راهنمای چاپ دیجیتال و افست آنلاین

 قیمت کارهای چاپ شده با این روش بسیار مقرون به صرفه است. به همین دلیل بیشتر شرکت‌ها و برندها برای چاپ محصولات تبلیغاتی خود از آن استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه امروزه کیفیت محصولات چاپی از اهمیت بالایی برخوردار است بیشتر کسب و کارها برای چاپ کاتالوگ، لیبل، بروشور، بنر و.. از چاپ دیجیتال استفاده می‌کنند. اگر به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر درباره چاپ دیجیتال هستید، اینجا کلیک کنید.

چاپ افست چیست؟

چاپ افست یکی دیگر از روش‌های چاپی پرطرف‌دار است که معمولاً از آن برای چاپ در تیراژ بالا استفاده می‌شود. در این روش از چاپ رنگ و جوهر روی غلتک‌های دواری قرار می‌گیرد و سپس روی سطح چاپی منتقل می‌شود. این روش چاپی از سرعت بسیار خوبی برخوردار است و به همین دلیل صنایع مختلفی که نیاز مداوم به چاپ دارند از آن استفاده می‌کنند. خوبی این روش چاپی به این است که در کنار سرعت بالایی که دارد از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است. چاپ افست به عنوان یکی از ارزان‌ترین روش‌های چاپی موجود در صنعت چاپ شناخته می‌شود. چاپ کارهای تبلیغاتی به کمک این روش بسیار مقرون به‌صرفه است. به همین دلیل نیز بیشتر کسب و کارهای بزرگ و کوچک این روش را انتخاب می‌کنند. در این روش نیز از چاپگرهای پیشرفته و حرفه‌ای استفاده می‌شود به همین دلیل محدودیتی در زمینه طرح‌های چاپی ندارد. سیستم رنگی که در چاپ افست مورد استفاده قرار می‌گیرد cmyk است به همی دلیل نیز از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها پشتیبانی می‌کند. برای سفارش آنلاین چاپ افست می‌توانید به آدرس: https://centralchap.com/category-offset-print   مراجعه کنید.

مزایا و معایب چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال یکی روش‌های چاپی پرطرف‌دار است که مزایای خوبی برای مشتریان به همراه دارد. به همین دلیل نیز می‌توانیم بگوییم که یکی از روش‌های چاپی پر کاربرد در صنعت چاپ است. با ورود این روش چاپی بسیاری از روش‌های چاپی قدیمی منسوخ شدند. از جمله مزایایی خوب این روش چاپی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • روش چاپ دیجیتال روشی بسیار مقرون به‌صرفه برای چاپ در تیراژ کم است. در این روش هزینه چاپ هر صفحه ثابت است و با افزایش یا کاهش تعداد قیمت چاپ صفحات تغییر نمی‌کند.
  • سرعت چاپ دیجیتالی به دلیل استفاده از سیستم‌های کامپیوتری و چاپگرهای پیشرفته بسیار بالا است.
  • در این روش چاپی افراد می‌توانند هر زمان که بخواهند بخشی از داده‌های قابل چاپ را تغییر دهند و این تغیر هزینه زیادی دربر نخواهد داشت.
  • در چاپ دیجیتالی برای کنترل کیفیت خروجی چاپ‌ها نیازی به کنترل نیست و همه این کارها به صورت اتوماتیک و با کیفیت یکنواختی چاپ می‌شوند.
  • به کمک این روش می‌توان روی سطوح مختلف چاپ انجام داد. به عبارتی از لحاظ سطح چاپی در این روش محدودیتی وجود ندارد.
  • چاپ دیجیتال از لحاظ اندازه سطح متریال محدودیتی ندارد و به راحتی می‌توان از آن برای چاپ در هر اندازه‌ای استفاده کرد.

لازم به ذکر است که روش چاپ دیجیتالی در کنار مزایای بسیار خوبی که دارد همواره معایبی نیز به همراه دارد. با این وجود این روش چاپی همچنان یکی از روش‌های کاربردی و بسیار پر طرف‌دار است. از جمله معایب این روش چاپی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

چاپ دیجیتالی برای تیراژ بالا گزینه مناسبی نیست و به همین دلیل بهتر است برای چاپ در تعداد زیاد از این روش استفاده نشود.

هزینه چاپ به روش دیجیتالی نسبت به سایر روش‌های چاپی کمی بیشتر است.

مزایا و معایب چاپ افست

چاپ افست نیز جزو روش‌های چاپی است که بسیار پر طرف‌دار و پر کاربرد است. این روش چاپی مزایای بسیار خوبی دارد. به همین دلیل نیز در بسیاری از صنایع برای چاپ لیبل محصولات، کاتالوگ، بروشور و.. مورد استفاده قرار می‌کرد. از جمله مزایای خوب آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • کیفیت و وضوح بالایی کارهای چاپ شده در این روش یکی از مزیت‌های خوب آن محسوب می‌شود.
  • چاپ افست برای چاپ در تیراژ بالا بسیار مقرون به‌صرفه است و از این رو برای کارهای تبلیغاتی گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود.
  • سرعت چاپ در این روش بسیار زیاد است و به همین دلیل برای چاپ در تعداد بالا به مدت زمان کمی نیاز دارد.
  • قیمت چاپ افست نسبت به چاپ دیجیتال ارزان‌تر است.
  • در این روش نیز از دستگاه‌های چاپگر حرفه‌ای و پیشرفته استفاده می‌شود.
  • از این روش می‌توان برای چاپ بر روی هر سطوحی استفاده کرد.

چاپ افست نیز مانند سایر روش‌های چاپی در کنار مزایای بسیار خوبی که دارد معایبی نیز دارد. با این وجود این روش برای چاپ در تیراژ بالا همچنان گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود. از جمله معایب آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • از روش چاپ افست نمی‌توان برای چاپ در تیراژ کم استفاده کرد.
  • در این روش چاپی امکان تغیر داده‌ها در حین انجام فرایند چاپ وجود ندارد. به همین دلیل نیز قبل از انجام چاپ باید تمامی موارد به خوبی بررسی و ایرادات موجود برطرف شوند.
  • کیفیت و وضوح داده‌های قابل چاپ در این روش به صورت یکنواخت نیست به همین دلیل برای کنترل کیفیت نیاز به نیروی انسانی است.

تفاوت‌ها و شباهت‌های چاپ دیجیتال و افست

همان‌طور که به آن اشاره کردیم دو روش چاپی افست و دیجیتال جزو پرکاربردترین روش‌های چاپی در صنعت چاپ به شمار می‌روند. این دو روش از لحاظ کاربرد و برخی ویژگی‌ها باهم شباهت‌های دارند. به همین دلیل در برخی مواقع می‌توان از آنها به‌جای یکدیگر استفاده کرد. با این وجود تفاوت‌های نیز بین آنها وجود دارد که باعث می‌شود این دو روش به عنوان روش‌های چاپی مستقل از هم شناخته شوند. از جمله تفاوت‌های بین چاپ افست و دیجیتال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

حجم و تعداد چاپ‌ها

یکی از تفاوت‌های اصلی که بین چاپ افست و دیجیتال وجود دارد مربوط به حجم و تعداد کارهای چاپی است. به‌طوری‌که از چاپ افست تنها برای چاپ در تیراژ بالا استفاده می‌شود در صورتی که چاپ دیجیتال برای چاپ در تعداد کم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه تنظیمات چاپ افست و چاپ دیجیتال

در چاپ دیجیتال نحوه تنظیمات بسیار ساده و روان است و استفاده از آن نیازی به تخصص خاصی ندارد. به همین دلیل هر فردی به راحتی می‌تواند از آن استفاده کند. همچنین در این روش چاپی می‌توان در حین انجام چاپ تغییراتی در داده‌های قابل چاپ و تنظیمات انجام داد. در صورتی که چاپ افست برای چاپ در تیراژ بالا که نیاز به تغییرات خاصی ندارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که چاپ دیجیتال و چاپ افست دو روش چاپی پر کاربرد و پر طرف‌دار هستند. کسب و کارهای بزرگ و کوچک از این دو روش برای چاپ کارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند. چاپ دیجیتال برای چاپ در تیراژ کم گزینه بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای است. در صورتی که از چاپ افست تنها برای چاپ در تیراژ بالا استفاده می‌کنند. بین این دو روش چاپی تفاوت‌ها و شباهت‌های وجود دارد که توجه به آنها برای انتخاب بهترین روش چاپی نیاز است.

 

کدخبر: 881024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟