این نکات را هنگام رزرو صندلی هواپیما بدانید

1. تصمیم بگیرید که کجا می خواهید بنشینید

تصمیم‌گیری در مورد جایی که می‌خواهید بنشینید همیشه تصمیم دقیقی نیست. برای مثال، شما همیشه دوست دارید کنار پنجره باشید، یا شاید فقط وقتی خوابتان می‌آید دوست دارید کنار پنجره بنشینید. اگر در مسیری پرواز می‌کنید که می‌دانید تلاطم دارد، شاید ترجیح می‌دهید نزدیک بال هواپیما بنشینید. و اگر به صورت گروهی سفر می‌کنید، باید نه تنها نیازهای خود، بلکه ترجیحات اعضای خانواده یا دوستان خود را نیز در نظر بگیرید.

مسافرانی که بچه کوچک دارند ممکن است بخواهند بر روی صندلی بنشینند که نزدیک به دستشویی باشد. افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند، شاید صندلی‌های راهرو را ترجیح دهند. مخصوصا افرادی که دوست دارند در پروازهای طولانی مدت راحت‌تر قدم بزنند.

هر چه که ترجیح می‌دهید، تصمیم بگیرید که صندلی مناسب شما برای پرواز خاص کجا باشد. نوع هواپیما، مسیر، کلاس سفر، زمان و طول پرواز، همراهان سفر و هر عامل شخصی دیگری که بر انتخاب صندلی شما تأثیر می‌گذارد را در نظر بگیرید.

2. تصمیم بگیرید که آیا باید هزینه صندلی خود را بپردازید یا خیر

برخی از خطوط هوایی به شما امکان انتخاب صندلی را به صورت رایگان می‌دهند، اما برخی دیگر نیاز به پرداخت هزینه دارند. با مدیریت رزرو آنلاین خود شروع کنید. شرکت هواپیمایی باید مشخص کند که آیا انتخاب صندلی رایگان است و کدام صندلی هنوز در دسترس است. اگر صندلی‌ها رایگان نیستند، هزینه‌ها باید ذکر شود و ممکن است بسته به صندلی متفاوت باشد.

در خرید بلیط هواپیما، هزینه انتخاب صندلی می‌تواند از 2 دلار به ازای هر صندلی شروع شود. در مسیرهای بین‌المللی با شرکت‌های هواپیمایی بزرگ ممکن است هزینه انتخاب صندلی بالای ۱۰۰ دلار باشد.

به خاطر داشته باشید که در مسیرهای بین‌المللی ممکن است صندلی انتخاب شده، متفاوت از چیزی باشد که واقعا انتخاب کردید. اگر نمی‌توانید به صورت آنلاین یک صندلی انتخاب کنید، تماس گرفتن و پرسیدن از کارشناسان آژانس هواپیمایی ضرری ندارد.

هزینه صندلی

 

هنگام تصمیم گیری در مورد پرداخت یا عدم پرداخت هزینه صندلی خود، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • چقدر است؟

  • آیا می‌توانم آن را بپردازم؟

  • اگر یک صندلی وسط به من اختصاص داده شود آیا راحت خواهم بود؟

  • چقدر دلم می‌خواهد کنار همسفرم بنشینم؟

  • آیا در طول پرواز نیاز به ایستادن مکرر دارم؟

  • آیا من به هنگام پرواز نیاز دارم نزدیک به دستشویی باشم؟

  • آیا من با بچه‌ها سفر می کنم؟

  • آیا به دلیل قد یا شرایط دیگری، دیوار یا فضای اضافی نیاز دارم؟

  • پرواز من چقدر طول می‌کشد؟

  • آیا این پرواز کوتاه مدت است یا آنقدر طولانی است که در طی آن باید بخوابم؟

  • آیا در طول پرواز کار می‌کنم و به فضایی برای لپ تاپم نیاز دارم؟

  • آیا داشتن صندلی ترجیحی به من کمک می کند تا آرامش داشته باشم؟

بسته به پاسخ به این سوالات و قیمت صندلی انتخابی خود، ممکن است هزینه اضافی برای آن بپردازید. همیشه ارزش آن را دارد که از قبل تماس بگیرید و با کارشناسان آژانس هواپیمایی در مورد انتخاب صندلی مشورت کنید. به خصوص اگر شرایط ویژه‌ای دارید که انتخاب صندلی مناسب را ضروری می‌کند. آنها ممکن است وضعیت شخصی شما را در نظر بگیرند و صندلی مناسبی را پیشنهاد دهند. این شرایط به طور مثال می‌تواند شامل شکستگی مچ پا، مسافرت با یکی از اعضای خانواده مسن، خانواده بزرگ یا نوزاد، بارداری و دیگر موارد باشد.

3. بلیط را عاقلانه رزرو کنید

بلیط هواپیما را زودتر بخرید. هرچه زودتر بلیط هواپیما خود را خریداری کنید، گزینه‌های بیشتری برای انتخاب بهترین صندلی خواهید داشت. در بلیط چارتر، خطوط هوایی تعدادی صندلی از قبل رزرو می‌شوند. بنابراین تعداد سایر صندلی‌هایی که مسافران می‌توانند هنگام رزرو بلیط انتخاب کنند، اغلب محدود است.

همچنین شما با زودتر رسیدن به فرودگاه و سریعتر گرفتن کارت پرواز، می‌توانید مناسب‌ترین صندلی هواپیما را دریافت کنید.

4. صندلی در ردیف جلو، وسط یا عقب کابین؟

این موضوع یک انتخاب شخصی است. در هواپیماهای غول پیکر معمولاً متوجه خواهید شد که جلوی کابین اکونومی ساکت‌ترین است و صدای موتورهای هواپیما آزاردهنده نیست. قسمت عقب کابین از منظر صدای موتور پر سروصداتر است. همچنین در هنگام تلاطم بیشتر به صندلی‌های عقب، ضربه بیشتری وارد می‌شود. در پروازهای خلوت‌تر، معمولاً متوجه می‌شوید که صندلی‌های خالی بیشتری در پشت هواپیما وجود دارد. هنگام دریافت خدمات وعده‌های غذایی، نمی‌توان دقیقا گفت در کجا بیشتر خدمت‌رسانی می‌شود. برخی از ایرلاین‌ها خدمات غذاخوری را از جلوی کابین شروع می‌کنند، برخی دیگر از وسط و تعدادی نیز از پشت کابین!

5. نقشه صندلی‌های کابین

بسیاری از خطوط هوایی در وب‌سایت‌های خود طرح‌های چیدمان صندلی‌های کابین را برای هواپیماهای مختلف قرار می‌دهند. به طور معمول، این به شما کمک می کند تا به جدیدترین طرح های چیدمان صندلی هدایت شوید. از طرفی هنگام انتخاب صندلی مناسب در هواپیما، نوع هواپیما نیز مهم است.

5. نقشه صندلی‌های کابین

6. اگر همه چیز از قبل خوب پیش نرفت، صندلی مناسب خودتان را تقاضا کنید

ممکن است همه تلاش‌های شما هنگام انتخاب صندلی با شکست مواجه شوند. شاید شما نتوانید کنار همسفران خود بنشینید یا صندلی مورد نظر خود را به دست آورید. بنابراین همیشه ارزشش را دارد که از مسافران دیگر یا مهمانداران بپرسید که آیا امکان تعویض صندلی وجود دارد یا خیر. این درست است که افراد کمی ممکن است صندلی کنار پنجره خود را با صندلی وسط راهرو شما عوض کنند. با این حال شاید شرایط دیگری وجود داشته باشد که مسافران از تعویض صندلی خود با شما ناراحت نباشند. به خصوص اگر پرواز تکمیل نباشد. به یاد داشته باشید: هر چه خوبتر باشید، شانس بیشتری برای رسیدن به آنچه می‌خواهید خواهید داشت.

از طرف دیگر، شاید ساعت‌ها صرف تحقیق و انتخاب صندلی خود کرده‌اید و مسافر دیگری از شما بخواهد که صندلی‌اش را با شما عوض کند. در این صورت می‌توانید درخواست وی را مودبانه رد کنید، بجای اینکه پرخاش کنید و او را برنجانید.

کلام آخر

شاید رزرو بهترین صندلی هواپیما در تور مسافرتی دست نیافتنی باشد. با این حال ممکن است شما بتوانید مناسب‌ترین صندلی را در هواپیما برای خود انتخاب کنید. این روزها در برخی ایرلاین‌ها شما به همراه رزرو بلیط هواپیما، می‌توانید صندلی خود را نیز رزرو کنید. به این ترتیب بهتر است در مورد صندلی‌های هواپیما و شرایط خودتان اطلاعاتی داشته باشید. در این مقاله از سفرمارکت سعی کردیم به نکات مهمی هنگام انتخاب صندلی هواپیما بپردازیم. امیدواریم که این نکات برای شما مفید باشند.

 

کدخبر: 856172 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟