ارورهای رایج یخچال جنرال الکتریک

اما گاهی برخی از مشکلات به صورت ارورها یا همان کدهای خطایی روی صفحه نمایش دستگاه به نمایش در می آیند. دیجی تعمیرکار در ادامه به برخی از ارورهای رایج یخچال جنرال الکتریک خواهد پرداخت.

کد خطا 88 یا 89 

وقتی روی یخچال خود این ارور را مشاهده کردید، ابتدا دستگاه را از برق بکشید. بعد از حدود 5 دقیقه مجددا آن را به برق متصل کنید. احتمالا در صفحه کنترل نوسان شدید برقی به وجود آمده است. شاید یک مسئله الکتریکی در دستگاه به وجود آمده است.

کد خطا CC 

این ارور مربوط به فریزر جنرال الکتریک است و نشان می دهد که دمای فریزر شما بسیار گرم است یعنی فریزر حدود دو ساعت، در دمایی بالاتر از حد معمولی و طبیعی خود قرار داشت. حالا باید چه کنیم؟ حتما درب یخچال و فریزر را ببندید. لاستیک درب را بررسی کنید و ببینید که آسیب دیده است و یا پوسیدگی دارد تا اگر نیاز به تعویض آن بود، اقدام نمایید. برای اینکه ارور از بین برود، دکمه کنترل سیستم را بزنید.

کد خطا CI 

وقتی این ارور را می بینید، یعنی یخساز دستگاه ساید بای ساید جنرال الکتریک شما به درستی کار نمی کند. اگر متوجه شدید که قالب یخ پر از آب نمی شود، حتما شیر ورودی را چک کنید. وقتی می خواهید یخساز را خاموش کنید تا بررسی بیشتری انجام دهید، آبی که به آن وصل است را نیز ببندید. در صورتی که کد خطا CI دوباره به نمایش در آمد، ممکن است نیاز به تعویض یخساز باشد. چنانچه نیاز به تعمیر ساید بای ساید جنرال الکتریک داشته باشید، متخصصان دیجی تعمیرکار آماده می باشند.

کد خطا  DE 

این ارور به ما نشان می دهد که مشکلی در سیستم یخ زدایی و دیفراست به وجود آمده است. می دانیم که چرخه یخ زدایی کمتر از 48 ساعت به طول می انجامد اما این احتمال را نیز در نظر بگیرید که شاید برای دستگاه شما طبیعی باشد که بیش از 48 ساعت یخ زدایی نکرده باشد. این موضوع کمی بستگی به دمای منطقه ای که دستگاه آنجا کار می کند، دارد. وقتی این ارور را مشاهده کردید، دستگاه را از برق بکشید.

به بررسی اتصالات و سیم کشی بپردازید و اگر نیاز به تعویض سیم کشی بود، برای آن اقدام نمایید. ممکن است که المنت یخ زدایی دچار آسیبی شده باشد و نیاز به تعویض آن باشد. با کارشناس دیجی تعمیرکار تماس بگیرید تا در محل شما حاضر شود و پیش از بررسی های لازم به تعمیر و یا تعویض قطعات یخچال جنرال الکتریک شما بپردازد. ممکن است نیاز باشد که اجزای سیستم یخ زدایی مانند برد، المنت، تمودیسک، فن و ترموفیوز تعویض شود.

یخچال

کد خطا DF 

این ارور به شما نشان می دهد که در 48 ساعت اخیر، جریانی در مدار دستگاه وجود نداشته است. باید تکنسین مربوطه به بررسی المنت یخ زدایی، ترموستات و سنسور دیفراست بپردازد و حتی اگر لازم بود آنها را تعویض کند.

کد خطا E2 

وقتی این ارور را مشاهده کردید، حتما باید به بررسی برد الکترونیکی دستگاه جنرال الکتریک بپردازید. احتمالا برد دچار ایراد و مشکلی شده است. حتی شاید نیاز به تعویض این قطعه نیز باشد.

کد خطا FF فریزر 

این ارور مربوط به فریزر جنرال الکتریک است. احتمالا دمای فریزر شما بیشتر از دو ساعت بیشتر از حد طبیعی خود بوده است. ابتدا درب ها را چک کنید که بسته باشند. اگر نیاز به تعویض واشر درب بود، اقدامات لازم را انجام دهید. اگر پس از فشار دادن دکمه کنترل سیستم و از بین رفتن ارور، کد خطای PF ظاهر شد بدانید که منشا این ایراد نقص برق می باشد. باید درب یخچال و فریزر را بسته نگه دارید تا دمای آن به حد طبیعی خود برسد.

کد خطا PF یخچال

این ارور به شکل چراغ سبز چشمک زن به نمایش در می آید. علت آن نیز وجود مشکلی در برق ورودی به یخچال جنرال الکتریک است. حتما جریان برق ورودی را بررسی کنید. پریز و کابل را نیز چک کنید که سالم باشد. همیشه توصیه می شود که برای یخچال خود از محافظ استفاده نمایید تا ولتاژ استاندارد وارد دستگاه شما شود.

کد خطای HRS 

وقتی دستگاه شما این ارور را نشان می دهد، باید به سیستم یخ زدایی و یا دیفراست شک کنید. برد الکتریکی را چک کنید. احتمالا مشکلی در برقراری ارتباط بین قطعات دیفراست و برد کنترلر به وجود آمده است.

هنگامی که متوجه هرگونه ایراد و اشکالی در یخچال جنرال الکتریک خود شدید و یا اروری را روی آن مشاهده کردید، با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید. اگر نیازی به تعمیر ساید بای ساید باشد، یکی از کارشناسان حرفه ای دیجی تعمیرکار در محل حاضر خواهد شد و برای تعمیر و یا تعویض قطعات دستگاه شما اقدام خواهد کرد.

 

کدخبر: 858170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟