جریمه آسیب به وسایل در اجاره کلبه در اولسبلنگاه چقدر است؟

 

درباره اولسبلنگاه بکر و منحصر به فرد

منحصر به فرد شاید بهترین واژه‌ای نباشد که بتوان اولسبلنگاه ماسال را با آن توصیف کرد؛ اما تا حدودی می‌تواند سرنخ‌هایی از جذابیت‌های این مکان به شما بدهد. اولسبلنگاه به معنای واقعی منحصر به فرد است و یکی از دلایل آن وجود اقیانوس ابری در این منطقه محسوب می‌شود. اولسبلنگاه در ۲۵کیلومتری ماسال در استان گیلان قرار گرفته است و یکی از بکرترین و زیباترین ییلاقات این منطقه به حساب می‌آید. این منطقه بافت بکر و طبیعی خود را حفظ کرده و خوشبختانه هیچ ویلا و ساخت و سازی در آن نمی‌بینید. مراتع و دشت‌های سرسبز، اقیانوس ابری، اسب‌های آزاد و پرندگان در این منطقه شما را به یاد کارتون هایدی می‌اندازد. البته طبیعت و فضای اولسبلنگاه هزاران بار زیباتر است.

جالب است بدانید که اولس یعنی درخت ممرز و بلنگاه یعنی مکان بلند. پس در زبان تالشی اولسبلنگاه به معنی مکان مرتفعی است که درختان ممرز در آنجا می‌روید.

از تهران تا اولسبلنگاه حدود ۴۰۰ کیلومتر فاصله است که بین ۴ تا ۵ ساعت زمان برای رانندگی و رسیدن به این مقصد لازم دارد. برای رسیدن به این مقصد ابتدا باید وارد اتوبان تهران قزوین شده و سپس اتوبان قزوین رشت را در پیش بگیرید. حالا در ۲۰ کیلومتری قبل از رشت به سمت خروجی فومن سراوان بروید. با گذشتن از فومن و صومعه‌سرا، به روستای کلیدبر می‌رسید. پس از گذشتن از این روستا به روستای طاهرگوراب رفته و از آنجا به طرف ماسال و سپس اولسبلنگاه بروید.

اولسبلنگاه

جریمه آسیب به وسایل در اجاره کلبه در اولسبلنگاه

کلبه‌های اولسبلنگاه بسیار ساده و روستایی بوده و وسایل و تجهیزات محدودی داخلشان وجود دارد. معمولا وسایل برقی در این کلبه‌ها وجود ندارد و انرژی از طریق پنل خورشیدی به دست می‌آید. این انرژی محدود هم در نهایت صرف شارژ گوشی‌های موبایل می‌شود. بنابراین در کل آسیب به وسایل در اجاره کلبه در اولسبلنگاه ، خسارت زیادی در پی نخواهد داشت. معمولا تمامی امکانات موجود در ویلا باید در قرارداد عنوان شود. در صورت بروز هر گونه خسارت به وسایل و امکانات ویلا شما مسئول بوده و باید جبران خسارت کنید.

با این وجود باید بدانید که معمولا صاحب کلبه قبل از اینکه مدارک شما را تحویل دهد، خسارت وسیله آسیب‌دیده را از شما طلب می‌کند. شما نیز موظفید مبلغی که به توافق هر دو طرفتان تعیین شده است و کاملا منصفانه است را، قبل از ترک کلبه پرداخت کنید. درضمن اگر وسیله‌ای آسیب ببیند، صاحب کلبه باید آن را تا قبل از ورود مسافر بعدی تعمیر یا تعویض کند. یعنی کلبه در اولسبلنگاه با وسایل کاملا سالم تحویل مسافر داده می‌شود.

کلبه در اولسبلنگاه

 

دیگر قانون‌های اجاره کلبه در اولسبلنگاه

مهم‌ترین قوانین اجاره کلبه در این منطقه به شرح زیر است:

  • اجاره کلبه در این مناطق درست به اندازه خرید آن اهمیت دارد. بنابراین معمولا باید برای اجاره کلبه در مناطق ماسال، قرارداد نوشت. درضمن در این قرارداد تقریبا همه جزییات نوشته می‌شود.
  • پس از ثبت قرارداد اگر شما به عنوان مستاجر مشکلی در کلبه یا وسایل آن مشاهده کردید، باید به صاحب کلبه اطلاع دهید. صاحب کلبه نیز موظف است در اولین فرصت مشکل را برطرف کرده و کلیه و وسایل را صحیح و سالم به شما تحویل دهد. اگر صاحب کلبه به این تعهد عمل نکند، شما می‌توانید قرارداد را فسخ کنید.
  • در هنگام عقد قرارداد و تحویل کلبه، مدارک شناسایی و محرمیت از شما طلب می‌شود.
  • شما به عنوان مستاجر یا مسافر حق تغییر کاربری کلبه اجاره شده را ندارید. البته در بعضی از مناطق مستاجر می‌تواند کلبه را به شخص سوم اجاره دهد. اما بعضی از صاحبان کلبه‌ها در این منطقه، اجازه چنین کاری را به مستاجر نداده و ممنوعیت این کار را در قرارداد اعلام می‌کنند.
  • تاریخ پرداخت اجاره کلبه در اولسبلنگاه در متن قرارداد مشخص می‌شود. همچنین حساب بانکی و شماره کارتی که قرار است اجاره به آن واریز شود در قرارداد عنوان می‌شود.
  • هم شما به عنوان مستاجر و هم صاحب کلبه باید هر کدام یک نسخه از قرارداد را داشته باشید. البته این قانون در صورت اجاره حضوری کلبه امکان‌پذیر است.
  • اگر کلبه موردنظر را از طریق سایت‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های آنلاین اجاره می‌کنید، باید قوانین خاص آنها را پیش از هر اقدامی مطالعه و بررسی کنید. معمولا این قوانین با جزییات در سایت‌های اینترنتی شرح داده شده است.
  • معمولا درباره اجازه نگهداری از حیوان خانگی در متن اصلی قراردادها چیزی نوشته نمی‌‌شود. این یک توافق میان صاحب کلبه و شما است. اما به طور معمول شما اجازه نگهداری از حیوان خانگی در کلبه‌های اولسبلنگاه را ندارید.
  • همچنین یکی از قوانین اجازه کلبه جنگلی در اولسبلنگاه، عدم مصرف هر گونه دخانیات در کلبه است. این ممنوعیت شامل استفاده از سیگار، قلیان و هر نوع مواد مخدر دیگری نیز می‌شود.

 

کدخبر: 887805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟