هزینه و مدت زمان صدور انواع ویزای کانادا

 

این روزها مهاجرت به کشورهای غربی با چنان استقبالی مواجه است که تقریباً در هر جمعی زمزمه‌هایی از آن را می‌شنوید. کشورهای اروپایی و آمریکایی به سبب سطح بالای کیفیت زندگی و ارائه خدمات گوناگون به شهروندان خود، مورد توجه قرار گرفته‌اند و افراد زیادی از سرتاسر دنیا برای مقاصد تحصیلی، کاری یا به منظور زندگی به این کشورها مهاجرت می‌کنند. اگرچه این روند به هیچ وجه آسان نیست و با سختی‌های زیادی همراه خواهد بود، باز هم متقاضیان این سختی‌ها را به جان می‌خرند تا در نهایت به اهداف خود برسند. کانادا یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای مهاجرت است که از نظر تحصیلی و کاری شرایط ایده‌آلی دارد. حال برای آن که در این کشور اقامت داشته باشید، به ویزای کانادا نیاز خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم به نحوه دریافت ویزای کانادا بپردازیم. همراه ما باشید.

شرایط دریافت انواع ویزای کانادا

برای آن که در کانادا اقامت داشته باشید، روش‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارند. از اقامت به مدت محدود چند ماهه گرفته تا اقامت دائم، همگی نیاز به دریافت ویزای کانادا خواهند داشت. اگرچه ویزای این کشور انواع گوناگونی دارد؛ اما سه مورد از محبوب‌ترین آن‌ها ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ویزای کاری هستند. به همین خاطر به جزئیات این سه مورد پرداخته‌ایم تا مسیر درست را برای انجام اقدامات مربوط به ویزا پیدا کنید.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا یا همان ویزای گردشگری کانادا که به ویزای چند بار ورود به کانادا (ویزای مولتیپل) نیز مشهور است، برای تفریح و بازدید از جاذبه‌های دیدنی کشور کانادا و دیدار خانواده و دوستان به متقاضیان داده می‌شود. با این ویزا می‌توانید به مدت ۶ ماه در کانادا بمانید. که این مدت می‌تواند با توجه به تشخیص افسر مرزی تغییر کند. شما باید بتوانید او را مجاب کنید که اقامت شما در کانادا موقت است و پس از اتمام اعتبار ویزا از این کشور خارج خواهید شد. باید بدانید که ویزای توریستی کانادا نیز انواع گوناگونی دارد:

  • ویزای سینگل: با داشتن این ویزا شما تنها یک بار حق ورود به کانادا را خواهید داشت و در صورت خروج از خاک این کشور، حتی اگر از اعتبار ویزا مانده باشد، اجازه ورود دوباره را نخواهید داشت.

  • ویزای مولتی: با این ویزا می‌توانید به مدت ۵ سال با توجه به اعتبار گذرنامه ایرانی به این کشور سفر کنید و در هر بار ورود، اجازه اقامت به مدت ۶ ماه را خواهید داشت. برای تمدید این دوره کافیست چند ساعتی را از خاک کانادا خارج شوید.

  • سوپر ویزای کانادا: این ویزا مربوط به والدینی است که فرزندانشان در کانادا اقامت دائم دارند یا شهروند این کشور هستند. با این ویزا می‌توان به مدت ۱۰ سال به این کشور سفر کرده و هربار به مدت ۲ سال نیز اقامت داشت. دریافت این نوع ویزا شرایط خاص خود را دارد.

حال برای دریافت ویزای توریستی کانادا داشتن برخی شرایط الزامی است که چند مورد از آن‌ها را قید کرده‌ایم:

  • داشتن پاسپورت معتبر

  • سلامت کامل جسمی و ذهنی

  • عدم سوءپیشینه

  • قانع‌کننده‌بودن اهداف سفر و ارائه برنامه دقیق برای مدت زمان اقامت در کانادا

  • اثبات وابستگی به محل زندگی و تضمین بازگشت به میهن خود

  • تعهد به عدم تلاش برای اشتغال به کار در کانادا

  • اثبات تمکن مالی

  • سفر به یکی از کشورهای همسایه برای مراجعه به مراکز VAC

دریافت ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان ممکن است از ۱ ماه تا ۶ ماه زمان ببرد. هزینه زندگی در کانادا نیز برای هر ماه تقریباً 2000 دلار است که به ازای هر فرد همراه بهتر است 3000 دلار نیز بر آن بیفزایید.

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا یکی دیگر از روش‌های اقامت در این کشور است که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. این نوع ویزای کانادا می‌تواند به دو روش ارائه شود؛ برای افراد زیر ۱۸ سال امکان تحصیل در مدارس کانادا به عنوان دانش‌آموز وجود دارد و برای افراد بالای ۱۸ سال، کالج‌های کانادا انتخاب مناسبی هستند. شرایط مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا تقریباً مشابه ویزای توریستی آن است؛ با این تفاوت که در ویزای تحصیلی نیاز به ارائه پذیرش از مدرسه و دانشگاه را خواهید داشت. برای ویزای دانش‌آموزی در صورتی که فرزندتان کمتر از ۱۰ سال سن داشته باشد، باید یکی از والدین یا قیم قانونی همراه او به کانادا مهاجرت کند. در صورتی که دانش‌آموز بیش از ۱۰ سال سن داشته باشد، می‌توان فردی را به عنوان کاستودین یا سرپرست در کانادا معرفی کرد.

اگر می‌خواهید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید، نکات تاثیرگذار بر پرونده مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل مانند حداکثر سن مجاز برای هر مقطع تحصیلی، فاصله بین دو مقطع تحصیلی (گپ تحصیلی)، ارائه هدف و برنامه تحصیلی قانع‌کننده و میزان تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا را در نظر داشته باشید و با اطلاعات کامل و اطمینان بیشتر قدم در این راه بگذارید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

توجه داشته باشید که جوانان شانس بیشتری برای دریافت ویزای تحصیلی دارند و هر قدر زودتر برای این کار اقدام کنید، شانس بیشتری خواهید داشت.  پس از انجام اقدامات مربوط به دریافت ویزای تحصیلی کانادا، تقریباً ۱۲ هفته طول می‌کشد که ویزای شما صادر شود که البته این مقدار می‌تواند بیشتر هم شود. هزینه دریافت ویزای تحصیلی نیز در واقع تمام هزینه‌های مربوط به اعلام تمکن مالی نظیر پرداخت شهریه کالج، اجاره خانه و هزینه‌های روزمره را شامل می‌شود.

ویزای کار کانادا

ویزای کار کانادا از دیگر روش‌های محبوب برای مهاجرت به این کشور است. برای آن که ویزای کار کانادا را دریافت کنید، لازم است در یک آزمون دو مرحله‌ای شرکت داشته باشید تا مهارت‌های شما سنجیده شود. در صورتی که حداقل امتیاز 67 از 100 را در آزمون اول دریافت کنید، می‌توانید در مرحله دوم به رقابت با سایرین بپردازید. از جمله شرایط دریافت ویزای کار کانادا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • سن کمتر از ۴۰ سال

  • حداقل مدرک تحصیلی لیسانس

  • حداقل نمره آیلتس ۶.۵

  • حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط

  • انتخاب مهارتی که مورد نیاز کشور کانادا باشد.

دریافت ویزای کاری کانادا تقریباً ۵ ماه پس از تکمیل درخواست انجام می‌شود و هزینه‌های آن بسته به محل زندگی و نوع ویزای کاری درخواستی متفاوت خواهد بود. با توجه به نیاز کشور کانادا به نیروی کار متخصص، فرصت بی‌نظیری برای افراد تحصیل‌کرده با مهارت‌های ویژه برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد. نکته قابل توجه این است که براساس مطالبی که در بالا به تفصیل شرح داده شد، افراد متقاضی باید شرایط ویزای کار کانادا را داشته باشند که مدرک تحصیلی، سابقه کار مرتبط و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه از مهم‌ترین آنهاست. اما شرایط و قوانین جذب نیروی کار توسط کانادا بسته به شرایط هر فرد می‌تواند متفاوت باشد.

شرایط دریافت ویزای کاری کانادا

کلام آخر

اگر قصد دریافت ویزای کانادا را دارید، بهتر است به خوبی تحقیقات لازم را انجام دهید تا بهترین مورد را بر اساس شرایط خودتان انتخاب کنید. انتخاب درست می‌تواند به شما در تسهیل روند دریافت ویزای کانادا کمک کند و حتی شرایط را برای دریافت اقامت دائم فراهم کند. فراموش نکنید که مشورت با افراد متخصص در زمینه مهاجرت، یکی از اصول این مسیر است که باید آن را جدی بگیرید. درصورتی که تمایل به دریافت ویزای کانادا دارید، می‌توانید با کارشناسان آتلانتیک ۷۲۴ (https://atlantic724.com/) تماس بگیرید یا فرم ارزیابی را تکمیل نمایید تا شرایط‌تان بررسی شود و بهترین راهکار مهاجرت کاری به کانادا برای شما ارائه شود. 

 

کدخبر: 893464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟