این صنایع در کوتاهترین زمان و با مناسبترین قیمت از کارخانجات و برند های معتبرایرانی و خارجی ، همچنین اخذ و ارائه گواهینامه بین المللی از این کارخانجات، هم‌اکنون یکی از مهمترین تامین کنندگان مقاطع آهن و فولاد کشور محسوب می‌گردد.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت جدیدترین قیمت ورق فولاد مبارکه اصفهان، اکسین و کاویان با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

ورق فولاد مبارکه اصفهان

 

کدخبر: 918284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟