دکینگ ترمووود چیست

 

دکینگ ترمووود چیست؟

ThermoWood به عنوان یک گونه چوب استاندارد شروع می شود و از طریق فرآیندهای مختلف علمی مختلف گرمایش و بخار دهی، به یک چوب اصلاح شده حرارتی تبدیل می شود به طور کلی، چوب اصلاح شده حرارتی به نسخه ای با ثبات تر و عملکرد بهتر از گونه های چوب اصلی تبدیل می شود. این فرآیندها همچنین قندها را از چوب "پخت" می کنند. این باعث می‌شود که روکش چوبی اصلاح‌شده حرارتی، کمتر برای حشرات اشتها آور باشد و در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم باشد.

ایجاد چوب اصلاح شده حرارتی یک فرآیند پایدار است که دهه ها پیش در فنلاند انقلابی ایجاد کرد. چوب اصلاح‌شده حرارتی معماریکا دارای چوب‌های واقعی زیبا است که توسط بسیاری از معماران برجسته جهان توصیه شده است. فناوری چوب اصلاح شده حرارتی فرآیندی سازگار با محیط زیست است که به هیچ ماده شیمیایی یا سمی نیاز ندارد.

فرآیند اصلاح حرارتی Mataverde Thermowood فقط از گرما و آب استفاده می کند، دیواره های سلولی چوب به طور دائم برای بهتر شدن اصلاح می شونداین موثرترین فرآیند اصلاح حرارتی برای گونه های چوب سخت است.

چرا از دکینگ ThermaWood استفاده کنیم؟ 

  • پایداری  - عرشه اصلاح شده حرارتی پایدارتر است (حرکت چوب کمتر، انبساط و انقباض کمتر)

  • دوام  - تخته های تزئینی چوبی که از نظر حرارتی اصلاح می شوند، چوب را در سطح سلولی تغییر می دهند. عرشه اصلاح شده حرارتی در برابر پوسیدگی مقاوم تر و در برابر هجوم حشرات کمتر مطلوب می شود. بنابراین آنها به مراتب بیشتر از چوب های اصلاح نشده همان گونه عمر می کنند.

  • محلی - اصلاح حرارتی گونه‌های چوبی محلی آمریکای شمالی را تغییر می‌دهد که مانند بسیاری از گونه‌های چوب جنگلی گرمسیری عمل می‌کنند.

پایدار - بهترین فرآیندهای اصلاح حرارتی تنها از روش‌های طبیعی مانند گرما و بخار (و فشار برای چوب‌های نرم) استفاده می‌کنند که محصولات چوبی واقعی بیرونی را با کارایی بالا ایجاد می‌کنند. بدون افزودن مواد شیمیایی و سمی.

گزینه های ظاهری دکور چوبی اصلاح شده حرارتی معماریکا

چوب اصلاح شده حرارتی با بالا رفتن سن چگونه به نظر می رسد؟ چوب ترمو به دلیل زیبایی، ثبات ابعادی و دوام خود به خوبی شناخته شده است. اما در نهایت، عرشه چوبی اصلاح شده حرارتی هنوز هم یک محصول چوبی طبیعی است و تمام چوب های بیرونی زمانی که در معرض شرایط آب و هوایی در فضای باز قرار می گیرند، پیری متفاوتی خواهند داشت.

دکور چوبی

رنگ و دانه بندی معمولی کفپوش چوبی ترمووود معماریکا ThermoWood Modified Thermally Wood Decking 

فرآیند اصلاح حرارتی به چوب ها رنگ های قهوه ای غنی تر و تیره تر می دهد. اگر هدف شما "ظاهر جدید چوب" است، دکینگ ترمووود Mataverde ممکن است با مهر و موم های مختلف تکمیل شود و در صورت نیاز به صورت دوره ای نگهداری شود. مهر و موم های مبتنی بر روغن، مانند Penofin یا سایرین، بهترین کار را برای محافظت از سرمایه شما دارند.

یا، اگر ظاهر طبیعی تر «چوب هوازده» را ترجیح می دهید، عرشه اصلاح شده حرارتی معماریکا را می توان دست نخورده رها کرد و به مرور زمان به یک پتینه خاکستری نقره ای درخشان تبدیل می شود تا یک عرشه چوب واقعی کم تعمیر و نگهداری شود.

گزینه های ظاهری و نگهداری برای انتخاب وجود دارد. درباره گزینه های ظاهری و عملکرد چرخه عمر چوب اصلاح شده حرارتی ماتاورده بیشتر بدانید. در اینجا روند معمول هوازدگی وجود دارد:

برای خرید و در یافت قیمت رنگ ترمووود به لینگ مورد نظر مراجعه کنید

معماریکا ThermoWood مشخصات فیزیکی و خواص مکانیکی

اصلاح حرارتی چیست؟ فرآیند چوب اصلاح شده حرارتی چگونه کار می کند؟ فرآیند ThermoWood با کیفیت ترین چوب اصلاح شده حرارتی را تولید می کند. 

معماریکا Decking Wood Modified Thermally دارای ثبات ابعادی استثنایی است. ThermoWood پس از آسیاب و نصب تنها حرکت جزئی را نشان می دهد. یک پوشش اولیه با پوشش روغن مهار کننده اشعه ماوراء بنفش، قبل از نصب، به کاهش هرگونه انقباض و بررسی در طول سازگاری اولیه و چاشنی در محل کمک می کند. اگر می خواهید سطح عرشه چوب واقعی پایدار و طبیعی را برای پروژه خود داشته باشید، ترمووود گزینه ای عالی برای مواد عرشه است که باید در نظر بگیرید. 

 

ثبات

عرشه چوبی اصلاح شده حرارتی از نظر ابعادی بسیار پایدار است و انبساط و انقباض بسیار محدودی را به ویژه در مقایسه با چوب های دیگر نشان می دهد. پرداخت بر پایه روغن پایداری را بیشتر بهبود می بخشد و به حداقل رساندن بررسی و شکاف سطح کمک می کند.

دوام

از آنجایی که فرآیند ThermoWood قندهای موجود در چوب را "کاراملیزه" می کند، ترمووود به طور استثنایی در برابر حشرات، قارچ ها، پوسیدگی و پوسیدگی مقاوم است. با مراقبت و نگهداری معمولی، ThermoWood بسته به شرایط، عمر مفید 25 سال یا بیشتر دارد.

سختی

خاکستر ترمووود دارای سختی برینل 30.5 نیوتن بر میلی متر مربع است

قدرت خمش الیاف

خاکستر ترمووود استحکام خمشی تقریباً 12000 psi دارد (تقریباً 20٪ کمتر از خاکستر غیر اصلاح شده). 

تراکم

خاکستر ThermoWood دارای چگالی تقریباً 0.62 گرم بر سانتی متر مکعب است. از نظر وزن بسیار سبک تر از چوب های سخت گرمسیری با چگالی بالا مانند Ipe است. با این حال هنوز در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم است. برد - برد.

 

نکات و تکنیک های نصب عرشه ترمووود معماریکا

عرشه چوبی اصلاح‌شده حرارتی معماریکا را می‌توان با تعدادی از روش‌های استاندارد ساخت عرشه از جمله پیچ‌های رویی، بست‌های مخفی مشخص و  اجزای سیستم عرشه پشت بام Eurotec نصب کرد به دلیل استحکام و سختی، دکینگ ترمووود ماتاورده را می توان با روش های بسیار مشابه با روش های مورد استفاده در سایر گونه های دکینگ چوب سخت نصب کرد.

معماریکا ThermoWood

 

روش نصب دکینگ فیس اسکرو

مطمئن ترین و بهترین روش برای نصب دکینگ چوب ترموود ماتاورده، پیچ های صورت می باشد.

نکات نصب حرفه ای:

  • پیچ های فولادی ضد زنگ دوام بیشتری دارند و بهترین عملکرد را دارند.

  • برای بهترین نتیجه، سوراخ های پیچ خود را از قبل دریل کنید

  • توجه داشته باشید که برای بهترین نتیجه، فاصله پیچ ها را از لبه ها و انتهای تخته ها  حداقل 3/4 تا اینچ حفظ کنید.

عرشه ترمووود سخت تر از چوب اصلی است. تنها نقطه ضعف واقعی نصب عرشه چوبی اصلاح شده حرارتی این است که کمی شکننده تر از چوب اصلی است. بنابراین، این روش بست پتانسیل شکاف را به حداقل می رساند و در طول عمر عرشه ترمووود معماریکا شما به خوبی حفظ می کند. 

برای خرید و در یافت رنگ چوب ترمو به لینگ مورد نظر مراجعه کنید

مراقبت و نگهداری از عرشه ترمووود معماریکا

دکینگ معماریکا novathermowood یک متریال دکینگ چوبی واقعی کم تعمیر و نگهداری است. در نتیجه فناوری ترمووود، ترمووود ماتاورده بسیار شبیه سایر مواد دکور چوب سخت به نظر می رسد و عمل می کند. چوب ترموود ماتاورده غیر سمی است و برای محیط زیست و همچنین انسان بی خطر است.

ترموود ماتاورده به هیچ گونه تعمیر و نگهداری فراتر از تمیز کردن معمولی نیاز ندارد. مراقبت از عرشه ترمووود آسان است و گزینه‌های ظاهری نیز وجود دارد، از جمله روکش‌های روغنی و گزینه‌ای با تعمیر و نگهداری کم، که در آن شما می‌توانید به عرشه خود اجازه دهید تا ظاهری چوبی خاکستری داشته باشد.

کدخبر: 884294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟