چطور پروژه بیبی دوج را برای خرید آن باید بررسی کرد؟

 

بررسی بیبی دوج‌کوین

همان طور که در مقاله "جایگاه بیبی دوج کوین در بازار کریپتوکارنسی" گفته شد، میم‌کوینی که سال 2021 به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و توانست در مدت‌زمان محدودی، نظر بسیاری از فعالان بازار را به خود جلب کند. توسعه‌دهندگان برای ایجاد شبکهٔ این رمزارز، از استاندارد Bep-20 اسمارت بایننس چین استفاده کرده‌اند که موجب شده تا هزینهٔ تراکنش و زمان تشکیل بلاک‌ها نسبت‌به سایز توکن‌ها مثل اتریوم کاهش محسوسی داشته باشد. سازندگان این رمزارز در وایت پیپر منتشرشده، به این موضوع اشاره کرده‌اند که دوج‌کوین پدر معنوی بیبی دوج است، ولی قصد دارد مشکلات فعلی این توکن را برطرف کند تا بتوان از آن برای پرداخت روزمره استفاده کرد.

مزایای بیبی دوج

با توجه به ادعای مطرح‌شده از سوی تیم توسعه‌دهنده، تصمیم گرفتیم مزایای این پروژه را بررسی کنیم تا به این پرسش پاسخ دهیم که آیا این دارایی ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر؟ در ادامه با ما باشید.

  • ضدتورمی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دوج‌کوین، کاهش ارزش آن به دلیل افزایش بی‌رویهٔ تعداد توکن‌های آن است. به همین دلیل تیم مدیریت babydoge تصمیم گرفتند تا به‌مرور زمان، تعداد کوین‌ها را کاهش دهند تا از رقیق شدن بیش از حد قیمت دارایی جلوگیری کنند. در شبکهٔ بیبی دوج، 45 درصد از کارمزدهایی که اعضا برای انجام تراکنش‌ها پرداخت می‌کنند، به توکن‌سوزی خودکار اختصاص‌داده شده‌است. طبق گفتهٔ تیم توسعه‌دهنده، 125 کوادریلیون از مجموعه عرضه (420 کوادریلیون) از گردش خارج می‌شود، به همین دلیل به احتمال فراوان، قیمت بیبی دوج در بلندمدت رشد قابل‌قبولی را تجربه می‌کند.

  • پرداخت پاداش به هولدرها

یکدیگر از مزیت‌های این توکن، امکان هولد کردن آن است. شما می‌توانید با نگه‌داری آن برای مدت مشخصی در کیف‌پول‌های معرفی‌شده، از شبکه سود دریافت کنید. با توجه به اطلاعات منتشرشده، 5 درصد از کارمزدی که کاربران برای انجام تراکنش‌های خود در شبکه پرداخت می‌کنند، بین این افراد توزیع می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر افرادی که سرمایهٔ خود را در پلتفرم‌های متمرکز نگه‌داری می‌کنند، پاداشی از شبکه دریافت نمی‌کنند. طبق توصیهٔ سایت رسمی این رمزارز، بهتر است از کیف‌پول تراست والت یا متامسک استفاده کنید که غیرمتمرکز هستند.

  • حق رأی و حاکمیت مشارکتی

توسعه‌دهندگان این امتیاز را برای کسانی که اقدام به خرید بیبی دوج و نگه‌داری آن می‌کنند قائل شده‌اند تا در رأی‌گیری‌هایی که جهت تصمیم‌گیری درمورد آیندهٔ پروژه برگزار می‌شود شرکت کنند. برای انجام این کار، از سیستم اسنپ‌شات استفاده می‌شود که پلتفرمی غیرمتمرکز است و برای استفاده از آن نباید هزینه‌ای پرداخت کرد.

  • سرعت بالای تشکیل بلاک

زمان تشکیل بلاک در پروژه‌های مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بلاک‌های بیبی دوج به دلیل طراحی و کدنویسی منحصربه‌فرد، در کمتر از 5 ثانیه تشکیل می‌شوند. این در حالی است که دوج برای انجام این کار، به 60 و شیبا به 15 ثانیه زمان نیاز دارند. به این نکته توجه داشته باشید که همین ویژگی موجب می‌شود تا تراکنش‌ها با سرعت بیشتری پردازش شوند. یکی از دلایلی که بسیاری از اعضای جامعه babydoge به دنبال راهکارهایی هستند که از این توکن برای پرداخت‌های روزمره استفاده کنند همین موضوع است. این مزیت موجب شده‌است تا کارمزد انجام تراکنش‌ها نیز به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کند.

  • وجود اعضای وفادار

یکی از برتری‌های این توکن نسبت‌به پدر معنوی خود، رشد سریع تعداد اعضای جامعهٔ آن است. جالب است بدانید تعداد هولدرهایی که اقدام به خرید بیبی دوج کردند، در کمتر از 30 روز به صدهزار نفر رسید. به این نکته توجه کنید که دارندگان این توکن بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مربوط به بازاریابی را به‌صورت رایگان انجام می‌دهند.

معایب بیبی دوج

در کنار تمام مزایای گفته‌شده، این دارای معایبی نیز دارد که ممکن است از رشد قیمت بیبی دوج در آینده جلوگیری کند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نقص امنیتی

یکی از نقاط ضعف بیبی دوج‌کوین درگذشته، مرتبط با مشکلات امنیتی بوده‌است. این ارز دیجیتال به دلیل تراکنش‌های آنلاین و تکنولوژی بلاک‌چین که بر پایهٔ اساس‌های رمزنگاری عمل می‌کند، می‌تواند به هدف حملات سایبری تبدیل شود. افراد یا گروه‌های خرابکار می‌توانند تلاش کنند تا به سیستم‌ها و کیف‌پول‌های مرتبط با این توکن نفوذ کنند و اطلاعات کاربران را سرقت کنند یا تراکنش‌های غیرمجاز انجام دهند.

  • نوسانات قیمت

یکی از معایب این دارایی، نوسانات شدید قیمت آن است. به دلیل این‌که هیچ پشتوانهٔ خاصی برای این رمزارز وجود ندارد و با سرمایه‌ای محدود می‌توان به بازار شک وارد کرد، احتمال تغییرات ناگهانی به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند، به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم تمام سبد دارایی خود را به این رمزارز اختصاص ندهید، زیرا ممکن است تمام سرمایهٔ شما از بین برود.

  • کاربرد محدود

بیبی دوج‌کوین اگرچه در حال حاضر در برخی صنایع و بازارها استفاده می‌شود؛ اما کاربرد آن هنوز محدودتر از ارزهای دیجیتال دیگر است. یکی از علل محدودتر بودن، نادیده‌گرفتن آن از سوی شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف است. در مقایسه با بیت‌کوین که یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال به‌حساب می‌آید و در صنایع گوناگونی ازجمله فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و حتی شرکت‌ها پذیرش می‌شود، babaydoge چنین وضعیتی ندارد.

آیا بیبی دوج برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

پس از بررسی مزایا و معایب این دارایی، زمان آن فرا رسیده است تا به این سؤال پاسخ دهیم که بیبی دوج برای سرمایه‌گذاری مناسب است یا خیر؟ این موضوع تا حدود زیادی به ریسک‌پذیری شما بستگی دارد. اگر به پروژه‌هایی علاقه دارید که میزان نوسانات قیمت آن‌ها بسیار زیاد است، به شما توصیه می‌کنیم بخش کوچکی از سبد دارایی خود را به این توکن اختصاص دهید؛ اما اگر فردی ریسک‌گریز هستید، به فکر خرید رمزارزهای دیگری مثل بیت‌کوین و اتریوم باشید که تغییرات ناگهانی قیمت را تجربه نمی‌کنند.

بیبی دوج برای سرمایه‌گذاری

 

جمع‌بندی

از آنجایی که بیبی دوج یکی از رمزارزهای محبوب بازار کریپتوکارنسی‌هاست، تصمیم گرفتیم این پروژه را مورد بررسی قرار دهیم. برای این کار مزایا و معایب آن را مطرح کردیم تا افراد بتوانند با بررسی نکات گفته‌شده، درمورد ارزنده بودن این توکن تصمیم‌گیری کنند.

 

کدخبر: 913834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟