بررسی تخصصی مزایا و معایب سرور مجازی - ناگفته هایی درباره سرور مجازی

 

سرور مجازی چیست؟

سرور اختصاصی را در نظر بگیرید که دارای منابع رم، CPU، هارد و پهنای باند بالایی می باشد.اگر بخواهیم این منابع را به صورت تقسیم بندی شده در اختیار افراد دیگر قرار بدهیم باید با استفاده از نرم افزار های مجازی ساز سرور منابع را بین کاربران تقسیم بندی کنیم.درنتیجه تقسیم بندی سرور مجازی یا VPS ساخته می شود. سرور مجازی حاصل پارتیشن بندی منابع سرور اختصاصی است.

سرور مجازی:

اگر شما شرکت های ارائه دهنده هاستینگ نظیر آذرسیس را دیده باشید متوجه خواهید شد که بیشتر پلن های ارائه شده بر اساس موقعیت جغرافیایی و نوع سیستم عامل  به دو دسته تقسیم می شوند. برای مثال سرور مجازی آلمان، فرانسه، هلند، فنلاند و... بر اساس سیستم عامل لینوکس، ویندوز و میکروتیک تقسیم بندی می شوند.

تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی:

در قسمت قبل با سرور مجازی آشنا شدیم که پارتیشنی از سرور اختصاصی می باشد و توسط نرم افزار های مجازی ساز تقسیم بندی شده است. همچنین در اختیار کاربر قرار داده می شود. سرور اختصاصی یک سرور فیزیکی در دیتاسنتر می باشد، درحقیقت شما با خرید سرور اختصاصی مدیریت کامل آن را برعهده می گیرید. سرور اختصاصی را شرکت های متوسط تا بزرگ تهیه می کنند که با حجم زیادی از بیگ دیتا سرو کار دارند. صرافی های ارز دیجیتال وبسایت های خبری که روزانه بازدید های میلیونی دارند و ... از خدمات سرور اختصاصی برای پایداری سرویس خود استفاده می کنند.

 

رهنمای محصولات آذرسیس - آذرسیس ارائه دهنده سرور مجازی ، سرور اختصاصی و انواع سرور مجازی لینوکس و ویندوز

 

 آیا میدانید چه سرویس هایی را می توان روی سرور مجازی راه اندازی کرد؟

در این بخش به صورت کامل توضیح خواهیم داد که چه سرویس های دیگری را می توان با سرور مجازی یا همان  VPS راه اندازی کرد.  

سرویس CDN یا  Content Distribution Network

سرویس شبکه توزیع محتوا یا CDN یک شبکه کاربردی از عملکرد این سیستم می باشد. به این صورت که از سرتاسر جهان تعدادی سرور مجازی تهیه می شود و یک نسخه کش شده از وبسایت شما درون آن سرور قرار می گیرد. با توجه به بازدید هر کاربر از وبسایت بر اساس موقعیت جغرافیایی درخواست به نزدیک ترین سرور مستقر شده در منطقه جغرافیایی ارسال میگردد و یک نسخه کش شده از وبسایت برای آن کاربر نمایش داده می شود.  از دیگر کاربرد های CDN میتوان به جلوگیری از حملات DDOS ، سریع تر شدن زمان لود وبسایت ، کاهش Lost Packets  و افزایش امنیت اشاره کرد.

سرویس RDP یا  Remote Desktop Protocol

 شاید شما هم تا به حال نام سرور مجازی ویندوز را شنیده باشید. این سرویس یا پروتکل توسط مایکروسافت معرفی و وارد بازار شده است و به صورت کاملا مدیریت شده توسط ادمین سرویس ریموت دسکتاپ برای کاربران فراهم گردیده. می توان گفت سرویس RDP  ارائه شده توسط شرکت های هاستینگ به طور دائم سالانه میلیون ها کاربر فعال دارد.

 سرویس گیم سرور Game server

 شاید برای شما هم جالب باشد تا بدانید هستند کسانی که سرور مجازی تهیه کرده و اقدام به راه اندازی گیم سرور برای بازی هایی چون call of duty ,warcraft,DOTA2,GAT و... میکنند و از این راه کسب در آمد می نمایند.

سرویس ویدیو کنفرانس و آموزش مجازی

بعد از همه گیری کرونا آموزش مجازی با استفاده از نرم افزار ادوبی کانکت رشد چشم گیری داشته است. دراین میان بسیاری از دانشگاه ها و مراکز آموزشی با تهیه سرور مجازی و راه اندازی سرویس ادوبی کانکت اقدام به برگذاری کلاس ها به صورت آنلاین کردند.

بررسی معایب و مزایای سرور مجازی

در این بخش به بررسی مزایای و معایب سرور مجازی می پردازیم. شما به هنگام خرید سرور مجازی ابتدا باید توجه کنید آیا شرکت ارائه دهند سرویس پشتیبانی خوبی دارد یا نه؟ این مورد در خرید سرور مجازی جزو اولویت ها می باشد که می تواند بسیار به شما کمک کند.

مزایای سرور مجازی

  • مقایس پذیری دسترسی آسان
  • کاهش هزینه
  • تعیین عملکرد سیستم بر اساس انتخاب شما
  • امنیت بالا
  • راه اندازی تمامی توزیع های لینوکس
  • راه اندازی تمامی نسخه های ویندوز

معایب

  • نیاز به داشتن دانش فنی برای مدیریت سرور مجازی
  • نبودن پشتیبانی گیر خودکار از اطلاعات
  • بروز رسانی مشکلات فنی در صورت عدم کانفیگ درست سرور مجازی

آذرسیس، سرعت بی نهایت میزبانی وب

ما در مجموعه آذرسیس با بهره گیری از برترین فناوری های روز دنیا آماده ارائه انواع سرور مجازی، سرور اختصاصی و پلن های مختلف سرور مجازی لینوکس و همچنین سرور مجازی ویندوز از 40 نقطه مختلف دنیا هستیم. پشتیبانی آذرسیس به صورت 24 ساعته می باشد و در ساعات کاری با تماس تلفنی و خارج از ساعات کاری با استفاده از چت آنلاین و تیکت پشتیبانی می توانید با ما در ارتباط باشید.  

خرید امن از سرور مجازی مبتنی بر فناوری kvm

 

سخن آخر

 سرور مجازی همیشه جزو خدمات محبوب بین کاربران بوده و می باشد. داشتن سرور مجازی برای کسب و کار های بزرگ و متوسط و حتی کسب و کار های کوچک اهمیت ویژه ای دارد چرا که ممکن است از آن به عنوان پشتیبان داده ها، میزبانی وبسایت و ... استفاده کنند. در خرید سرور مجازی اولویت هایی که باید در نظر بگیرید، پشتیبانی خوب، تنوع لوکیشن، محدودیت بسیار کم در سرویس دهی و تنوع بالای کانفیگ ها است. امیدواریم این پست برای شما مفید واقع شده باشد.

 

کدخبر: 877759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟