ویژگی‌های یک لاین نوری باکیفیت

 

در معماری با رشد تکنولوژی و تولید اقسام مختلف لاین نوری و شیوه‌های متنوع نورپردازی تامین نور به سبک‌های مختلفی انجام می‌شود. محصول لاین نوری تولید و تامین نور در محیط را به شیوه‌ای مبتکرانه و خلاق برای طراح ممکن می‌سازد و از نور به عنوان ابزار تزئینی استفاده می‌شود

یکی از راه های دکوراسیون داخلی در ساختمان ها ایجاد جلوه های زیبا در سقف و یا دیوار می باشد .کناف کاری یکی از روش های طراحی در سقف و دیوار در ساختمان ها می باشد در واقع کناف کاری ساخت جلوه های زیبا و هندسی بر روی سقف و دیوار می باشد که با استفاده از گچ انجام می شود. کناف کاری یکی از راه های زیبا تر کردن محیط داخلی می باشد اما یکی از نکات مهمی که موجب زیباتر شدن کناف کاری در محیط می شود استفاده از نور پردازی مناسب است برای نور پردازی در کناف ها می توان از روش های مختلف روشنایی استفاده نمود اما وجود محصولاتی مانند لاین نوری  موجب سهولت کار و همچنین کیفیت بالاتر در طراحی داخلی می شود.

روش های بسیار متفاوت و زیادی برای نور پردازی در محیط وجود دارد و می توان از محصولات بسیار زیادی برای روشنایی استفاده کرد.چراغ های نوری را که با نام های دیگری از جمله پروفیل های نور خطی، لاین نوری، چراغ خطی، لاینر لایت و ... نیز می شناسند یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی و نورپردازی داخلی در ساختمان ها می باشد. به دلیل تنوع بسیار بالا در چراغ های نوری می توان از این نور خطی در مکان هایی زیادی استفاده نمود و از نور پردازی آن لذت برد.

کاربردها و ویژگی های چراغ نوری:

چراغ های نوری با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارند جایگزین مناسب و مقرون به صرفه ای به جای لامپ های قدیمی شدند. لامپ های قدیمی دردسر های فراوانی برای نصب و اجرا داشتند همچنین استفاده از ملزومات فراوان مانند سیم و ... موجب صرف هزینه ی فراوان برای نصب این لامپ ها می شدند به همین جهت این لامپ ها اصلا گزینه ی مقرون به صرفه ای نبودند. در ادامه این مطلب با ویژگی ها و کاربرد های چراغ نوری بیشتر آشنا می شویم.

  • امکان استفاده در مکان های مختلف مانند بیمارستان ، سینما ، منازل مسکونی و ...
  • با  توجه به انواع و مدل های مختلفی که دارند می توان از آن ها در بخش های مختلف ساختمان مانند دیوار، سقف ، محوطه ی بیرونی، راهرو ها و ... استفاده نمود .
  • چراغ های نوری یک گزینه ی بسیار کم مصرف و مقرون به صرفه هستند .
  • امکان نصب راحت و آسان
  • قابلیت طراحی نور پردازی در محیط های مختلف
  • امکان استفاده به هر سه صورت توکار، روکار، آویز
  • زیبایی منحصر به فرد و نورپردازی یکدست
  • امکان استفاده از ال ای دی با رنگ های متفاوت متناسب با محیط

کاربرد لاین نوری در سقف

لاین نوری در سقف همان چراغ‌های خطی هستند که به صورت روکار، توکار و آویز درسقف قابل اجرا می باشند و از لاین نوری درسقف برای طراحی های ویژه در محیط های مختلف می توان استفاده نمود.

برای افزایش زیبایی در محیط داخلی ساختمان باید چراغ لاین متناسب با نمای داخلی ساختمان نصب و اجراشود؛ بنابراین در اجرای لاین نوری در سقف یکی از موضوعاتی که باید حتما در نظر گرفته شود هماهنگی نورپردازی با طراحی داخلی ساختمان است. لاین نوری در سقف از سیستم‌های روشنایی است که برای اجرا در مکان‌های مختلف از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و متناسب با شرایط محیط می‌توانید رنگ نور، شارنوری و ابعاد لاین نوری را تنظیم کنید. گاهی اوقات نرپردازی در سقف روی دیوار نیز امتداد پیدا می‌کند و منظره زیبایی را پدید می‌آورد. به طور مثال در محیط‌های مسکونی نورپردازی لاین نوری در سقف به دیوار پشت تلویزیون ختم می‌شود و فضای جذاب و خاصی را به وجود می‌آورد. در بیمارستان این نورپردازی مانند یک راهنما عمل می‌کند تا افراد بتوانند به راحتی پذیرش را پیدا کنند.  در هتل‌ها و آپارتمان‌ها نیز این نورپردازی افراد را راهنمایی می‌کند تا به کانتر لابی برسند.

لاین نوری در سقف، طرح و مدل‌های متنوعی دارد و طراحان داخلی ساختمان با استفاده از تنوع بالایی که لاین نوری در طرح و رنگ دارد می‌توانند ایده‌های بهتر و با کیفیت بالاتری را به نمایش بگذارند. طراحی و تولید لاین نوری در سقف به گونه‌ای است که قابلیت هماهنگی با سبک‌های با دکوراسیون‌های مختلف را دارد. لاین نوری در سقف به شکل‌های موازی، متقاطع و مورب قابل اجرا است. یکی دیگر از خصوصیات لاین نوری امکان اجرای آن هم در سقف و هم در دیوار می‌باشد.

نور یکدست و یکنواخت لاین نوری در سقف یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت نورپردازی لاین می‌باشد. نوری که  چراغ لاین تولید می‌کند بدون سوسو زدن و چشمک زدن است و نور یکپارچه‌ای که این سیستم روشنایی در محیط به وجود می‌آورد باعث القای حس آرامش در ساکنان محیط مورد نظر می‌شود. انتشار نور یکدست به دلیل چیت‌های نوری است که به شکل یک خط در کنار هم قرار گرفته‌اند. در سراسر لاین پراکندگی چیت‌های نوری به شکل یکسان می‌باشد. همچنین دیفیوزری که در روی لاین قرار دارد نیز در پخش نور یکنواخت تاثیر زیادی دارد.

هنگام خرید لاین نوری به مواردی که اشاره شد دقت نمایید.

 

کدخبر: 917160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟