جاذبه‌های تفریحی اطراف مشهد را بشناسید

 

این بار وقتی عازم مشهد می‌شوید بهتر است بدانید که این شهر ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند به سفر همیشگی‌ شما ابعاد جدیدی اضافه کند. مطلب پیش رو کمک می‌کند، زمانی‌که بلیط شیراز مشهد را چاپ می‌کنید از سفری متفاوت مطمئن باشید. سفری که نه‌تنها جذابیت‌های گذشته را تکرار خواهد کرد، بلکه هیچ شباهتی به تجربه‌های گذشته نخواهد داشت. با ما همراه باشید.

 

جنگل جیغ؛ تجربه‌ای عجیب اما واقعی

احتمالا هنگامی‌که اطلاعات بلیط شیراز مشهد را با اطلاعات هویتی خودتان مطابقت می‌دهید، ته دلتان در جایی از وجودتان که هنوز منتظر تجربه‌های جدید و بِکر است، آرزو کند که کاش در مشهد جایی باشد که نرفته‌ باشید. جایی که حس و حال جدیدی در شما برانگیزد و نکات تازه‌ای از خودتان را به دید آورد. اگر فکر می‌کنید مشهد برای چنین آرزویی جای مناسبی نیست، اشتباه می‌کنید. کافی است لحظه‌ای که روزهای سفرتان دچار تکرار می‌شود، سمت طرقبه بروید و قبل از آن‌که جذابیت‌های طرقبه سرگرمتان کند به‌سرعت سمت روستای سربرج بروید. وقتی تابلوی نخست این روستا را مشاهده می‌کنید، درختان متراکم و زیبایی اطراف جاده صف می‌کشند، اما این جنگل‌ها که مقابل چشم‌تان جلوه‌گر شده‌اند تفاوت مهمی دارند با جنگل‌هایی که تاکنون دیده‌اید.

امیدواریم وقتی آفتاب می‌خوابد در جنگل‌های جیغ، در میان درختان گیلاس، گردو و چنا‌رهای بلند اُتراق کرده باشید. چراکه طولی نمی‌کشد که صداهای عجیبی به گوشتان‌ می‌رسد. می‌توان پیش‌بینی کرد اولین واکنشتان این است که از همراهتان بپرسید «تو هم می‌شنوی یا من خیالاتی شدم؟». مطمئن باشید صدای جیغی که به گوش شما می‌رسد همه می‌شنوند و همه مثل شما از شنیدن این صدای عجیب می‌ترسند.

چه رازی پشت این جیغ‌ها قرار دارد؟

نکته‌ای که صداهای جنگل جیغ را برجسته می‌کند این است که مطالعات علمی و تحقیقات محیط زیستی نمی‌تواند توجیه قانع‌کننده‌ای از این صداها ارائه دهد. هر چه هست، افسانه‌ها و داستان‌سرایی‌های اهالی است که هیجان و کنجکاوی را بیش‌ازپیش برمی‌انگیزد. برخی از اهالی این صداها را به اجنه و موجودات غیبی نسبت می‌دهند و برخی دیگر معتقدند درگذشته‌ای دور زنی در میان درختان جنگل به قتل رسیده و سوزانده شده که صدای دل‌خراش آن زن روح این جنگل را نفرین کرده است.

آن‌چه به گوش می‌رسد، صدای جیغ زنانه‌ای است که روح و روان آدم را خراش می‌دهد و ترس را در درون آدمی بیدار می‌کند. البته که جنگل جیغ امن است، هیچ‌گاه رویداد ناهنجاری از آن‌جا گزارش نشده. با این ‌همه با صداهایی که به گوش می‌رسد خیال آدمی به هزار سمت کشیده می‌شود و طبیعتا تحمل بیش‌ازحد فضا ممکن نمی‌شود. بهتر است وقتی به جنگل جیغ می‌روید کودکا‌ن را همراه نبرید.

دره ارغوان؛ رمانتیک ولی متفاوت

بلیط شیراز مشهد می‌تواند تجربه‌ مرغوب دیگری برای شما به ارمغان آورد. تجربه‌ای که فقط در دل طبیعت کوهستانی اطراف مشهد ممکن است و عکس‌ها و خاطرات منحصربه‌فردی را رقم خواهد زد. این بار که به مشهد رسیدید، برای پالایش روح و روانتان و صید‌کردن احساسات رمانتیک درونتان در بخش طرقبه‌ مشهد با اندکی مسافت خود را به ابتدای جاده‌ای آسفالت برسانید که در عمیق‌ترین نقطه‌ یک دره بزرگ است. دره‌ای که درختچه‌های ارغوان گله به گله در آن گرد هم آمده‌اند و منظر شگرفی را پدید می‌آورند.

دره ارغوان

از ماه دوم بهار بلیط شیراز مشهد را بگیرید و خود را پای درختچه‌های ارغوان برسانید. درختچه‌هایی که منحصر به کوهستان‌های مناطق سردسیری هستند و اتفاقا در مناطق کوهستانی مشهد به‌وفور دیده می‌شوند. رنگ ارغوانی در فاصله‌ای از زمینه‌ قهوه‌ایِ خاک دره، بادآورد نقاشی‌های زیبای عاشقانه خواهد بود. بله وقتی آفتاب روی گل‌های ارغوانی خودنمایی می‌کند، وقت آن رسیده که زیر سایه‌ی درختچه‌ها ارغوان بروید و در زیر نوازش نور زیبای به وجود آمده از خودتان تصاویر منحصربه‌فرد ثبت کنید.

چالیدره؛ تجربه توریستی کامل

چالیدره از جمله مکان‌هایی است که شاید در ایرانمان مثال دیگری نداشته باشد. اینجا سطحی از امکانات توریستی فراهم‌ شده که هر مسافری را به وجد خواهد آورد. اگر شما اراده کردید در سفرتان به مشهد سطح قابل ‌توجهی از امکانات توریستی را در یک موقعیت مکانی واحد تجربه کنید، بی‌درنگ به چالیدره بروید. چالیدره در واقع تفرجگاهی است که روی سد خاکی با هسته‌ رسی بنا شده است و در دل کوهستان انگیزه‌ای مستقل برای مسافرت است.

چالیدره بهترین هدف مسافرتی برای خانواده‌هاست. اگر بلیط شیراز مشهد را برای همه‌ اعضای خانواده تهیه‌کرده‌اید، چالیدره را از دست ندهید. اینجا آرامش ماهی‌گیری برای اعضای بزرگ‌تر خانواده و در عین ‌حال هیجان غواصی و اسکی روی آب برای جوان‌ترها مهیا شده است. برای اعضای دیگر خانواده که دوست دارند با نعمت‌های طبیعی به پوست خود رسیدگی کنند، حوضچه‌های دکتر فیش موجود هستند که هم‌زمان انرژی ماساژ سطحی و پاک‌سازی پوست را فراهم می‌کنند. چالیدره امکانات هیجان‌انگیز دیگر مثل بانجی جامپینگ، زیپ لاین، سافاری، کارتینگ، باگی سواری، موتور ATV و در یک محیط 160 هکتاری فراهم کرده که رستوران‌ها و اقامتگاه‌های مختلفی هم دارد.

چالیدره

 

با فلای‌ تو‌دی غیر ‌حضوری بلیط بخرید

لحظه‌ای که پیامک خرید بلیط شیراز مشهد روی گوشی‌تان سبز می‌شود، اتفاقی متفاوت‌تر از آن‌چه تصور می‌کنید، رخ ‌داده است. فلای تو‌دی سعی می‌کند علاوه‌بر آماده‌کردن بلیط، بیمه مسافرتی و یا رزرو هتل، هم‌سفر متفاوتی برای شما باشد. فلای‌ تو‌دی با ایجاد ارزش‌های پیرامونی سفر همواره در کنار شماست، اما مانند راهنمای سفری نیست که با صحبت‌های زیاد و ارائه اطلاعات غیر ضروری آرامش شما را بر هم بزند. فلای‌ تو‌دی سعی می‌کند اطلاعاتی را ارائه کند که شما به‌سرعت با توجه به هویت شخصی خود بهترین انتخاب‌ها را رقم بزنید؛ البته که ارائه اطلاعات هدفمند و دقیق در زنجیره ارزش فلای‌ تودی یک حلقه است که در کنار قیمت مقرون ‌به‌صرفه، پشتیبانی مفید قرار می‌گیرد. فلای تو‌دی در کنار شماست، احساس خواهید کرد؛ اما بدون مزاحمت.

 

کدخبر: 897405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟