آشنایی با تفریحات رایگان استانبول

به دیدن پارک گلخانه بروید

یکی از جاهایی که به طور رایگان می‌توان بازدید کرد پارک گلخانه استانبول دارد. این پارک وسیع یکی از قدیمی‌ترین فضای سبزهای شهر شناخته می‌شود که در نزدیکی کاخ توپکاپی قرار گرفته است. این بوستان بزرگ در گذشته متعلق به دربار بود و تنها افراد سلطنتی اجازه تردد در آن را داشتند. تا اینکه در سال ۱۹۱۲ توسط شهرداری وقت استانبول برای عموم قابل استفاده شد. پارک گلخانه در گذشته شامل چند بخش تفریحی، زمین بازی و قهوه خانه بود؛ اما بعدها یک باغ وحش کوچک نیز به آن اضافه شد. امروزه این پارک سرسبز دچار تغییراتی شده که از مهم‌ترین آن می‌توان به حذف باغ وحش اشاره کرد. اما وجود مسیرهای پیاده روی باعث شده تا همچنان یکی از محبوب‌ترین جاها برای تفریح باشد. وجود درختان بلند، چمنزارهای وسیع، گل‌های رنگارنگ و چشم انداز بسفر باعث شده تا پارک گلخانه یک جای عالی برای تفریح رایگان و لذت بردن از هوای تازه باشد. اگر روزی شانس با شما یار شد و از این فضای سبز دیدن کردید بد نیست تا در کنار فواره‌ها و حوضچه آن نیز عکس یادگاری بگیرید و تصاویر رویایی خلق کنید.

تفریحات  استانبول

کنسرت‌های خیابانی را حتما ببینید

کنسرت‌های خیابانی آن هم در استانبول چیزی است ک روز و شب ندارد. تقریبا به هر محله‌ای که بروید، صدای موسیقی را می‌شنوید که حسابی حال و هوای شهر را عوض کرده است. این اجراهای خیابانی عموما رایگان بوده و مجبور نیستید برایشان پولی پرداخت کنید. اما بعضی افراد ترجیح می‌دهند که برای تشویق اجراکننده ها مبلغی به آن‌ها پرداخت کنند. سبک‌های موسیقی که در اجراهای خیابانی وجود دارد بسیار متنوع است و شما را سرحال می‌کند. چیزی که در کنار این گونه کنسرت‌ها به وفور دیده می‌شود رقص و پایکوبی مردم است که سرزندگی را به جمع هدیه می‌دهد و کاری می‌کند تا خستگی سفر را فراموش کنید. اگر بلیط تهران استانبول و بلیط استانبول به تهران را گران خریده اید نگران نباشید، تفریحات رایگان استانبول می تواند کمی به صرفه جویی در هزینه ها کمک کند.

شنا در سواحل استانبول

استانبول به دلیل داشتن سواحل ماسه‌ای جایی باصفا برای شنا و آبتنی است. چه بخواهید ماهیگیری کنید و چه بخواهید شنا کنید ساحل آدالار یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار است. این ساحل با داشتن امکانات خوبی مانند سرویس بهداشتی، کافه و رستوران کاری می‌کند تا از تفریح در این منطقه لذت ببرید. همچنین فروشگاه‌های آنجا انواع نوشیدنی را عرضه می‌کنند و هرچه که بخواهید در آن‌ها یافت می‌شود. در ساحل آدالار انواع تفریح را می‌توان انجام داد که علاوه بر شنا شامل اسکی روی آب، دوچرخه سواری، کمپینگ و حمام آفتاب را نیز شامل می‌شود. لذا با هر سلیقه‌ای که باشید در آنجا می‌توانید تفریح مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. از دیگر سواحل استانبول برای تفریح رایگان می‌توان به سولار اشاره کرد که در عین بکر بودن چشم انداز زیبایی نیز دارد. لذا توصیه می‌کنیم که در زمان گردش در آنجا حتما دوربین عکاسیتان را همراه داشته باشید.‌

پارک فنرباغچه را از قلم نیندازید

یکی دیگر از تفریحات رایگان استانبول بازدید از پارک فنرباغچه است در نزدیکی دریای مرمره قرار گرفته است. این پارک سرسبز هم چشم اندازی رویایی دارد و هم امکانات خوبی! تصور کنید که به پارکی وسیع پا گذاشته‌اید که به دریا مشرف است و تلالو امواج دریا را می‌توان از انجا دید. از طرفی سرسبزی چمن‌ها، سایه درختان و صدای آواز پرندگان این حس را در شما تلاقی می‌کند که در جایی دور از شهر و هیاهو به سر می‌برید. بوی چمن‌های خیس، نسیم خنک و بوی گل‌‍‌ها چیزی است که هوش از سرتان می‌برد. بازدید از پارک فنرباغچه شاید ساعت‌ها زمان ببرد؛ اما ارزشش را دارد. البته نگران تامین نیازهای ضروریتان نباشید؛ زیرا هم رستوران در آنجا به قدر کافی وجود دارد و سکو برای پیک نیک! اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید به یکی از کافه‌های پارک رفته و خود را به یک نوشیدنی خنک در فضایی دنج مهمان کنید.

پل گاتالا؛ تلاقی دوقاره

یکی از جاهایی که در سفر با تور نوروزی به استانبول بسیار پرطرفدار است پل گاتالا نام دارد. این پل بر روی تنگه بسفر قرار گرفته و دو قاره اروپا و آسیا را به هم وصل می‌کند. پل گاتالا در سال ۱۹۹۲ ساخته شد و امروزه دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول را به هم وصل می‌کند. در حوالی آن می‌توان ده‌ها ماهیگیر را دید که ساعاتی چند در انجا به صید ماهی می‌پردازند و در بالای سرشان مرغان ماهی‌خور پرواز می‌کنند. همچنین مسیر پیاده روی پل یک چشم‌انداز عالی به شهر دارد که حسابی شما را شگفت‌زده می‌کند. در آنجا می‌توانید ساعت‌ها با تماشای شهر بنشینید و عکاسی کنید. بد نیست بدانید که در حوالی پل گاتالا چندین اغذیه فروشی خیابانی هم وجود دارد که به عرضه خوراکی‌های نه چندان گران می‌پردازند و انرژی از دست رفته‌تان را به شما برمی‌گردانند.

پل گاتالا؛ تلاقی دوقاره

 

به بازدید از گالری‌های خیابان استقلال بروید

خیابان استقلال یکی از شلوغ‌ترین نقاط شهر است که به دلیل داشتن گالری‌های متنوع می‌تواند به عنوان یکی از تفریحات رایگان استانبول شناخته شود. گالری‌های این خیابان هم تنوع خوبی دارند و هم رنگ و لعاب جذابی! به نحوی که از دیدنشان حسابی شاد می‌شوید. وجود لوسترهای رنگارنگ، عودهای خوشبو، عروسک‌های دست ساخت، ماگ‌های سفالی و انواع سوغات در گالری‌های خیابان اسقلال آنجا را به یکی از جذاب‌ترین جاها تبدیل کرده است. حتی اگر قصد خرید ندارید نیز بد نیست تا با رفتن به این خیابان در بازارچه سنتی آنجا قدم بزنید و تجربه خوبی را رقم بزنید.

بازدید از مسجد تاریخی زِرِک

مسجد قدیمی زِرِک یکی از معدود جاهای دیدنی استانبول است که بازدید از آن رایگان است. این بنای قدیمی در گذشته یک صومعه بود و سال‌ها از ان به عنوان کلیسا استفاده می‌شد. اما پس از روی کار آمدن حکومت عثمانی تغییر کاربری داده و به مسجد تغییر پیدا کرد. امروزه مسجد تاریخی زرک به صورت رایگان مورد بازدید عموم قرار می‌گیرد و با معماری جذابش افراد را حسابی سرگرم می‌کند.

کلام آخر

دانستن تفریحات رایگان استانبول برای هر گردشگری ضروری است؛ چرا که همه ما دوست داریم تا در هزینه‌های سفرمان صرفه جویی کنیم. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید می‌توانید با تورهای سفرمارکت همراه شوید و از طریق اپلیکیشن ما اقتصادی‌ترین تورها را رزرو کنید. همچنین در کنار شما هستیم تا با رزرو هتل و یا بلیط هواپیما بهترین خدمات سفر را در اختیارتان قرار دهیم.

کدخبر: 875905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟