نکات جذاب و کلیدی درباره نرم افزار راینو

 

آیا تا به حال شده یکی از رویاهای شیرینتان به واقعیت بپیوندد ؟ برای مثال فرض کنید از کودکی آرزوی داشتن یک اسب خاص و اسب سواری را داشته‌اید و یک روزی از روزهای زندگیتان این شرایط فراهم می‌شود که آرزوی جذابتان به واقعیت بپیوندد.

نرم افزار راینو نیز یکی از راه‌های به واقعیت پیوستن آرزوها و رویاهایی است که در ذهن یک معمار نقش بسته است.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که نرم افزار راینو سروس تری دی هم مانند دیگر نرم افزارهای سه بعدی، مدل سازی‌های سه بعدی و دو بعدی انجام می‌دهد؛ پس چرا از دیگر نرم افزارهای سه بعدی برتری دارد؟

 علت این حجم از محبوبیت راینو میان معماران و طراحان، خطوط نربزهندسی هستند.

در ابتدا بهتر است آشنایی اندکی با راینو و اینکه خطوط نربز چه هستند به دست آورید.

در این مقاله فقط به معرفی راینو و مزیت‌های خاص آن اشاره شده است و در آخر چند تکنیک جذاب برای راحت‌تر انجام دادن مدل‌ سازی‌هایتان به شما کاربر عزیز پیشنهاد داده‌ایم؛ اما در این مقاله از آموزش نرم افزار راینو خبری نیست :) .

با این حال می‌توانم به شما یک دوره صفر تا صد آموزش نرم افزار راینو را معرفی کنم که شما را از سطح مقدماتی به سطح پیشرفته خواهد رساند و علاوه بر آن، پس از اتمام آموزش به شما یک مدرک بین‌المللی اعطا خواهد کرد.

نرم افزار راینو چیست ؟

راینو یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی است که برای فعالیت‌هایی که قبل از تولید محصول یا ساخت سازه نیاز به دیدن طراحی اولیه دارند، کاربرد دارد.

با راینو نه تنها معماران بلکه افرادی که در صنعت‌های مختلف مانند مواردی که زیر به آن اشاره کرده‌ایم فعالیت دارند، می‌توانند درآمد خوبی با یادگیری راینو داشته باشند :

1) طراحی طلا و جواهرات

2) طراحی دکوراسیون داخلی

3) طراحی نمای ساختمان

4) طراحی خودرو، کشتی و...

5) طراحی مبلمان

6) طراحی شخصیت‌های کارتونی

7) طراحی فیلم‌های سه بعدی

8) طراحی کارتون و انیمیشن

9) طراحی کاریکاتور

مزیت‌های راینو :

از دیگرامتیازات نرم افزار راینو تری دی می‌توان به این موضوع اشاره کرد :

 1) پوسته ‎های جدیدی که بسیار مبهم و پیچیده هستند یا سطوحی که با نرم افزارهای دیگر رندر گیری سنگینی دارند؛ با نرم افزار راینو بسیار سبک و ساده خواهند شد.

2) با راینو می‌توانید به صورت نامحدود در مدل‎‌های سه بعدی که طراحی کرده‌اید تغییر ایجاد کنید یا روی مدل‌ها ویرایش انجام دهید.

3) نرم افزار راینو علاوه بر کشیدن نقشه‌های دو بعدی و سه بعدی و همچنین تصویر سازی‌های حرفه‌ای، دقت شگفت انگیزی در طراحی و ترسیم نقشه‌ها دارد.

4) مهندسی و تحلیل مدل‌های طراحی شده از دیگر کاربردهای نرم افزار راینو است.

5) یکی از مهم ترین مزیت‌های نرم افزار راینو، پرسرعت بودن آن است؛ همچنین این نرم افزار همه‌ی قالب‌ها یا فرمت‌های دو بعدی و سه بعدی را پشتیبانی می‌کند.

6) سازش با انواع نرم افزارها مانند ( تری دی مکس، اسکچاب و...) و همچنین سخت افزارها نیز از قابلیت‌های مهم راینو است.

7) نرم افزار راینو به راحتی یا دیگر نرم افزارها و سخت افزارها تبادل اطلاعات و فایل‌ انجام می‌دهد.

8) راینو توانایی برقراری ارتباط با انواع پلاگین‌ها را دارد. یکی از این پلاگین‌ها که باعث جذب طراحان و معماران به نرم افزار راینو گرس هاپر که از معروف‌ترین پلاگین‌ها است.

این پلاگین ابزارهایی را به نرم افزار اصلی اضافه می‌کند که می‌توان از طریق آن برنامه نویسی انجام داد؛ همچنین طراحی فرم‎‌های آزاد پیشرفته و متنوع، حجم‌های پیشرفته در معماری و... با این پلاگین فوق‌العاده قابل دسترس می‌شود.

مزیت‌های راینو

 

تکنیک‌ها و نکات جذاب در مورد نرم افزار راینو :

1) برای جا به جایی و انتقال بین دو نما یا عقب جلو شدن آن‌ها، تنها کافی است کلید‌های هوم و اِند را بزنید تا دو نما بازسازی یا لغو می‌شود.

2) فیلترهای زیادی در دستور خط قابل دسترسی است. با این حال اگر می‌خواهید طرحی را خیلی سریع تحویل دهید و می‌خواهید فیلتر را بدون کشیدن ماوس و تنها با کمک کیبورد انتخاب کنید؛ کافی است آن را در خط دستور تایپ کنید .

3) از کپی‌های متعدد و پشت سره هم خسته شده‌اید؟

وبسایت موما یک تکنیک و راه حل بسیار راحت برای شما دارد :) :

با استفاده از گزینه بلاک بدون نیاز به جداگانه انتخاب کردن فایل‌ها، خودتان را از شره کپی و پیست کردن‌های پیوسته راحت کنید.

کلام آخر :

نرم افزار راینو سروس تری دی، یک نرم افزار تجاری است که بیشترین استفاده آن در معماری است ؛ معمولا آموزش نرم افزار راینو را معماران و طراحان داخلی تهیه می‌کنند؛ اما شما به عنوان یک طراح جواهر یا انیمیشن ساز و... می‌توانید با ثبت نام در دوره آموزش نرم افزار راینو که به صورت مرحله به مرحله شما را از صفر به صد می‌رساند؛ علاوه بر طراحی‌های جذاب، آن را آموزش هم دهید و از این راه کسب درآمد کنید.

کدخبر: 884372 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟