سیم بکسل آسانسور آلمانی گوستاولف

 

سیم بکسل گوستاولف Gustav Wolf که یک برند آلمانی می باشد که البته همین توضیح برای اثبات کیفی یک محصول صنعتی کافیست که تحت استاندارد صنایع آلمان تولید شده باشد. سیم بکسل گوستاولف آسانسوری از سایز 8 میلیمتر الی 13 میلیمتر تولید می شود و هم از ساختار های ساده و استاندارد سیم بکسل آسانسوری استفاده می کند و هم دارای سیم بکسل هایی با استاندارد های ویژه گوستاولف می باشد.

مشخصات مکانیکی سیم بکسل گوستاولف

با توجه به اتصال و استفاده از سیم بکسل گوستاولف بر روی کابین های آسانسور یک سری از مشخصات مکانیکی کیفی بصورت استاندارد نه تنها برای سیم بکسل گوستاولف آلمان بلکه برای کلیه سیم بکسل های مورد استفاده در اتصالات آسانسور از اولویت بالایی برخوردار است. انعطاف مناسب، تنسایل مقاومتی بالا، خاصیت فنریت مفتول های بکار گرفته شده در سیم بکسل، آبکاری سطحی و مقاومت در برابر زنگ زدگی از مهمترین مشخصات فنی مورد نیاز برای سیم بکسل آسانسوری محسوب می شوند که در بالاترین سطح ممکن بر روی سیم بکسل گوستاولف Gustav Wolf رعایت شده اند.

 سیم بکسل گوستاولف Gustav Wolf اصلی دارای شناسنامه و یک پلاک ویژه بر روی قرقره می باشد که مشخصات مکانیکی قرقره سیم بکسل را مشخص می کند و بر روی قرقره های ویژه چوبی و بسیار مستحکم ویژه سیم بکسل گوستاولف Gustav Wolf نیز عرضه می شود. یک مشخصه ظاهری خیلی خاص نیز بر روی سیم بکسل گوستاولف آلمان قابل رویت است و آن یک رگه و خط به رنگ سبز ویژه بصورت خطی بر روی استرند بیرونی سیم بکسل  می باشد. البته در حال حاضر تمامی تولید کنندگان سیم بکسل های متفرقه چینی نیز که به تولید نمونه های طرح از سیم بکسل گوستاولف Gustav Wolf مبادرت دارند این خط رنگی را بر روی سطح بیرونی سیم بکسل های خود چاپ می کنند که با این وجود راهکارهایی برای تشخیص سیم بکسل گوستاولف اصلی با نمونه های طرح وجود دارد.

سیم بکسل آسانسوری مغز کنفی گوستاولف GUSTAV WOLF

سیم بکسل آسانسوری گوستاولف آلمان با برند جهانی GUSTAV WOLF از نوع مغز کنفی که دارای بافت نوع سیل SEALE می باشد یکی از شناخته شده ترین و مناسب ترین نوع سیم بکسل مصرفی در صنایع آسانسور می باشد که در سایز های مختلفی از 8 میلیمتر الی 20 میلیمتر تولید می شود اما در حالت مغز کنفی اغلب در سایز های بالای 10 میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرد. سیم بکسل گوستاولف در زمینه تولید سیم های آسانسوری دارای استاندارد های ثبت شده ای نیز مخصوص این برند می باشد سیم بکسل آسانسوری مغز کنفی گوستاولف GUSTAV WOLF  دارای آبکاری سطحی از نوع گالوانیزه سرد می باشد که دارای یک مقاومت نسبی در تماس با رطوبت باشد و به نام PAWO 819 FC ثبت شده و دارای حداقل MBL 31.5 KN برای سایز 8 میلیمتر و حداکثر MBL 188 KN برای سایز 20 میلیمتر است.

سیم بکسل گوستاولف طرح چینی

بسیاری از نمونه های سیم بکسل آسانسوری که تحت نام گوستاولف در ایران عرضه می شوند نمونه های طرح چینی می باشند. هر چند این سیم بکسل ها در کشور چین تولید می شوند اما برای داشتن مشخصات کیفی و قابلیت هایی شبیه به نمونه های اصلی گوستاولف آلمان با بکارگیری آلیاژ های بسیار خاص و تکنولوژی بالایی تولید شده و از نظر مشخصات مکانیکی شباهت های بالایی با نمونه های اصلی دارند. البته باید پذیرفت که تکنولوژی تولید سیم بکسل و دیگر قطعات صنعتی در کشور آلمان در رده بالای صنایع دنیا قرار دارد و نمونه های طرح تولید شده از سیم بکسل گوستاولف هر چند قابلیت های مکانیکی بالایی دارند و از نظر ظاهر نیز دارای استرند به رنگ سبز و قرقره های مستحکم هستند اما در کل قابلیت مقاومت در برابر خزش آنها و طول عمر کاری در سیکل های بالا قابل مقایسه با نمونه های اصلی نمی باشد. با این وجود قیمت بسیار پایینتر این گرید از سیم بکسل ها سبب شده تا انتخاب مناسبی برای بسیاری از کاربران که سطح بالایی از کیفیت را در سیم بکسل آسانسوری طلب می کنند باشد.

منبع: تکین بکسل

 

 

کدخبر: 885474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟