چگونه ماسک زغال خشک شده روی فرش را تمیز کنیم؟

متاسفانه ایرادی که ماسک های تیوپی دارند، استفاده سخت تر نسبت به ماسک های نقابی است. ماسک های تیوپی باید حتما به کمک براش سیلیکونی استفاده شوند تا ریزش کمتری داشته باشند و به خوبی روی پوست پخش شوند. اما اگر شما هم ترجیح می دهید که ماسک را با انگشتان دستتان روی صورت پخش کنید، احتمالا با مشکل ریختن ماسک زغالی روی فرش مواجه شده اید.

ریختن ماسک زغالی روی فرش یک طرف و متوجه نشدن لک شدن فرش طرف دیگر قضیه است. گاهی اوقات ما متوجه ریختن مواد ماسک روی فرش نمی شویم و همین موضوع باعث می شود تا لکه ای ماندگار و سیاه رنگ روی فرش مان باقی بماند که تمیز کردن آن نیز رفته رفته سخت تر می شود.

اما نترسید. آنچه که ما امروز در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم، چگونگی تمیز کردن لکه ماسک زغالی خشک شده از روی فرش است. پس ما را همراهی کنید.

مواد و وسایل موردنیاز برای تمیز کردن لکه ماسک زغالی خشک شده از روی فرش

هر آنچه که برای پاک کردن لکه ماسک صورت زغالی خشک شده از روی فرش نیاز دارید به شرح زیر است:

  • یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی
  • دو فنجان آب گرم
  • یک پارچه سفید تمیز
  • یک ظرف آب سرد
  • حوله
  • جاروبرقی

اگر فکر می کنید نمی توانید لکه را خودتان تمیز کنید یا هر کدام از مواد موردنیاز را ندارید، بهتر است از خدمات قالیشویی  توحید که عضو اتحادیه قالیشویان تهران می باشد  استفاده نمایید .همچنین تعرفه قالیشویی توحید را از طریق لینک زیر می توانید مشاهده نمایید.

https://tohidcarpet.com/price

1.مایع ظرفشویی و آب

در مرحله اول باید یک ترکیب پاک کننده تهیه کنید. برای این منظور 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با 2 فنجان آب گرم مخلوط کنید. مواد را داخل یک ظرف بزرگ بریزید. یا می توانید مواد را داخل یک بطری اسپری بریزید و روی محل لک شده اسپری کنید.

2.از محلول آماده شده برای تمیز کردن لکه استفاده کنید

   با یک دستمال تمیز و سفید که رنگ پس نمی دهد، لکه را تمیز کنید. اگر مواد را روی محل لکه اسپری کرده اید، فقط لکه را پاک کنید. اما اگر بطری اسپری دار نداشته اید، دستمال تان را ابتدا درون محلول موردنظر فرو برده و پس از خارج کردن مقدار اضافی مواد، با آن لکه فرش را پاک کنید.

در این مرحله نباید الیاف فرش تان را فشار یا مالش دهید و فقط باید با حرکات دورانی و ملایم، سعی کنید تا ماده ماسک صورت را به دستمال جذب کنید. هر بار که دستمال تان سیاه شد، از طرف دیگر آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که باید در این مرحله، تمام ماسک را از فرش خارج کنید.

با آب تمیز فرش را بشویید

3.با آب تمیز فرش را بشویید

فقط با کمی آب سرد هم می توانید این مرحله را انجام دهید. کمی آب خنک در ظرفی بریزید. دستمال تان را به آب بزنید. دستمال مرطوب شده را روی لکه بزنید. این کار را تکرار کنید تا تمامی مواد شوینده و ماسک زغالی از روی فرش خارج شود. توجه کنید که دستمال را زیادی خیس نکنید تا فرش تان بیش از اندازه خیس نشود. خیس شدن زیاد از حد فرش می تواند با تبعاتی همچون دیر خشک شدن فرش و پوسیدگی یا کپک زدن همراه باشد.

4.خشک کنید

یک حوله تمیز یا دستمال نمگیر اشپزخانه را که برای خشک کردن ظروف استفاده می کنید، بردارید. حوله را به محل تمیز شده بکشید تا آب اضافی جذب شود. این مرحله را نیز تکرار کنید تا آب اضافی فرش کاملا گرفته شود. خشک شدن معمولا زمان می برد اما با این روش، آب اضافی گرفته شده و فرش تان زودتر خشک می شود. هرچه فرش زودتر خشک شود، احتمال کپک زدن آن نیز کمتر است.

5.جاروبرقی بکشید

جاروبرقی کشیدن در پایان کار نیز می تواند الیاف فرش تان را به حالت اولیه بازگردانده و اثری از تمیز کردن فرش قابل مشاهده نباشد.

چنانچه پس از اتمام کار، متوجه شدید لکه سیاه رنگ ماسک زغالی هنوز روی فرش تان دیده می شود و یا آثار چربی لکه هنوز بر روی فرش وجود دارد، می توانید با سفارش آنلاین از طریق وبسایت Tohidcarpet.com یا تماس با شماره قالیشویی 1864 خدمات قالیشویی حرفه ای تهران را در اسرع وقت دریافت کنید.

سفارش آنلاین قالیشویی در تهران و کرج

اگر می خواهید که فرش های تان ظرف 3 روز آینده با دستگاه های تمام اتوماتیک و مواد شوینده درجه یک، توسط تکنسین های حرفه ای شسته شود و خانه تان از تمیزی بدرخشد، همین حالا با قالیشویی توحید تماس بگیرید. خدمات قالیشویی و موکت شویی ارائه شده ما با کیفیت بالا و تضمینی می باشد. پس اگر هنوز هراس دارید که مبادا فرش تان چروک شده و یا تا بخورد، می توانید روی قالیشویی توحید حساب باز کنید.

در قالیشویی توحید تمامی خدمات شستشوی فرش و موکت بدون دخالت دست و با دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می شود. فرآیند خشک کردن فرش ها نیز توسط دستگاه های آبگیر لوله ای و سپس اتاقک های مخصوص بوده و بنابراین نیازی به نگرانی بابت آسیب فرش نیست.

قالیشویی در تهران و کرج

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در راستای خدمت رسانی به همشهریان خود، خدمات متنوع خود را به سراسر تهران و کرج ارائه می دهد. اگر شما هم ساکن تهران یا کرج باشید، حتما می دانید که پیدا کردن یک قالیشویی خوب که فرش را خراب نکند و خدمات تضمین شده و سریعی را ارائه دهد، کمی دشوار است. اما ما در قالیشویی توحید در کنار شما هستیم تا نیازهای تان را برطرف کنیم.

نیروهای خبره قالیشویی توحید به صورت شبانه روزی آماده اسخگویی به سوالت و ثبت سفارشات شما هستند. برای دریافت هرکدام از خدمات مبل شویی در محل، قالیشویی و یا موکت شویی ما فقط کافیست با 1864 تماس بگیرید. اما اگر سفارشات خود را به صورت اینترنتی انجام دهید، از تخفیف ویژه 25 درصدی مخصوص باشگاه مشتریان آنلاین ما برخوردار خواهید شد.

کدخبر: 881394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟