انواع ورق گالوانیزه در مهدفولاد کیان

 

جهت مشاهده قیمت انواع ورق گالوانیزه 2 میل و 6 متری ، مهدفولاد را در گوگل جستجو کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.

ورق گالوانیزه چیست؟

ورق گالوانیزه، نوعی ورق فولادی است که در آن لایه نازکی از جنس روی بر روی سطح فولادی قرار می‌گیرد. این لایه روی، به ورق فولادی اضافه می‌شود تا آن را در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت کند. عملیاتی که در طی آن پوشش روی بر سطح ورق فولادی قرار می‌گیرد با نام گالوانیزاسیون یا گالوانیزه کردن شناخته می‌شود.

ورق گالوانیزه به دلیل خواص مثبتی از جمله مقاومت در برابر زنگ زدگی، طول عمر بالا و مقاومت مکانیکی مناسب، در صنایع مختلف استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای ورق گالوانیزه می‌توان به کاربرد در صنایع ساخت و ساز، خودروسازی، تولید لوازم خانگی، صنعت ظروف و قوطی‌های فلزی، ساخت قطعات دریایی و صنایع نفت و گاز اشاره کرد.

انواع ورق گالوانیزه بر اساس روش تولید

ورق‌های گالوانیزه بر اساس روش تولید می‌توانند در دو نوع عمده تولید شوند که به شرح زیر است.

ورق گالوانیزه نورد گرم: در این روش ورق‌های فولادی در حمامی از روی مذاب در دمای بالا غوطه‌ور می‌شوند و فلز روی با فولاد پیوند خورد و واکنش می‌دهد. ورق‌های گالوانیزه گرم مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارند و به طور گسترده در صنایع ساختمانی، خودروسازی و تولیدات مختلف استفاده می‌شوند.

ورق گالوانیزه نورد سرد: در این روش ورق از طریق فرآیند نورد سرد تولید می‌شود که شامل عبور فولاد از یک سری غلتک در دمای اتاق می شود. این کار سبب کاهش ضخامت ورق و بهبود سطح فولادی آن می‌شود. پس از آن فرآیند گالوانیزاسیون به وسیله یک محلول الکترولیتی انجام می‌شود.

انواع ورق گالوانیزه تولیدی به این روش از پوششی همگن‌تر و یکنواخت‌تر برخوردار هستند؛ اما ضخامت پوشش روی آن نسبت به روش گالوانیزه گرم نازک‌تر است.

ورق گالوانیزه

انواع ورق گالوانیزه از نظر ابعاد

ورق‌های گالوانیزه بر اساس ابعاد و اندازه‌های متنوع و متفاوتی تولید می‌شوند و بر این اساس دارای انواع مختلفی هستند. این مسئله در کاربرد ورق گالوانیزه نیز تاثیرگذار است. به طور مثال ورق گالوانیزه 2 میل از پرکاربردترین ورق‌های موجود در شرکت مهدفولاد است که متقاضیان زیادی دارد. ورق گالوانیزه 2 میل یکی از انواع ورق گالوانیزه است که کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد و به وفور از آن استفاده می‌شود. قیمت ورق گالوانیزه 2 میل مانند سایر ورق‌های گالوانیزه بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب است. این محصول در کاربردهای متفاوتی شامل کشاورزی، برق و الکترونیک، ساختمان‌سازی، حمل‌و‌نقل و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مشاهده قیمت ، ورق گالوانیزه 2 میل مهدفولاد را در گوگل جستجو کرده  و پس از بررسی سفارش خود را ثبت نمایید.

همینطور ورق گالوانیزه 6 متری از پرفروش‌ترین این ورق‌ها است و در صنایع مختلف از این ورق با ضخامت 2 میل و طول 6 متر استفاده می‌شود. ورق گالوانیزه 6 متری که به ورق گالوانیزه 6 میل نیز شناخته می‌شود، پوششی از جنس روی دارد. این محصول در فضاهای باز و در مواردی که رطوبت بالایی وجود دارد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلیل این موضوع آن است که این ورق به دلیل پوشش زینک دچار زنگ‌زدگی در شرایط جوی مختلف نمی‌شود. جهت خرید، ورق گالوانیزه 6 متری مهدفولاد را در گوگل جستجو کرده و پس از بررسی سفارش خود را ثبت نمایید.

انواع ورق گالوانیزه بر اساس کارخانه تولید کننده

کارخانه‌های بسیار زیادی در کشور و خارج از ایران در حال تولید انواع ورق گالوانیزه هستند. اما با توجه به کاربردهای مهم صنعتی این محصول، شما باید از ورق گالوانیزه با کیفیت بالا و بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا استفاده کنید.

کارخانه‌های زیادی در ایران در حال تولید این محصول با کیفیت مناسب هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ورق گالوانیزه تاراز شهرکرد، هفت الماس، شهریار تبریز، فولاد امیرکبیر کاشان، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، فولاد دشتستان و روی اندود کاوه اشاره کرد.

خرید ورق گالوانیزه از مهدفولاد کیان

انواع ورق گالوانیزه با کیفیت بالا و قیمت مناسب در شرکت مهدفولاد کیان (https://mahdefoolad.com) به فروش می‌رسد که شما می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت پس از مشاهده قیمت ورق گالوانیزه، محصول مورد نیاز خود را با قیمتی استثنایی و کیفیتی بی‌نظیر خریداری کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی جهت خرید این محصول، از مشاوره رایگان کارشناسان مهدفولاد بهره‌مند شوید.

 

کدخبر: 889455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟