بررسی و مقایسه دو کارگزار شناخته شده آمارکتس و فیبوگروپ

در این بررسی، به دو کارگزار معروف فارکس نگاهی می‌اندازیم و ویژگی‌های کلیدی آنها را ارزیابی می‌کنیم تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

کارگزاری آمارکتس (Amarkets)

ویژگی‌های بسیاری در کارگزاری آمارکتس وجود دارد که باعث می‌شود در لیست ما جای بگیرد. مواردی مانند پشتیبانی سریع و 24 ساعته به زبان فارسی، پشتیبانی از 200 نماد معاملاتی مختلف از جمله ارزهای خارجی، شاخص‌ها، فلزات گران‌بها و ارزهای دیجیتال، ثبت نام و احراز هویت آسان و پشتیبانی از واریز و برداشت‌های متنوع، مهم‌ترین شاخص‌های آمارکتس به شمار می‌روند.

آمارکتس در سال 2007 و در جزیره سنت وینسنت تاسیس شده است و هم اکنون در کشورهای شاخصی چون روسیه، انگلیس، ترکیه، ارمنستان و آفریقای جنوبی نمایندگی دارد.

حساب‌های معاملاتی بروکر آمارکتس نیز از تنوع خوبی برخوردار است و 3 نوع حساب استاندارد، فیکس و ECN را پشتیبانی می‌کند. همچنین حداقل واریزی در این بروکر 100 دلار است و حداکثر لوریج 1 به 3000 را به شما می‌دهد.

کارگزاری فیبوگروپ (FiboGroup)

کارگزاری فیبوگروپ یکی از قدیمی ترین کارگزاری‌هایی است که به ایرانیان خدمات می‌دهد. فیبو گروپ در سال 1998 و در کشور قزاقستان تاسیس شده است. فیبو گروپ در طی 25 سال فعالیت خود توانسته است طیف گسترده‌ای از خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد و بپاس خدمات خود چندین جوایز معتبر هم دریافت کرده است.

فیبو گروپ از پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر نسخه 4 و 5 و همچنین پلتفرم CTrader پشتیبانی می‌کند.

حداکثر لوریج ارائه شده در این بروکر 1 به 1000 است و حداقل واریزی نیز تنها 1 دلار می‌باشد که همین باعث شده است تا کاربران مبتدی و همچنین کسانی که سرمایه اندکی برای ترید دارند به سمت فیبوگروپ جذب شوند.

همچنین پشتیبانی فارسی فیبوگروپ از سرعت و ادبیات قابل قبولی برخوردار است و کاربران درون پلتفرم این کارگزاری می‌توانند بیش از 70 نماد معاملاتی مختلف را معامله کنند.

پشتیبانی فارسی فیبوگروپ

مقایسه دو کارگزاری

با وجود این‌که هر دو کارگزاری جزء شناخته شده ترین کارگزاری‌های در حال خدمات به ایرانیان هستند اما تفاوت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به برخی از مهم ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

رگولاتوری

رگولاتوری آمارکتس توسط نهاد FSA در سال 2015 تنظیم شده است که البته رگوله سطح بالایی به حساب نمی‌آید. در مقابل، بروکر فیبوگروپ دارای دو مجوز از نهادهای نظارتی CySEC و FSC می‌باشد.

نمادهای قابل معامله

بروکر آلپاری به طور مشخص تعداد نمادهای بیشتر و متنوع‌تری نسبت به فیبو گروپ دارد. این نسبت که 200 به 70 است نشان می‌دهد که آمارکتس که بروکر جوا‌ن‌تری است به خواسته کاربران بهتر گوش داده است.

روش‌های واریز و برداشت

روش‌های واریز و برداشت هر چه قدر متنوع‌تر باشند، کاربر اطمینان خاطر بیشتری برای فعالیت در آن بروکر بدست خواهد آورد. روش‌های واریز و برداشت در بروکر آمارکتس بیشتر از فیبوگروپ است.

بروکر فیبوگروپ تنها از روش‌های ریالی و وبمانی پشتیبانی می‌کند در حالی که آمارکتس از روش‌های ریالی، تاپ چنج، اسکریل، پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

نتیجه گیری

در مجموع، با توجه به ویژگی‌های گفته شده در بررسی، می‌توان نتیجه گرفت هر دو بروکر در حال حاضر طیف گسترده‌ای از امکانات و خدمات را به مشتریان خود به خصوص کاربران ایرانی ارائه می‌دهند. با این حال، در بعضی شاخص‌ها کارگزاری آمارکتس بهتر از فیبو عمل کرده است و به دلیل جوان‌تر بودن سعی کرده تا امکانات و خدمات بیشتر و متنوع‌تری به کاربران خود بدهد.

در نهایت ذکر این نکته الزامی است که بهتر است قبل از شروع فعالیت در بازار فارکس آموزش‌های لازم را ببینید تا دچار زیان و از دست دادن سرمایه نشوید. همچنین برای مشاهده بررسی‌ کارگزاری‌های دیگر، می‌توانید به بررسی بهترین کارگزاری‌های فارکس در سایت ایران بروکر سر بزنید.

 

کدخبر: 867849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟