بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان

این کیف پول‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا بیت کوین‌های خود را به صورت امن نگهداری کنند و تراکنش‌های بیت کوین خود را با استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین انجام دهند. کیف پول بیتکوین به دو صورت قابل دسترسی است: یک نوع کیف پول بیت کوین که به عنوان نرم‌افزار کامپیوتری در دسترس است و دیگری که به عنوان نرم‌افزار آنلاین در دسترس است.

هر دو نوع کیف پول بیت کوین مزایا و معایب خود را دارند و باید به دقت بررسی شوند تا بهترین نوع آن برای شما انتخاب شود. نوع اول کیف پول بیت کوین که به عنوان نرم‌افزار کامپیوتری در دسترس است، معمولاً به عنوان کیف پول سرد یا Cold Wallet شناخته می‌شود.

این نوع کیف پول بیت کوین به صورت آفلاین است و از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل می‌شود. این کیف پول، به دلیل اینکه به صورت آفلاین است، از نظر امنیتی بسیار برتر است. اما باید توجه داشت که اگر به هر دلیلی پورت USB آن را از دست بدهید، دسترسی به بیت کوین‌های خود را از دست خواهید داد.

نوع دوم کیف پول بیت کوین که به عنوان نرم‌افزار آنلاین در دسترس است، به عنوان کیف پول گرم یا Hot Wallet شناخته می‌شود. این نوع کیف پول بیتکوین به صورت آنلاین است و به سادگی از هر جایی که به اینترنت دسترسی دارید، قابل دسترسی است. این کیف پول نسبت به کیف پول سرد، امنیت کمتری دارد، اما استفاده از آن، بسیار راحت و ساده است.

در کل، کیف پول بیت کوین یک ابزار ضروری برای نگهداری و مدیریت بیت کوین‌های شما است. بنابراین، باید به دقت نوع کیف پول بیت کوینی را که برای خود انتخاب می‌کنید، بررسی کنید و بهترین نوع آن را برای نگهداری و مدیریت بیت کوین‌های خود انتخاب کنید.

کیف پول بیت کوین، به عنوان یک نرم‌افزار مخصوص نگهداری و مدیریت بی تکوین، تمامی اطلاعات مربوط به بیت کوین‌های شما را در خود ذخیره می‌کند. این کیف پول‌ها شامل یک آدرس بیت کوین (Bitcoin address) هستند که برای دریافت بیت کوین‌هایی که به شما ارسال می‌شوند، استفاده می‌شود.

هر کیف پول بیت کوین دارای یک کلید خصوصی (private key) است که برای امضای تراکنش های ارسالی شما به کار می‌رود و باید به دقت محفوظ شود، تا از دسترسی غیرمجاز به بیت کوین‌های شما جلوگیری شود.

بیت کوین‌ به صورت دیجیتالی و بدون وجود یک سند قانونی مانند چک یا نقدی معامله می‌شود، به همین دلیل، کیف پول بیت کوین به عنوان یک ابزار ضروری برای نگهداری و مدیریت بیتکوین‌های شما، بسیار مهم است. با استفاده از کیف پول بیت کوین، می‌توانید بیتکوین‌های خود را به صورت امن نگهداری کرده و در صورت نیاز به سرعت تراکنش‌های خود را انجام دهید.

همانند همه‌ی دارایی های مهم نظیر طلا، اسکناس، کارت بانکی و… ارزهای رمزنگاری شده و دیجیتال هم نیازمند یک محیط امن جهت نگهداری هستند. این محیط ایمن و مهم برای رمزارزها، کیف پول ارز دیجیتال (cryptocurrency wallet) نامیده می‌شود.

کیف پول ارز دیجیتال که انواع گوناگونی نیز دارد، یک ساز و کار مهندسی شده‌ی ویژه جهت حفظ امنیت دارایی های شما بر بستر بلاک چین (blockchain) دارد. به زبان ساده هر کیف پول رمزارز شامل یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی است.

  • کلید عمومی: همان آدرس کیف پول ارز دیجیتال شما است که می‌توانید آن را در اختیار هر کسی قرار دهید تا به بتوانند به شما ارز دیجیتال (مانند بیت کوین) واریز کنند.

  • کلید خصوصی: به وسیله ۱۲ کلمه بازیابی کیف پول رمزارز، کلید خصوصی به دست می‌آید که طی این فرآیند شما می‌توانید به دارایی ها خود دسترسی کامل داشته باشید. بنابراین ۱۲ کلمه بازیابی به هیچ وجه نباید در اختیار افراد دیگر قرار گیرد و صرفا باید شما از آن مطلع باشید.

نکته حائز اهمیت در رابطه با کیف پول ارز دیجیتال اوکی اکسچنج این است می‌توانید با استفاده از ذخیره اثر انگشت خود، فعال کردن ورود دو مرحله‌ای و ایجاد یک گذرواژه مناسب، یک کیف پول ایمن و اختصاصی داشته باشید که در مقایسه با رقبای داخلی و خارجی این سازوکار بی سابقه است.

شما با استفاده از کیف پول رمزارز اوکی اکسچنج به بیش از ۳۵ شبکه جهت واریز و برداشت رمزارزهای گوناگون دسترسی پیدا می‌کنید. همچنین می‌توانید رمزارزهای خود را به کیف پول اوکی اکسچنج منتقل کنید و به صورت آنی آنها را به ریال تبدیل کرده و به کارت بانکی خود ریال بزنید.

ناگفته نماند که با ثبت نام در صرافی اوکی اکسچنج این کیف پول ارز دیجیتال همه کاره با پشتیبانی از ۷۰۰+ رمزارز بلافاصله و به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج، از نظر بسیاری از معامله‌گران بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که فعالیت خود در این حوزه را از سال ۹۶ آغاز کرده است. تمرکز عمده این صرافی ارز دیجیتال دانش بنیان، به ارائه خدمات در زمینه مبادلات ارزهای دیجیتال و فروش و خرید بیت کوین، فروش و خرید تتر، فروش و خرید اتریوم و سایر رمزارزها و توکن‌ها است که توانسته تحولی در بحث مبادلات ارزهای دیجیتال ایجاد نماید.

از جمله ویژگی های اوکی اکسچنج می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قابلیت واریز و برداشت ریالی به صورت آنی

  • اپلیکیشن اندروید و iOS

  • دارا بودن بیش از ۷۰۰ توکن و رمزارز گوناگون

  • کیف پول حمایتی (برای حفاظت از دارایی کاربران)

  • بخش خرید و فروش سریع (معاملات آنی)

  • بخش تریدر (خرید و فروش کاربر با کاربر؛ یعنی قیمت را خودتان مشخص می‌کنید)

  • کیف پول ارز دیجیتال ایمن و اختصاصی

  • رابط کاربری آسان و راحت

  • امنیت بالا

  • صرافی ارز دیجیتال دانش بنیان

و چندین ویژگی دیگر که با ثبت نام در این صرافی می‌توانید به راحتی از آنها بهره‌مند شوید.

به طور کلی، کیف پول BTC یک ابزار بسیار مهم برای نگهداری و مدیریت بیت کوین‌های شماست. برای انتخاب بهترین نوع کیف پول بیت کوین برای خود، باید با مزایا و معایب هر نوع کیف پول، آشنا شوید. با توجه به تحریم هایی که برای کاربران ایرانی وجود دارد، بهتر است به انتخاب کیف پولی بپردازند که بر یک بستر امن و ایرانی ایجاد شده باشد.

 

کدخبر: 895860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟