استانبول گردی از زبان بلاگرهای ایرانی!

 تور استانبول علی بابا  از پرفروش‌ترین تورها است. شاید به همین دلیل است که بسیاری از بلاگرهای ایرانی حداقل یک سفرنامه ترکیه در هایلایت‌های اینستاگرام خود دارند و یا یک بلاگ درباره استانبول‌گردی در یوتیوب آپلود کرده‌اند. در این مقاله اما استانبول رو با بلاگرهای گردشگری می‌گردیم.

هدی رستمی و بنیامین رضایی

بلاگر سفر، بلاگرهایی هستند که در حوزه گردشگری فعالیت دارند که همگی آن‌ها حداقل یک سفرنامه درباره استانبول دارند. هدی رستمی یکی از معروف‌ترین بلاگرهای ایرانی است که به کشورهای مصر، تونس، کاستاریکا، پاناما، لبنان، روسیه، قزاقستان و ... سفر کرده است.او که تاکنون ۱۱ بار به استانبول سفر کرده می‌گوید  این شهر زنده و دوست‌داشتنی است.

بنیامین رضایی یا همان بن مارکو در پیج اینستاگرامش benyamin.marco مستندهای جذابی درباره استانبول‌گردی دارد. با بن مارکو سری به محله بالات استانبول بزنید و با خوش قلب ترین مرد استانبول آشنا شوید.

تور استانبول بلاگرهای ایرانی در استانبول

محله بالات که در منطقه فاتح استانبول است و این روزها بخاطر سریال ترکی گودال معروف شده است، دیوارنویس ها، کافه ها و چایخونه ها از علامت های مخصوص این محله است. این محله تنها 30 دقیقه با میدان تکسیم فاصله دارد.

بهارک قریانی و مهسا نعمت

بهارک قربانی که بسیاری او را با نام بهار ریکشا می‌شناسند، اینفلوئنسر سفری است که سفرنامه‌های خود و استانبول‌گردی‌اش را در پیج اینستاگرام baharicksha به اشتراک میگذارد.

با گشت و گذاری در پیج بهار ریکشا می‌توانید در محله‌های استانبول گردش کنید و کافه‌های زیبای آن را کشف کنید، به گالاتا بروید و خود را مهمان صبحانه معروف ترکی کنید.

 گالاتا در محله بی اغلو است که با قدم زدن در خیابان های سنگفرش شده به برج تاریخی گالاتا  می رسید که می توانید استانبول را از فراز این برج ببینید و خود را به یک غذا در رستوران آن دعوت کنید.

می توانید صبحانه مفصل ترکی در کافه پرایوتو که در محله گالاتا است میل کنید، صبحانه های این کافه بسیار معروف است.

 مهسا نعمت بلاگر دیگری است که یک هایلایت مجزا از استانبول‌گردی دارد، سری به صفحه اینستاگرام mahsanemat بزنید و استانبول را از نگاه این بلاگر که عاشق استانبول بارانی است ببینید و در خیابان استقلال قدم بزنید.

با نگاهی به سفرنامه او می‌توانید بستانجی و خیابون بغداد یکی از شیک ترین خیابان های استانبول را ببینید به بویوک آدا بروید و با درشکه به کاراکوی برگردید.

محله بستانچی در اطراف خیابان بغداد است که یک اسکله و یک شهر بازی کوچک  دارد و می توانید از آنجا با کشتی به جزیره زیبای بویوک آدا بروید. خیابان بغداد که یکی از لوکس ترین خیابان های استانبول است که مقصد علاقمندان به خرید است، این خیابان یک طرفه که پر از زندگی و نشاط است و پاتوق جوانان استانبول، به شما این امکان را می دهد تا با آرامش قدم بزنید، خرید کنید و در کافه یا رستورانی استراحت کنید و غذاهای ترکی را امتحان کنید.

 این مطلب را هم بخوانید: مقایسه تور کیش و قشم + قیمت

محله کارکوی که یکی از محله های قدیمی استانبول است که در ساحل مرمره قرار دارد که با سرزدن به آنجا علاوه بر تفریخات دریایی و کشتی سواری، می توانید دهکده باستانی حلسدون را ببینید که در آن صومعه های بسیاری ساخته شده است.

محسن یاری و یگانه عرب

محسن یاری اینفلوئنسر ایرانی است که بطور‌تخصصی در حوزه گردشگری استانبول و تور ترکیه فعالیت دارد و در پیج اینستاگرام خود هتل‌ها، جاذبه‌های توریستی استانبول و ... را معرفی می‌کند و به مردم اطلاعات کامل درباره سفر به استانبول می‌دهد.

یگانه عرب بلاگر ایرانی دیگری است که در صفحه اینستاگرام خود نوشته که 《اگر در زندگی‌یکبار فرصت دیدن داشتی، فقط به استانبول نگاه کن.》این بلاگر ایرانی که این روزها در ترکیه زندگی‌می‌کند و استانبول را به شما معرفی می‌کند.

تور استانبول بلاگرهای ایرانی  استانبول

با گشت و گذاری در صفحه اینستاگرام yegane_arab یک روز تابستانی را در جنگل بلگراد بگردید و تمام استانبول را از فراز چاملیجا ببینید و گشتی در جزیره دموکراسی و آزادی بزنید.

جنگل بلگراد در 15 کیلومتری استانبول است و طبیعتی بکر و حیات وحش بی نظیری دارد که شما را شگفت زده می کند، بسیاری از علاقمندان به طبیعت گردی در تابستان به جنگل بلگراد می روند تا در خنکای آن کمی استراحت کنند.

جنگل بلگراد بیش از 71 گونه پرنده دارد و یکی از مقاصد پرنده نگری است، درختان بلوط بیشترین درختان این جنگل است و با قدم زدن در آن می توانید درختان توس شرقی، ممرز و شاه‌بلوط آناتولی را ببینید. چاملیجا به بام استانبول معروف است، با رفتن به تپه‌های چاملیجا استانبول می توانید چشم‌انداز زیبایی از تنگه بسفر، شاخ طلایی و جزایر اطراف استانبول داشته باشید و در پارک آن به وقت گذرانی بپردازید.

در پیچ یگانه عرب حتی می‌توانید سوپرمارکت‌های ایرانی استانبول را بشناسید و راهنمای خرید و استفاده از استانبول کارت را ببینید تا پاسخ تمام سوالات خود را بگیرید.

استانبول گردی با بلاگرهای ایرانی می تواند تجربه زیبایی باشد اما دوست دارید خودتان در استانبول قدم بزنید و مناظر زیبای آن را ببینید، می توانید همین الان تور ترکیه استانبول را از علی بابا بخرید و تعطیلات تابستانی را به خود هدیه دهید.

کدخبر: 870632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟