شیراز، شهر آرامش و زیبایی در قلب ایران

 

 

1- باغ نارنجستان قوام:

باغ نارنجستان قوام، یکی از زیباترین باغ های شیراز است که در دوران قاجار ساخته شده است. در داخل این باغ سرسبز، عمارتی قدیمی و چشم نواز را مشاهده خواهید کرد که در گذشته، محل زندگی خاندان قوام در شیراز بوده است. خاندان قوام، خانواده ای مهم و با نفوذ بودند که سالها در شیراز حکومت می کردند. روبروی عمارت اصلی باغ، حوض بزرگی را مشاهده می کنید. تمام حیاط این باغ، با درختان نارنج، نخل خرما و گلهای زیبا پوشیده شده است و فضای بسیار جذابی دارد.

در فصل بهار، عطر دلنشین بهار نارنج به مشامتان می رسد و حسابی هوش و حواستان را اسیر خود می کند. با حضور در باغ نارنجستان قوام، شما می توانید درهای چوبی منبت کاری شده، کاشی کاری های ظریف، مقرنس کاری های گچی، پنجره های رنگی و کتیبه های سنگی را ببینید و با هنر معماران ایرانی آشنا شوید. روی ایوان ها و سقف های عمارت قوام، نقاشی های ظریف و زیبایی را مشاهده می کنید که توسط نقاش معروف آن دوران کشیده شده است.

در عمارت نارنجستان قوام، 200 اتاق وجود دارد که به هم راه دارند. اتاق اصلی عمارت، تالار آیینه یا اتاق شاه نشین است که با آیینه کاری های زیبا تزئین شده است. از دیگر بخش های جذاب این عمارت، می توان به وجود انبار نگهداری مواد غذایی، اسلحه خانه، آشپزخانه، مکتب خانه، دفتر کار یا دیوان خانه و حمام گچینه اشاره کرد. در زیرزمین عمارت نارنجستان قوام، موزه ای بزرگ وجود دارد که انواع آثار ارزشمند تاریخی مانند تابلوهای نقاشی، سکه ها، کاشی ها، کتاب ها و تجهیزات جنگی در این موزه نگهداری می شود.

برای دیدن باغ نارنجستان قوام، شما باید خودتان را به خیابان لطفعلی خان زند برسانید.

این عمارت بسیار باشکوه و زیبا است و از جمله مکانهای مهم و تاریخی در شهر شیراز به شمار می آید. پیشنهاد می کنیم که برای بازدید از باغ نارنجستان قوام، حداقل 3 ساعت زمان در نظر بگیرید تا بتوانید تمام قسمتهای این باغ سرسبز را با خیال راحت ببینید. هر زمان که خسته شدید هم می توانید به کافی شاپ داخل حیاط باغ نارنجستان بروید و با خوردن فالوده اصل شیرازی، خستگی خود را از بین ببرید.

اگر به دنبال هتلی در اطراف باغ نارنجستان قوام هستید، می توانید برای رزرو هتل بزرگ شیراز اقدام کنید که از بهترین هتل های شیراز محسوب می شود. از هتل بزرگ شیراز تا باغ نارنجستان قوام، حدود 3 کیلومتر فاصله است و شما می توانید در عرض 5 دقیقه با ماشین، خودتان را به این باغ زیبا برسانید.

در هتل بزرگ شیراز، انواع اتاق ها و سوئیت ها با امکانات رفاهی کامل وجود دارد که چشم‌انداز آنها، رو به شهر شیراز و کوه های اطراف است. هتل بزرگ شیراز، با ارائه انواع امکانات رفاهی و تفریحی مانند رستوران های ایرانی و ایتالیایی، مجموعه های ورزشی، خدمات زیبایی و... به شما کمک می کند تا اقامتی راحت و آرام را در شهر شیراز تجربه کنید.

در ادامه با جاذبه بعدی شیراز آشنا خواهید شد که در مجاورت باغ نارنجستان قوام قرار دارد.

 

خانه زینت الملوک

2- خانه زینت الملوک:

زینت الملوک، یکی از دختران خاندان قوام بود و خانه او تنها یک کوچه با باغ عمارت قوام فاصله دارد. جالب است بدانید که خانه زینت الملوک، از طریق یک راه زیرزمینی، به عمارت اجدادی قوام متصل می شود و در گذشته، فقط محارم اجازه رفت و آمد از این مسیر را داشتند.

با ورود به خانه زینت الملوک شیراز، آرامش و انرژی مثبت این فضا به شما منتقل می شود؛ زیرا صاحب این خانه فردی خوش نام و اهل انجام کارهای خیرخواهانه بوده است.

در ورودی خانه زینت الملوک، در و دیوار و سقف هشتی را مشاهده می کنید که با طرح های زیبا، پوشانده شده است. با ورود به حیاط این خانه، به قدری شگفت زده می شوید که زمان و مکان از دستتان در می رود و به گذشته ها سفر می کنید.

در حیاط خانه زینت الملوک، دو حوضچه فیروزه ای رنگ وجود دارد که روی لبه این حوض ها، گلدان های شمعدانی رنگارنگ گذاشته شده است. دو تا دور حیاط نیز با درختان سرسبز نارنج و گیاهان زیبا پوشانده شده است که حال و هوای خاصی به این قسمت از خانه داده است.

در طبقه اول خانه زینت الملوک، 20 اتاق با نقش و نگارهای زیبا را مشاهده می کنید که با پنجره های ارسی و شیشه های رنگی زیباتر شده اند. همانطور که در میان اتاق های این خانه تاریخی قدم می زنید، سرتان را بالا بگیرید تا یکی از زیباترین سقف های دنیا را ببینید.

سقف چوبی خانه زینت الملوک، با استفاده از طرح ها و رنگهای جذاب نقاشی شده اند و ظاهر بسیار جذابی دارند. مهم ترین بخش این خانه، تالار شاه نشین است که با نقاشی های ظریف و آیینه کاری های هنرمندانه دکوراسیون شده است و در گذشته، مکانی برای پذیرایی از مهمانان خاص و بزرگان فامیل بوده است.

بعد از اینکه تمام اتاق های خانه زینت الملوک را دیدید، به زیرزمین خانه بروید که در قدیم، مکانی برای نگهداری مواد غذایی و امور خیریه بود و امروزه به موزه مشاهیر ایران تبدیل شده است. در این موزه، شما می توانید تندیس های افراد معروف در ایران را ببینید.

در فاصله کمتر از 1 کیلومتری خانه زینت الملوک، هتل زندیه شیراز قرار دارد که با اصول معماری سنتی ساخته شده است. شما می توانید از هتل زندیه شیراز، با پای پیاده راه بیفتید و در عرض 10 دقیقه، خودتان را به خانه زینت الملوک برسانید. در هتل زندیه شیراز، انواع اتاق ها و سوئیت های یک نفره و دو نفره وجود دارد.

پرسنل هتل زندیه شیراز بسیار خوش برخورد هستند و به گرمی از شما پذیرایی می کنند. وجود مجموعه آبی، سالن ورزشی، رستوران سنتی، فروشگاه طلافروشی، فروشگاه صنایع دستی و... بخشی از امکانات هتل زندیه شیراز است که شما می توانید از تمام این امکانات در طول مدت اقامت خود استفاده کنید.

در ادامه با یکی دیگر از باغ های شیراز آشنا خواهید شد که از شاهکارهای معماری ایران محسوب می شود.

باغ ارم شیراز

3- باغ ارم شیراز:

باغ ارم، از زیباترین باغ های ایران است که امروزه به عنوان باغ گیاه شناسی فعالیت می کند. بازدید از باغ ارم شیراز به تمام علاقمندان به طبیعت و گردشگران عزیز پیشنهاد می شود.

در این باغ ایرانی، شما می توانید انواع گونه های گیاهان را مشاهده کنید و با آنها آشنا شوید. جالب است بدانید که بلندترین درخت سرو ایران نیز داخل همین باغ قرار دارد.

با ورود به باغ ارم، شما فضای بزرگی را مشاهده می کنید که با درختان نارنج و سرو پوشیده شده است و در میان آن، جوی آب جاری است. ساختمان اصلی باغ ارم در بخش غربی باغ قرار دارد و شامل یک عمارت اصلی و یک اندرونی می شود.

در عمارت اصلی باغ ارم، شما می توانید از موزه سنگ و گوهر دریای نور نیز بازدید کنید که انواع سنگهای کمیاب و قیمتی دنیا در این موزه نگهداری می شوند. با حضور در باغ ارم شیراز، شما می توانید حسابی عکس بگیرید و از حضور در این مکان زیبا لذت ببرید.

اگر عاشق گل هایی مانند شب بو، گل رز، نیلوفر، داوودی، گل ساعت، شیپوری، بنفشه، میخک، نسترن، سنبل، اطلسی و آلاله هستید، در این باغ می توانید گل موردعلاقه خود را پیدا کنید.

باغ ارم شیراز از آن جمله جاذبه هایی است که دیدنش هرگز برای انسان تکراری نمی شود و لذت حضور در بهشتی زیبا را برای شما تداعی می کند. در زمان حضور در باغ ارم شیراز، شما می توانید با لباس های محلی شیراز عکس بگیرید و خودتان را به خوردن یک لیوان از عرقیات شیرازی خنک دعوت کنید.

اگر در سفر به شیراز دوست دارید که در یکی از هتل های درجه یک و لاکچری این شهر اقامت داشته باشید، می توانید برای رزرو هتل شیرازیس شیراز اقدام کنید.

این هتل پنج ستاره در مرکز شهر شیراز قرار دارد و به جاذبه های گردشگری شیراز مانند بازار وکیل، حافظیه، سعدیه و مسجد نصیرالملک بسیار نزدیک است. از هتل شیرازیس شیراز تا باغ ارم، تنها 3 کیلومتر فاصله است که این مسافت در مدت 5 دقیقه با ماشین طی می شود.

هتل شیرازیس با ارائه انواع امکانات رفاهی مانند سالن ورزشی، استخر و مجموعه آبی، آرایشگاه، فروشگاه وسایل سنتی و... به شما کمک می کند تا اقامتی آرام و لاکچری در شیراز داشته باشید و از امکانات خوب این هتل بهره‌مند شوید.

در این نوشته با سه جاذبه دیدنی مهم شیراز آشنا شدید که باید در سفر به شیراز، حتما برای دیدن آنها برنامه‌ریزی کنید. همچنین شما می توانید یکی از هتل های زندیه، هتل بزرگ یا هتل شیرازیس شیراز را برای اقامت خود انتخاب کنید که از جمله بهترین هتلهای شیراز هستند و راحتی و آرامش را به شما هدیه می دهند.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

 

کدخبر: 891002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟