چگونه پس از تحصیل در انگلستان اقامت این کشور را بگیریم؟

بنابراین اگر قصد مهاجرت به کشور انگلیس را دارید با ما همراه باشید و برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اقامت انگلیس و اعزام دانشجو به خارج با مشاوران مجرب و متخصص مجموعه مای آرمان ارتباط برقرار نمایید.

اقامت و کار پس از تحصیل در انگلستان

اعزام دانشجو به خارج به علت وجود شرایط تحصیلی و کاری فوق‌العاده در کشورهای مختلف بسیار زیاد شده و دانشجوهای زیادی به علت فراهم بودن شرایط ایده‌آل در کشورهایی نظیر انگلستان، به فکر مهاجرت به این کشورها هستند.

انگلستان یکی از کشورهاییست که به علت داشتن کیفیت بالای زندگی و شرایط کاری فوق‌العاده، بهترین انتخاب برای هر دانشجو بوده و افراد زیادی را برای تحصیل و کار به خود علاقه‌مند کرده است.

بنابراین این کشور با ایجاد شرایط مناسب، مهاجرت تحصیلی به انگلیس را برای دانشجویان سراسر جهان فراهم کرده تا دانشجویان بتوانند در این کشور به تحصیل و کار بپردازند و در نهایت اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کنند. در ادامه به بررسی شرایط کار پس از تحصیل در انگلستان خواهیم پرداخت.

شرایط کار پس از تحصیل در انگلستان

دانشجویان خارجی در انگلستان همزمان با تحصیل می‌توانند به صورت نیمه‌وقت کار کنند. همچنین با تصویب قانونی در سال 2021، فرصت کار تمام‌وقت برای دانشجویان خارجی در حین تحصیل نیز فراهم شد. دانشجویان با داشتن این فرصت‌ها می‌توانند اقامت تحصیلی خود را به اقامت دائم تبدیل کنند.

شرایط کار پس از تحصیل برای دانشجویان به‌گونه‌اییست که شخص متقاضی باید برای اخذ اقامت دائم انگلستان، بیمه و مالیات این کشور را پرداخت کند و یک سال بعد از دریافت اقامت دائم، جهت اخذ پاسپورت انگلستان، درخواست خود را ارائه دهد. فرد متقاضی با اخذ پاسپورت این کشور از تمام حقوق شهروندی انگلستان برخوردار خواهد شد.

َشرایط کار بعد از تحصیل در انگلستان

شرایط کار پس از تحصیل در انگلستان به شرح زیر است:

اسپانسرشیپ

دانشجویان پس از اتمام تحصیل در انگلستان، 2 تا 3 سال این فرصت را دارند که ویزای دانشجویی خود را به یکی از انواع ویزا برای اخذ اقامت دائم تبدیل کنند. یکی از ویزاهایی که دانشجویان پس از اتمام تحصیل می‌توانند از آن استفاده کنند، ویزای کاری است.

متقاضیان برای اخذ اقامت دائم انگلستان از طریق تحصیل باید به دنبال دریافت پیشنهاد شغلی (جاب آفر) باشند. در این صورت ویزای تحصیلی دانشجویان، به ویزای کاری تبدیل می‌شود. متقاضیان برای دریافت اقامت کاری پس از تحصیل در انگلستان باید در طی 5 سال، به حداقل درآمد 35000 پوند در سال برسند.

مدرک زبان

برای اخذ ویزای کار بعد از تحصیل در انگلستان، شخص متقاضی نیاز به مدرک زبان برای نشان‌ دادن میزان آشنایی با زبان انگلیسی دارد. این مدرک باید از سوی یکی از مؤسسات یا کالج‌های آکادمیک معتبر و مطرح صادر شده باشد. همچنین مدرک زبان مورد نیاز انگلستان باید به‌وسیله مؤسسه (UK NARIC) تأیید شده باشد.

منابع مالی

داشتن منابع مالی و تمکن مالی مورد تأیید انگلستان، یکی دیگر از مهم‌ترین موارد برای دریافت ویزای کاری در کشور انگلستان است. همچنین شخص متقاضی باید به کارفرمای خود اثبات کند که حداقل برای ماه اول به راحتی می‌تواند مسائل مالی خود را مدیریت (ساپورت مالی) کند و مکانی برای اقامت خود در نظر دارد.

روش‌های تغییر اقامت دانشجویی انگلستان

روش‌های که امکان تغییر اقامت دانشجویی به اقامت دائم در انگلستان وجود دارد، به شرح زیر است:

ویزای TIER2

دانشجویانی که به دنبال شغل تمام‌وقت در انگلستان هستند، با اخذ ویزای TIER2 می‌توانند بعد از 5 سال، اقامت دائم انگلستان را دریافت نمایند. توجه داشته باشید که دریافت ویزای TIER2 به وضعیت تحصیلی دانشجویان بستگی داشته و با داشتن شرایط لازم می‌توانند اقامت دائم پس از تحصیل در انگلستان را دریافت کنند.

همانطور که در بخش فوق بیان کردیم، اخذ ویزای کاری پس از تحصیل یکی از روش‌های اخذ اقامت کشور انگلستان برای دانشجویان به شمار می‌رود.

کشور انگلستان به متقضایان علاقه‌مند برای ورود به این کشور، انواع ویزای کاری را پیشنهاد می‌کند. بنابراین دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور به راحتی وارد بازار کار این کشور شده و اقدام به اخذ اقامت دائم انگلستان می‌کنند. در ادامه انواع ویزای کاری در کشور انگلستان را معرفی خواهیم کرد.

انواع ویزای کاری طولانی‌مدت کشور انگلستان برای دانشجویان

  • Skilled Worker
  • Health and Care Worker
  • Senior or Specialist Worker visa
  • Scale-up Worker
  • Minister of Religion T2
  • International Sportsperson

انواع ویزای کاری کوتاه‌ مدت انگلستان

  • Charity Worker visa
  • Creative Worker visa
  • Government Authorized Exchange visa
  • International Agreement visa
  • Religious Worker visa
  • Seasonal Worker visa
  • Youth Mobility Scheme visa
  • Graduate visa
  • High Potential Individual (HPI) visa
  • Graduate Trainee visa
  • UK Expansion Worker visa
  • Secondment Worker visa
  • Service Supplier visa 

اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در انگلستان از طریق سرمایه‌گذاری

علاوه بر اخذ اقامت کاری، یکی دیگر از روش‌های دریافت اقامت دائم کشور انگلستان، سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب‌وکار در این کشور محسوب می‌شود.

به این صورت که متقاضیانی که از طریق تحصیل به کشور انگلستان مهاجرت می‌کنند، بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند با سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب‌وکار در این کشور، نوع اقامت خود را تغییر دهند و اقامت دائم انگلستان را دریافت نمایند.

بنابراین متقاضیان با داشتن سرمایه کافی برای راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور می‌توانند جهت تمدید اقامت پس از تحصیل در انگلستان از آن استفاده کنند.

متقاضیان با استفاده از سرمایه حداقل 50 هزار پوند برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود، بعد از 3 سال می‌توانند اقامت دائم انگلستان را دریافت نمایند. اما اگر متقاضی ایده و طرح جدیدی برای کسب‌وکار در انگلستان نداشته باشد با حداقل 2 میلیون پوند سرمایه‌گذاری در این کشور بعد از 5 سال، اقامت دائم انگلستان را اخذ می‌کند.

بنابراین ویزای دیگری که فرد متقاضی می‌تواند پس از اتمام تحصیل برای اخذ اقامت از آن استفاده نماید، ویزای سرمایه‌گذاری در انگلستان به شمار می‌رود.

دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در انگلستان از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند انگلیسی یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای اخذ اقامت دائم انگلستان پس از تحصیل در این کشور محسوب می‌شود. در این روش، شخص متقاضی باید با یکی از اتباع کشور انگلستان یا شخصی که پاسپورت این کشور را دارد، ازدواج کند.

شرایط ثبت ازدواج در این کشور به این صورت است که شخص باید حداقل 3 سال با همسر خود زندگی مشترک داشته باشد. همچنین داشتن مدرک زبان و تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های زندگی ضروری است.

بنابراین روش دیگر برای اخذ اقامت پس از تحصیل در انگلستان، ازدواج با یک شخص انگلیسی یا شخص دارای پاسپورت کشور انگلستان است.

شرایط دریافت اقامت انگلستان

چه کسانی واجد شرایط اقامت انگلستان هستند؟

متقاضیان در صورت داشتن هر یک از شرایط ذیل می‌توانند برای دریافت اقامت دائم انگلستان اقدام نمایند. این شرایط عبارتند از:

  • در صورتی که متقاضی به مدت 5 سال یا بیشتر در کشور انگلستان زندگی کرده و به مدت 12 ماه اجازه اقامت دائم در این کشور را داشته باشد.
  • متقاضی با یک شهروند انگلیسی ازدواج کرده و به مدت 3 سال یا بیشتر در کشور انگلستان زندگی کرده باشد.
  • متقاضی در کشور انگلستان متولد شده باشد.
  • والدین متقاضی تبعه قانونی کشور انگلستان باشند.

سخن آخر

بنابر آنچه در این مقاله برای دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در انگلستان بیان کردیم، شخص متقاضی برای اخذ اقامت انگلستان پس از اتمام تحصیل خود باید با استفاده از ویزای کاری، سرمایه‌گذاری و ازدواج با یک شهروند انگلیسی، می‌تواند نوع اقامت خود را تغییر داده و اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

شخص متقاضی با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در انگلستان، بعد از پرداخت بیمه و مالیات، می‌تواند برای اخذ اقامت دائم انگلیس یکی از سه روش فوق را با توجه به شرایط خود انتخاب کرده و اقدام نماید. سپس بعد از گذشت یک سال، درخواست تابعیت انگلیس را به آن کشور ارائه دهد. در نهایت شخص متقاضی با گرفتن تابعیت کشور انگلیس، از تمام حقوق و مزایای شهروندی مانند مردم در انگلستان بهره‌مند خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به انگلیس با مشاوران و کارشناسان مجموعه مای آرمان در ارتباط باشید.

 

کدخبر: 857348 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟