بهترین انیمیشن‌ های سال 2022

کارتون ماشا و میشا اغلب کوتاه و در حدود هفت دقیقه بوده و در هر اپیزود داستانی جداگانه از ماجراجویی‌های ماشا را دنبال می‌کند. بنابراین کودک می‌تواند جداگانه و بدون ترتیب قسمت‌های متفاوت را ببیند. تنوع داستانی بالای این مجموعه انیمیشنی باعث شده تا دست نویسندگان برای نوشتن فیلمنامه باز باشد و بتوانند لحظات شیرین بیشتری را خلق کنند.

کارگردان این اثر، انیماتور و فیلمساز روسی، الگ کوزوفکف، است که توانسته این مجموعه را از سال 2009 تولید کند و تا کنون در پنج فصل حدودا 25 قسمتی منتشر شده است. در بررسی شخصیت‌های داستان می‌توانیم شیطنت و بازیگوشی ماشا را نگاهی بیندازیم. ماشا کارکتری شاد و ماجراجو داشته و رابطه‌ای دوستانه با موجودات جنگل دارد. ماشا همواره در حال راضی کردن حیوانات برای شرکت در بازی‌ها و ماجراجویی‌های خود است.

کارتون ماشا و میشا

میشا یا همان خرس داستان بعد از گذراندن دوران کاری خود در سیرک بازنشستگی خود را در کلبه چوبی جنگل می‌گذراند. میشا در واقع مانند یک راهنما و بزرگ‌تر مراقب ماشا است و به عنوان یک الگوی مثبت برای کودکان نشان داده می‌شود و اهمیت کمک‌رسانی و مهربانی را به کودکان آموزش می‌دهد.

سازندگان این اثر قصد دارند تا ارتباط کودکان و حیوانات را بهتر کرده و طبیعت جنگل را محیطی لذت‌بخش و مناسب بازی کودکان نشان دهند. اما والدین باید توجه داشته باشند که قبل از تماشای کارتون ماشا و میشا و یا هر کارتون دیگری توضیح دهند که بعضی از مسائل تنها در کارتون‌ها اتفاق می‌افتد و در دنیای واقعی به طور مثال نمی‌توان با یک خرس وحشی در جنگل زندگی کرد. تعیین مرز واقعیت و کارتون باید توسط والدین برای کودکان روشن شود تا از سردرگمی دور شوند.

افسانه قدیمی ماشا و میشا زمینه ساز ساخت فیلم سینمایی (گلنار) نیز شده است. در این فیلم سینمایی که در سال 1367 به کارگردانی کامبوزیا پرتویی ساخته شد، دخترکی در جنگل گمشده و اسیر یک خرس می‌شود. در انیمیشن ماشا و میشا داستان اصلی کمی لطیف‌تر شده و دخترک با خرس دوست می‌شود و در جنگل زندگی می‌کند. این تغییر داستانی برای کودکان خردسال مناسب‌تر و آموزنده‌تر است.

 آلینا کوکوشکینا(Алина Ильинична Кукушкина) به واسطه صداپیشگی نقش ماشا در کارتون ماشا و میشا در روسیه به شهرت و محبوبیت رسید و با طرفداران این مجموعه از طریق شبکه‌های مجازی به طور مستقیم در ارتباط است. حیوانات مجموعه کارتون ماشا و میشا رفتارهای انسان گونه دارند اما صحبت نمی‌کنند؛ هرچند ماشا به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و به نوعی گفت و گو می‌کند.

از شخصیت‌های فرعی این مجموعه می‌توان به داشا، برادر ماشا، اشاره کرد که عینکی گرد و لباسی نارنجی دارد و از میشای خرس می‌ترسد. داشا در دو اپیزود مجموعه نمایش داده می‌شود اما پدر و مادر ماشا هیچ‌وقت دیده نمی‌شوند و از وضعیت آن‌ها هیچ اطلاعاتی به بیننده داده نمی‌شود. هم چنین در اپیزودهای مختلف شاهد حضور حیوانات دیگری مثل ببر و پنگوئن به صورت کوتاه هستیم.

کارتون سگ های نگهبان

کارتون سگ های نگهبان

کودکان می‌توانند در زمان تماشای این دنیای جادویی، نکات اخلاقی خوبی را نیز بیاموزند. یکی از انیمیشن‌هایی که کودکان خردسال با آن ارتباط برقرار کرده و برای دیدن قسمت‌های مختلف آن مشتاق هستند، کارتون سگ های نگهبان است.

کارتون سگ های نگهبان درباره رایدر پسربچه‌ای ده ساله است که با کمک سگ‌های خود یک تیم نجات تشکیل داده. این تیم شامل سگ‌های آتش‌نشان، پلیس و حتی یک خلبان هلیکوپتر می‌شود! توانایی‌های منحصر به فرد سگ‌های رایدر به مردم شهر کمک می‌کند تا در آرامش و به دور از اتفاقات ناگهانی و بد زندگی کنند. سازنده این مجموعه کارتونی Keith Chapman است که پیش از این سریال کارتونی باب معمار Bob the Builder را ساخته بود. مجموعه کارتونی سگ‌های نگهبان در 9 فصل 26 قسمتی از سال 2013 تولید شده و یک فیلم سینمایی هم با همین نام در سال 2021 منتشر شد. بچه‌ها می‌توانند با تماشای این مجموعه لحظاتی شاد را تجربه کنند و درباره مسائل مهمی مثل اهمیت کمک به دیگران یاد بگیرند.

لحظات جذاب و هیجان‌انگیزی که کودکان هنگام تماشای این مجموعه کارتونی تجربه می‌کنند از دلایل اصلی محبوبیت فصل‌های متعدد و فیلم‌های سینمایی سگ های نگهبان است. لحظاتی که خوبی علیه بدی به مبارزه می‌پردازد و پیروز می‌شود. این پیروزی در روحیه و تفکر کودکان موثر است و باعث می‌شود تا ذهنیت آن‌ها نسبت به خیلی چیزها شکل بگیرد. این مجموعه به کودکان بالای سه سال توصیه می‌شود.

در بررسی برخی شخصیت‌های اصلی کارتون سگ های نگهبان این مطالب را جمع‌آوری کرده‌ایم.

رایدر: یک پسر ۱۰ ساله و فرمانده گشت پنجه‌ای است، او بسیار شجاع و فداکار است و همراه سگ ها در پایگاه گشت پنجه ای زندگی و کار می کند و سگ های گشت پنجه‌ای را رهبری می کند. راکی: یک سگ چند نژادی خاکستری و سفید است که  هم در کار بازیافت لوازم است و هم وسایل مختلف را برای گروه تعمیر می‌کند. از خیس شدن خوشش نمیاد و کمی گوشه گیر است. زوما: یک سگ لابرادور است که مأموریت‌های آبی را انجام می‌دهدو عاشق آب است و در هر قسمتی که ماموریت آبی داشته باشیم به یکی از نقش های اصلی تبدیل می شود.

کارتون سگ های نگهبان را از طریق لینک زیر تماشا کنید:

https://www.digitoon.tv/animations/PAW-Patrol-The-Movie-6588

همه آنها در خانه مخصوص خود که تبدیل به وسایل نقلیه برای ماموریت‌های خود می‌شود زندگی می‌کنند. آن‌ها همچنین مجهز به کوله‌پشتی‌های مخصوص و ویژه هستند که حاوی ابزاری‌های مورد نیاز برای مأموریت‌های‌ مختلفشان است.

از جوایزی که مجموعه انیمیشن سگ‌های نگهبان تا به حال دریافت کرده می‌توان به SOCAN Awards در سال 2016 و Environmental Media Awards در همان سال اشاره کرد.

بر اساس این مجموعه بازی‌های متفاوتی برای کنسول‌های PlayStation 4، Xbox One و PlayStation 5  با نام‌های PAW Patrol Mighty Pups: Save Adventure Bay و Race in Barkingburg تولید و عرضه شد. استقبال از این بازی‌های ویدئویی فوق‌العاده بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تماشای قسمت‌های متنوع و جذاب کارتون سگ های نگهبان اینجا کلیک کنید:

لینک: دیجیتون(digitoon.tv)

پلتفرم دیجیتون با ارائه بهترین، جدیدترین و باکیفیت ترین کارتون‌ها و انیمیشن‌ها را بیشتر بشناسید.

آدرس: تهران، خیابان خردمند جنوبی، کوچه ملکیان، پلاک یک

ایمیل: support@digitoon.tv

تلفن: ۰۲۱۴۲۵۷۰۵۷۰

 

 

کدخبر: 869117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟