تتر چه نقشی در معاملات آینده جهانی خواهد داشت؟

حتماً شما نیز تا به امروز درباره ارز‌های دیجیتال و به طور ویژه محبوب‌ترین آن یعنی بیت کوین شنیده‌اید. نوسانات شدید و افزایش‌های قیمتی از جمله دلایل عمده محبوبیت جهانی این دارایی‌های دیجیتال هستند که تا به امروز بسیاری با سرمایه‌گذاری در این بازار موفق شده‌اند سود خوبی را بدست آورند.

اما نوسانات قیمتی همواره مثبت نیست و بسیاری از زمان‌ها نیز شاهد کاهش‌های قیمتی و سقوط ارزش ارز‌های دیجیتال هستیم که بسیاری از سرمایه‌گذاران را متحمل زیان‌های سنگینی می‌کند.

در حالی که بیت کوین به عنوان یک پول الکترونیکی عرضه شد تا در پرداخت‌های آنلاین استفاده شود، اما امروزه مشخص شده است که این ارز دیجیتال محبوب ضعف‌هایی نیز دارد و عواملی مانند کارمزد‌های شبکه و نوسانات شدید قیمتی، آن را به گزینه مناسبی برای پرداخت‌ها تبدیل نمی‌کند و به عنوان یک ارز ذخیره نیز نمی‌تواند عمل کند.

در گذشته این تصور وجود داشت که با گسترش استفاده و افزایش محبوبیت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال، نوسانات قیمتی بسیار کمتر می‌شود، اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است و بیت کوین همچنان به طور مداوم نوسانات شدید قیمتی را تجربه می‌کند. به همین دلیل استیبل کوین‌ها به بازار عرضه شده‌اند تا در جا‌هایی که ارز‌های دیجیتال موفق نبوده‌اند، جایگزینی ارائه دهند.

استیبل کوین چیست؟

هدف از عرضه استیبل کوین‌ها ارائه راه حلی برای مشکل نوسان قیمتی بود و آن‌ها ارز‌هایی مشابه پول‌های سنتی فیات همراه با مزایای فناوری بلاک چین هستند.

در حالی که بسیاری بیت کوین را طلای دیجیتال می‌دانند، استیبل کوین‌ها ماهیت متفاوتی دارند. بیت کوین ارزش خود را از هزینه‌های ایجاد یا استخراج سکه‌های جدید و همچنین تقاضا در بازار به دست می‌آورد که شباهت‌هایی با طلا دارد.

در سمت مقابل، یک استیبل کوین ارزش خود را از پیوند با ارزی مانند دلار به دست می‌آورد و استیبل کوین‌های دلاری همانند تتر، همواره قیمت 1 دلاری خود را حفظ می‌کنند. این ارز‌های دیجیتال معمولاً دارای ذخایر نقدی و دلاری هستند تا نوسانات قیمتی را کنترل کرده و قیمت را ثابت نگه دارند.

در حالی که امروزه استیبل کوین‌ها به ارز‌های دیجیتال محبوبی تبدیل شده‌اند، اما آیا در آینده نیز این رمزارز‌ها می‌توانند جایگاه خود را حفظ کنند؟

ورود بانک‌های مرکزی به بازار استیبل کوین‌ها، فرصتی برای رشد تتر

اکثر استیبل کوین‌های بازار هم اکنون توسط شرکت‌های خصوصی عرضه شده‌اند، اما چندسالی است که پای بانک‌های مرکزی به استیبل کوین‌ها نیز باز شده است و کشور‌ها در تلاش برای ایجاد و عرضه استیبل کوین رسمی خود هستند. این استیبل کوین‌ها که به نام ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) شناخته می‌شوند، می‌توانند به طور چشمگیری چشم انداز استیبل کوین را تغییر دهند.

عرضه استیبل کوین‌ها توسط کشور‌ها می‌تواند توجهات را به این دسته از ارز‌های دیجیتال جلب کند و شاهد افزایش استفاده و پذیرش استیبل کوین‌ها در سطح جهانی و در شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات کوچک و بزرگ باشیم. موضوعی که در نهایت می‌تواند به رشد بازار و موارد استفاده استیبل کوین‌ها منجر شود.

برای تکمیل اطلاعات شما، ما مقاله‌ی "چرا تتر استیبل کوین بازار است" را برای شما آماده کرده‌ایم.

استیبل کوین‌های بانک مرکزی

با این حال، استیبل کوین‌های بانک مرکزی می‌تواند مشکلاتی از جمله عدم حفظ حریم خصوصی و افزایش نظارت‌ها را به دنبال داشته باشد، به همین دلیل با افزایش توجه‌ها به استیبل کوین‌ها سرمایه‌گذاران ممکن است به دنبال جایگزین‌های بهتری باشند و این فرصتی برای رشد تتر و دیگر استیبل کوین‌های قدیمی و معتبر بازار ارز‌های دیجیتال خواهد بود.

کیف پول‌های دیجیتال، آینده معاملات روزمره

تا چند سال گذشته بسیاری از هزینه‌های روزمره ما با پول‌های نقد انجام می‌شد، اما امروزه تا حد بسیار زیادی پول‌های نقد از معاملات حذف شده‌اند و جای خود را به کارت‌های اعتباری داده‌اند.

بسیاری از تحلیلگران معتقد هستند که با پیشرفت تکنولوژی، فعالیت‌ها دیجیتالی‌تر خواهد شد و برنامه‌های غیرمتمرکز و استفاده از ارز‌های دیجیتال در معاملات روزمره گسترش پیدا خواهد کرد.

شهر هوشمندی را تصور کنید که هزینه‌های سوپرمارکتی، هزینه‌های حمل و نقل، خرید و فروش ملک و صد‌ها معامله مالی دیگر در آن با یک کلیک و یا یک اشاره دست با ارز‌های دیجیتال به سرعت و با کارمزد کم قابل انجام باشد.

ایده‌ای که استیبل کوین‌های محبوب بازار از جمله تتر می‌توانند جایگاه مهمی در آن داشته و مسیری به سوی عملی شدن آن باشند.

تجارت دارایی‌های دیجیتال

مورد استفاده اولیه برای استیبل کوین‌ها در سال 2014 با تتر آغاز شد. پیش از عرضه تتر، تبدیل ارز‌های فیات به ارز‌های دیجیتال و برعکس، فرآیندی دشوار و پرهزینه بود زیرا دارایی‌ها به طور مداوم باید به صرافی‌ها منتقل می‌شدند. استیبل کوین‌ها این مشکل را حل کردند و با گسترش استفاده از ارز‌های دیجیتال در دنیای آینده، این مزیت استیبل کوین‌ها نیز بیش از پیش دیده خواهد شد و یکی از عوامل اصلی پذیرش و استفاده از آن‌ها خواهد بود.

زیرساخت پرداختی

با گسترش استیبل کوین‌ها، هر کسی که تلفن هوشمند و دسترسی به اینترنت داشته باشد می‌تواند بدون نیاز به مراجعه به سیستم بانکی یک حساب دلاری داشته باشد، زیرا این ارز‌های جدید در کیف پول دیجیتال نگهداری می‌شوند و هر زمان امکان دسترسی و استفاده از آن‌ها وجود دارد.

علاوه بر پرداخت هزینه و خدمات، استیبل کوین‌ها از جمله تتر را می‌توان در لحظه و با کمترین کارمزد به سراسر جهان ارسال کرد.

خرید تتر

تتر، جایگزینی برای پول نقد

استیبل‌کوین‌های محبوب بازار از جمله تتر جایگزین ارزان و سریع‌تری برای پرداخت‌ها و حواله‌های بین‌المللی هستند که باعث ایجاد اولین مورد استفاده در دنیای واقعی برای دارایی‌های دیجیتال شده است.

امروزه از خرید تتر و استیبل کوین‌ها برای هزینه‌های خرد و روزمره همانند پرداخت هزینه یک قهوه نیز استفاده می‌شود و استیبل کوین‌ها این امکان را به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان می‌دهد تا به راحتی دارایی‌های خود را به ارز‌های دیجیتال تبدیل کنند و با بهره‌مندی از مزایای آن‌ها، سطح زندگی خود را ارتقا دهند.

 

کدخبر: 869866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟