محبوب‌ترین مقاصد سفرهای تابستانی شمال کشور

 

شما می‌توانید به اجاره ویلا در دل جنگل بپردازید و یک سفر متفاوت را برای خود رقم بزنید. یا اینکه به اجاره ویلا در شمال در نزدیکی شهر اقدام کنید. این امر سبب می‌شود دست به خرید و تفریح در مناطق گردشگری بزنید بی‌آنکه نیاز به هزینه زیاد برای رفت‌وآمد داشته باشید. یا اینکه مناطق ییلاقی پر طرفدار را به‌قصد اتراق‌کردن در نظر بگیرید. انتخاب‌های بی‌شماری برای اقامت در شمال کشور در اختیارتان قرار دارد. به‌شرط آن که مناطق گردشگری مهم در شمال کشور را بشناسید. با ما همراه باشید؛ چون قرار است از محبوب‌ترین مقاصد سفرهای تابستانی در شمال کشور با شما بگویم.

محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در شمال

شمال از دریا تا جنگل بخش‌های متفاوتی را برای گردشگری در اختیارتان قرار می‌دهد. کافی است نیاز خود را برای اقامت در شمال مشخص کنید. برفرض می‌خواهید در ویلا باشید و در استخر ویلا شنا کنید یا اینکه قرار است در نزدیکی دریا اقامت داشته باشید. هر کدام از این اهداف برای شما یک مقصد گردشگری متفاوت را تعریف می‌کند. در ادامه قدری از این مقصدهای پر طرفدار گردشگری با شما خواهیم گفت همراه ما باشید.

ماسال و اقامت رؤیایی در شمال

 ماسال یکی از شهرهای دیدنی شمال کشور است که در  مرکز استان گیلان واقع شده است. برای شما اگر بخواهیم از مزیت‌های سفر به این منطقه رؤیایی بگویم می‌توانیم در ابتدا به آب‌وهوای بکر آن اشاره داشته باشیم در قدم بعد تماشای آبشارهای بلند و مراتع سرسبز چشم‌انتظار شما است. برای کسانی که به دنبال عکس‌های رؤیایی هستند همین‌قدر کافی است که بگویم به‌راحتی می‌توانید با قدم‌زدن روی ابرها شاهد متفاوت‌ترین عکس‌ها در ماسال باشید. برای فرار از غوغای شهر می‌توانید به مناطق ییلاقی سری بزنید و خاطرات خوشی را برای خود در ماسال رقم بزنید.

ماسال و اقامت رؤیایی در شمال

به جواهرده زیباترین منطقه شمالی سفر کنید

 جواهرده یکی دیگر از مناطق گردشگری زیبای شمال محسوب می‌شود. این روستای زیبا غرق در مه است و یک تابلوی خیال‌انگیز را برای شما به تصویر کشیده است. جواهر ده روستایی است در مازندران که هر کسی که یک‌بار آن را دیده باشد باز تمایل به بازدید این روستا دارد. این روستا در یک منطقه جغرافیایی خاص واقع شده است و همین امر سبب شده تا خبری از هوای شرجی و گرم در این روستا نباشید. در کنار منظره زیبا، آب‌وهوای بکر و خانه‌های روستایی زیبا برای اقامت شما در این روستا مهیا است.

داماش چرا این همه تماشایی است؟

به داماش سفر کنید؛ چون قرار است در منطقه‌ای لبریز از گل‌های سوسن عکس‌های یادگاری منحصربه‌فردی را به ثبت برسانید. گل سوسن چلچراغ که یکی از زیباترین گونه‌های گیاهی در شمال است به‌وفور در داماش قابل مشاهد است. از سوی دیگر می‌توانید به آبشارهای طبیعی داماش سری بزنید. این مناطق گردشگری با آبی گوارا از دل کوه برای شما فراهم شده است که هیچ‌گاه لذت سفر به داماش را از یاد شما نخواهد برد. همچنین می‌توانید به دریاچه ویستان بره سر هم بروید که خاص‌ترین‌ها را برایتان مهیا کرده است.

جاهای دیدنی آلاشت را دیده‌اید

برای کسانی که از آلاشت اطلاعی ندارند باید بگویم برای اجاره ویلا در شمال بهترین منطقه گردشگری آلاشت است. این منطقه گردشگری بخش‌های توریستی تماشایی بسیاری را از قبیل محوطه تاریخی آلاشت، رصدخانه آلاشت، معبد دختر پاک، خانه صنایع‌دستی و روستای سرین را در پیش روی شما قرار داده است. برای اینکه بتوانید به آلاشت بروید می‌توانید از کوتاه‌ترین مسیر خود را به این بهشت بی‌نظیر برسانید. از تهران و جاده فیروزکوه فقط ۲۵۴کیلومتر با آلاشت فاصله دارید. از مزیت‌های منحصربه‌فرد این منطقه گردشگری آب‌وهوای بسیار خنک آن است.

روستای فیلبند یا بام مازندران را ببینید

 روستای فیلبند درست شبیه سایر مناطق گردشگری شمال بخش های متمایزی را از سفر به شمال در جلوی راه شما قرار می‌دهد. این روستا در شهر آمل و در استان مازندران واقع شده است. در آمل روستاهای ییلاقی بسیار زیادی واقع شده است که زیباترین آن از منظر گردشگران فیلبند شناخته شده است.  به روستای فیلبند لقب بام مازندران را هم داده اند. دلیل این امر چیزی نیست مگر منظر زیبایی که از بام این روستا در جلوی چشم شما پیدا می‌شود. این روستا حدود ۲۳۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد که خود این امر منطقه بکری را برای تماشای شما مهیا کرده است. همین امر سبب شده است تا بیشتر فصول سال این منطقه آب‌وهوای خنک و حتی برفی را داشته باشد. پس برای اقامت و سفر به این روستای ییلاقی بهتر است با تجهیزات مناسب هر فصل سفر خود را آغاز کنید.

کلام آخر در مورد مقصدهای محبوب در سفر به شمال

همان طور که در طول مقاله پیش رو اشاره شد در سفر به شمال گزینه های بسیاری برای خوش گذرانی برای شما مهیا است. از یک سو می توانید در کنار سواحل دریا اقامت داشته باشید و از سوی دیگر در دل شهر یا اینکه در یک ویلای جنگلی اطراق کنید. همه این موراد بسته به نیاز و سلیقه شما و همراهنتان در طول این سفر بستگی دارد. در نظر داشته باشید که هر کدام از شهرها و روستاهای شمال یک قطب گردشگری به خصوص محسوب می شود که جاذبه های گردشگری خاصی را برایتان مهیا کرده است. می توانید به بلندترین منطقه در شمال بروید و از آن بالا در دریای از مه غرق شوید. یا اینکه به سراغ سرد ترین منطقه شمال بروید. سفر به گوشه و کنار شهر شمال برای شما جذابیت های خاص خود را به همراه دارد.

 

کدخبر: 913984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟