طراحی سایت شرکتی

 

اما طراحی یک سایت شرکتی کامل و جذاب نیازمند رعایت مراحل و نکات کلیدی خاصی است. طراحی سایت با رویکرد سئو، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو رتبه‌بندی بالاتری داشته و به طور کلی به استراتژی بازاریابی آنلاین خود قوت ببخشند. در این مقاله، به طور جامع به بررسی روش‌ها، مراحل و نکات مهم در طراحی سایت شرکتی می‌پردازیم.

چرا راه‌اندازی سایت شرکتی؟

سایت شرکتی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید شرکت خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کنید. یک سایت، فضایی را برای شما فراهم می‌کند که به صورت 24 ساعته در دسترس عموم قرار دارد. این امر باعث رشد سریع شرکت شما می‌شود. جلب اعتماد بیشتر مزیت دیگر طراحی سایت شرکتی است. بستر پشتیبانی و پاسخ به سوالات، بارگذاری و بروزرسانی کاتالوگ‌ها و ارائه سرویس‌هایی که همیشه در دسترس باشد از دیگر مزایای طراحی سایت است. تمرکز یک سایت شرکتی نباید صرفاً روی یک محصول یا خدمات خاص باشد، بلکه باید روی تبلیغ کلی برند و شرکت تمرکز داشته باشد. هدف اصلی یک سایت شرکتی بازتاب موفقیت‌های شرکت، دستاوردها، تقویت شهرت آن، ایجاد اعتماد، اطلاع رسانی و ارتباط با مخاطبان خود است.

برخی از مزیت‌ها و اهداف داشتن سایت شرکتی

  • معرفی خدمات
  • معرفی محصولات
  • تجارت سودآور
  • ایجاد یک برند قوی
  • کم کردن نیروی انسانی
  • کاهش مخارج با بالاترین بازدهی
  • فعایت بدون محدودیت زمانی و مکانی

نقشه راه طراحی سایت شرکتی

 

طراحی سایت شرکت

قبل از شروع به طراحی سایت شرکتی، باید یک نقشه راه برای بالا بردن کیفیت سایت و رسیدن به هدف اصلی طراحی کرد. در ادامه بخشی از این نقشه راه را مشاهده می‌کنیم:

تحلیل نیازها و هدف‌گذاری

 در این مرحله، باید نیازها و هدف‌های شرکت را تعیین کرده و استراتژی کلی طراحی را مشخص نمایید.

تحقیق و بررسی رقبا

 بررسی و مطالعه سایت‌های رقبا به شما کمک می‌کند تا ایده‌های خلاقانه‌تری برای طراحی سایت خود پیدا کنید و از سایت‌های مشابه که موفقیت آمیز بوده‌اند، الهام بگیرید.

طراحی ساختار و نمایشگر

در این مرحله، ساختار کلی سایت و نحوه نمایش محتوا را طراحی می‌کنید. این شامل طراحی منوها، بخش‌ها و صفحات مختلف سایت است.

طراحی رابط کاربری

 در این مرحله، ظاهر و رابط کاربری سایت را طراحی می‌کنید. این شامل انتخاب رنگ‌ها، فونت‌ها، آیکون‌ها و الگوهای طراحی است که تجربه کاربری بالا را به ارمغان می‌آورد.

توسعه و پیاده‌سازی

پس از طراحی رابط کاربری، نوبت به توسعه و پیاده‌سازی سایت می‌رسد. در این مرحله، از زبان‌های نشانه‌گذاری و برنامه‌نویسی مانند HTML، CSS  وJavaScript  استفاده می‌شود. به جای کدنویسی از سیستم پر قدرت وردپرس نیز می‌توان استفاده کرد.

تست و ارزیابی

پس از توسعه، سایت باید تست شود تا از صحت عملکرد و سازگاری با مرورگرهای مختلف اطمینان حاصل شود.

بهینه‌سازی و سئو

در این مرحله، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) انجام می‌شود. این شامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحات و بهبود ساختار لینک‌ها است.

نکات کلیدی در طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت اصول و قوانینی دارد. اگر این اصول را رعایت نکنید بازدهی مناسبی از سایت خود نمی‌گیرید. در ادامه به برخی از نکات کلیدی در طراحی یک سایت شرکتی اشاره می‌کنیم:

طراحی ریسپانسیو

 سایت شرکتی باید به درستی در تمام دستگاه‌ها (رایانه، تبلت، تلفن همراه) به خوبی نمایش داده شود.

محتوا و نشان‌دار کردن ارزش شرکت

 محتوای سایت باید مرتبط، جذاب و خلاقانه باشد و ارزش شرکت را به خوبی نشان دهد.

فراهم کردن اطلاعات تماس

 اطلاعات تماس با شرکت باید به راحتی در دسترس باشد و مشتریان بتوانند با سادگی با شرکت در ارتباط باشند.

سرعت بارگذاری صفحات

سرعت بارگذاری سایت بسیار مهم است و باید بهینه شود تا کاربران هنگام استفاده از سایت تجربه خوبی داشته باشند.

طراحی شیک و در عین حال ساده

بهتر است سایت ساده طراحی شود. سایت‌های خیلی شلوغ باعث پایین آمدن بازدید سایت می‌شود.

استفاده از تصاویر با کیفیت بالا

 برای جلب رضایت مخاطبان باید گالری تصاویر شما کیفیت بالایی داشته باشد. بهتر است از عکاسان حرفه‌ای برای اینکار استفاده کنید.

ایجاد ساختار منظم

داشتن یک ساختار منظم که مخاطبان شما در سایت سردرگم نشوند یک مزیت کلیدی به حساب می‌آید.

افزودن نمادهای امنیتی و مجوزها

 قرار دادن نمادهای امنیتی و مجوزها در سایت اعتماد کاربران به شما را دو چندان می‌کند.

استفاده از رنگ‌های مناسب و خوانا

 بهتر است یک رنگ سازمانی مناسب و خوب انتخاب کنید و آن را در سایت استفاده کنید. دقت کنید رنگ‌هایی که در سایت استفاده می‌کنید خوانا باشد و چشم مخاطب را اذیت نکند.

سایت شرکتی بهتر است امکاناتی از جمله صفحه ارتباط با شرکت، درباره شرکت، گالری تصاویر، بخش امتیازدهی و بخش نظرات داشته باشد.

شبکه‌های مجازی

استفاده بهینه از شبکه‌های مجازی می‌تواند بازدید سایت شما را افزایش بدهد. فعالیت شما در فضای مجازی می‌تواند کلیدی برای جذب مخاطبان شما باشد، اما باید به این نکته توجه کنید که هدف اصلی و نهایی شما باید سایت باشد و در نهایت مخاطبان را به سمت سایت هدایت کنید. شبکه‌هایی مثل تلگرام، اینستاگرام و … بسترهای مناسبی برای فعالیت شما هستند.

جمع‌بندی

در مجموع، با توجه به رشد سریع تکنولوژی، داشتن یک وب سایت برای هر کسب و کاری بسیار مهم است. شرکت‌ها باید خود را با تکنولوژی روز سازگار کنند تا از فضای رقابت عقب نمانند. با طراحی سایت شرکتی، شما می‌توانید به سرعت و با کمترین هزینه‌ها به رشد شرکت خود کمک کنید.

برای طراحی یک سایت شرکتی کارآمد، شما نیاز به یک مجری مسلط به اصول راه‌اندازی سایت دارید. این کار را می‌توانید به عهده گروه طراحی سایت وبینو قرار دهید. گروه طراحی سایت وبینو متشکل از برنامه‌نویسیان و گرافیست‌های جوان و با انگیزه است. این مجموعه بیش از 12 سال سابقه طراحی سایت در زمینه‌های مختلف را دارد. شما با خیال آسوده طراحی و راه‌اندازی سایت شرکتی خود را می‌توانید به وبینو بسپارید. همکاری با بیش از 200 کسب و کار و بیش از 50 ارگان خصوصی و دولتی از جمله افتخارات گروه طراحی وبینو است. در صورتیکه تمایل به دریافت مشاوره رایگان برای پروژه طراحی سایت شرکتی خود دارید با وبینو تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت شرکتی این مقاله را مطالعه کنید.

 

کدخبر: 898316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟