شایعات کلاهبرداری شویاسازان

 

یکی از اصلی‌ترین و بزرگترین انگیزه‌هایی که در شایعه‌سازان برای شایعه‌پراکنی وجود دارد، تخریب رقبا است. شرکت شویاسازان نیز از این شایعات در امان نمانده است. این روزها حرف های بی‌اساس زیادی در مورد شرکت شویاسازان مبنی بر کلاهبرداری این شرکت به گوش می‌رسد. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که این شایعات را باور کرده‌اید، این مقاله برای شما است.

قدمت شویاسازان

وقتی که در مورد یک شرکت یا کسب و کار شایعه‌ای به وجود می‌آید، اولین نکته‌ای که در ذهن انسان‌های آگاه شکل می‌گیرد توجه به قدمت آن شرکت است. در واقع فرد با خود می‌گوید آیا این شرکت تازه تأسیس است یا قدمت و سابقه زیادی دارد؟؟!! البته این بدان معنا نیست که شرکتهای تازه تاسیس می‌توانند کلاهبردار باشند و شرکت‌هایی با قدمت بالا این گونه نیستند؛ اما معمولاً یک شرکت یا کسب و کاری که سالهای بسیاریست که فعالیت می‌کند، کمتر این ریسک را به جان می‌خرد که کلاهبرداری کند.

به خصوص اگر آن شرکت جزء شرکت‌هایی باشد که محصولات آن در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. زیرا طبیعی است که کلاهبرداری از مردم برای یک کسب و کار موفق یک ریسک محسوب می‌شود. شرکت شویاسازان دارای قدمتی نزدیک به ۲۰ سال است. در واقع هسته اولیه این شرکت از شرکت شویاسازان طبرستان با مدیریت آقای خوشنویسان شکل گرفته است. شرکت شویاسازان طبرستان با تولید مواد شوینده درجه یک و باکیفیت و معرفی برند هپی هوم، در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است.

کیفیت محصولات این شرکت به قدری بود که در سال‌های اخیر شویاسازان محصولات خود را به کشورهای دیگری نظیر ژاپن، اندونزی، عراق و ترکیه صادر می‌کند. این شرکت از سال ۱۳۸۳ تاکنون فعالیت‌های زیادی در حوزه تولید مواد شوینده داشته است. موادی مانند مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، جرم‌گیر، شیشه شوی، وایتکس، لیوان کاغذی و… . اما از سال ۱۳۹۸ شاهین خوشنویسان فرزند آقای خوشنویسان بزرگ تصمیم به گسترش بیشتر این کسب و کار گرفت؛ تصمیمی که نه تنها به افزایش سود و گسترش کسب و کار شویا سازان می‌انجامید، بلکه می‌توانست برای بسیاری از افراد دیگر نیز کارآفرینی کند.

ایده شاهین خوشنویسان این بود که نمایندگی‌های زیادی را در تمام شهرها و استان‌های ایران به کمک افراد علاقه‌مند و جویای کار راه‌اندازی کند. در طول مدت سه سال اخیر نیز توانسته است ۵۰۰ نمایندگی در سطح ایران برای شویاسازان راه‌اندازی نماید.

همانطور که گفتیم راه‌اندازی این نمایندگی‌ها صرفاً برای گسترش شویا سازان نبود؛ بلکه افراد بسیار زیادی از این طریق صاحب کسب و کارهای متعلق به خود شدند. در واقع این اقدام خوشنویسان موجب شد که بسیاری از افراد به عنوان تولیدکننده و در قامت یک خوداشتغال به درآمد و سود زیادی برسند.

قدمت شو یاسازان

 

قدمت شویاسازان

 

مجوزهای شویا سازان

یکی از مواردی که کمک می‌کند تا افراد آگاه شایعات را باور نکنند، رسمی بودن فعالیت یک شرکت یا موسسه است. ما در این قسمت از مقاله می‌خواهیم برای افرادی که ممکن است آشنایی چندانی با شویاسازان نداشته باشند یک موضوع را روشن کنیم. آن هم مجوزهای رسمی شرکت شویا سازان است. معمولا شرکت‌هایی که به صورت رسمی و با مجوزهای لازم شروع به فعالیت می‌کنند کمتر به فکر مسائلی همچون کلاهبرداری می‌افتند. زیرا اگر این افراد قصد کلاهبرداری داشتند، از همان ابتدا به صورت رسمی شروع به فعالیت نمی‌کردند.

شرکت شویاسازان جزء شرکت‌هایی است که از همان ابتدا تمامی مجوزهای رسمی را برای احداث شرکت دریافت کرده است. این شرکت دارای شماره ثبت 1856، شناسه ملی 10700088419 و شماره بهره‌برداری  128/4/ 10067 است. بی‌تردید اولین، مهمترین و اصلی‌ترین قدمی که هر کسب و کاری برای اعتبار بخشیدن به خود باید بردارد، ثبت رسمی شرکت و دریافت شناسه ملی است. با یک جستجوی کوچک می‌توانید پی به اهمیت داشتن شماره ثبت رسمی و همچنین شناسه ملی ببرید.

تخصص شویاسازان راه اندازی خط تولید است

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم شویا سازان کار خود را با تولید مواد شوینده آغاز کرد. پس از چند سال با هدف گسترش کسب و کار و ایجاد نمایندگی در سراسر کشور، به افراد دیگر نیز برای راه‌اندازی خط تولید مواد شوینده کمک کرد. به مرور زمان موارد دیگری نظیر لوازم بهداشتی، قطعات خودرو، کیسه فریزر، دستمال کاغذی و بسیاری از موارد دیگر نیز به این خط تولید اضافه شدند. در واقع تخصص اصلی شویا سازان راه‌اندازی خط تولید است.

این خط تولید نه تنها متعلق به خود شرکت شویا سازان است، بلکه افراد بسیار زیادی نیز به کمک این شرکت توانستند خط تولید متعلق به خود را داشته باشند. در واقع شویاسازان علاوه بر تولید محصولاتی باکیفیت، توانست به عنوان یک کارآفرین بزرگ عمل کند. افراد بسیار زیادی به کمک شویاسازان در سراسر ایران صاحب یک کارگاه کوچک، خط تولید و به تبع آن درآمد خوبی شدند.

شویاسازان بهتر از رقبا بوده است

یکی از حقایق تلخی که متأسفانه جامعه ما و شاید اغلب جوامع با آن روبرو هستند، عدم تحمل این موضوع است که بدانیم عملکرد رقیب از ما بهتر بوده است. البته این "عدم تحمل" به خودی خود چیز بدی نیست. در واقع نوع واکنش‌هایی که در مقابل آن انجام می‌شود خوب و بد آن را تعیین می‌کند. این ناراحتی و عدم تحمل می‌تواند با دو نوع واکنش، خود را نشان دهد.

واکنش اول این است که وقتی ما می‌دانیم رقیبمان از ما بهتر عمل کرده است، تمرکز خود را بر روی پیشرفت خود می‌گذاریم. ما سعی می‌کنیم خود را به او رسانده و حتی در مسیر رقابت از او جلو بیفتیم. بدیهی است که این واکنش نه تنها مخرب نیست، بسیار خوب و سازنده است. واکنش دوم: اما برخی از اوقات واکنشی غیر از واکنش اول را نشان می‌دهیم. وقتی که می‌بینیم عملکرد رقیب بهتر از ما بوده است، سعی در تخریب او داریم. در واقع این تفکر را داریم که اگر او را تخریب کرده و پایین ببریم، خودمان بالاتر می‌آییم.

متاسفانه رقبای شویاسازان در مقابل پیشرفت‌های این شرکت، واکنش دوم را انتخاب کرده‌اند. از آنجایی که این شرکت از ابتدا محصولاتی را تولید کرد که نام برند آن بر سر زبان‌ها افتاد و امروز هم تبدیل به یک صادرکننده شده است، برخی از افراد این موضوع را برنمی‌تابند. در نتیجه به جای اینکه تلاش خود را در جهت بهبود عملکرد خود قرار دهند، در صدد تخریب شویا سازان برآمدند.

حال چه تخریبی بالاتر از نسبت دادن واژه "کلاهبردار" به این شرکت. اما با کمی تحقیق و دانستن نکاتی در مورد این شرکت خواهید دانست که تمامی این صحبت‌ها از اساس شایعه و دروغ هستند. مواردی مانند رسمی بودن این شرکت، تبلیغ در صدا و سیما، تبلیغ توسط افراد مشهور و همچنین داشتن یک سایت رسمی و به‌روز، همگی گواه روشنی بر رد تمامی این شایعات هستند.

سخن پایانی

هرچند شاید بتوان گفت که سکوت بهترین واکنش در مورد شایعه‌سازان است، اما در برخی از مواقع سکوت منجر به دامن زدن بیشتر به شایعات خواهد شد. همچنین شویا سازان به عنوان شرکتی که نزدیک به ۲۰ سال مشغول خدمت‌رسانی به مردم عزیز ایران بوده است، وظیفه خود می‌داند که در مورد این شایعات شفاف‌سازی نماید. در این مقاله سعی کردیم در حد توان شویاسازان را با چهره واقعی آن بیشتر به مردم معرفی کنیم. جهت مشاوره راه اندازی خط تولید با شویاسازان تماس بگیرید.

کدخبر: 883035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟