اولین قدم برای مهاجرت به کانادا

روش‌های مهاجرت به کانادا

روش‌های مهاجرت به کانادا

محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا عبارتند از:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

بهترین روش مهاجرت به کانادا از بابت فرصت‌های بیشتر از نظر تعداد و شانس بالا برای آن به خصوص برای ایرانیان، راحتی و در واقع عدم سخت‌گیری افراطی برای صدور ویزا، راحتی پروسه مهاجرت، اخذ راحت‌تر مجوز کاری و دریافت اقامت دائم و شهروندی این کشور و ده‌ها مزایای دیگر در حال حاضر مهاجرت تحصیلی است. ضمن آنکه صرف نظر از مزایای بسیار زیاد مسیر تحصیل در کانادا، دیگر روش‌های مهاجرتی برای ایرانیان و به ویژه مهاجرت کاری و صدور ویزای آن برای ایرانیان بسیار محدودتر و سخت‌تر شده است.

شما با تحصیل در کانادا پس از پایان دوره تحصیل خود، با 18 ماه کار می‌توانید اقامت دائم این کشور را بدست آورید. بنابراین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌تواند بهترین گزینه باشد؛ چرا که به طور حدودی در طی 3 سال و نیم به اقامت دائم دست خواهید یافت. همچنین مقطع دکتری به دلیل ارزانی بسیار شهریه‌ دانشگاه‎های این کشور برای مقطع مورد بحث و شانس بسیار بالا برای اخذ بورسیه نیز بسیار محبوب است.

مهاجرت کاری به کانادا

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا ابتدا پیشنهادهای کاری از کارفرمایان در کانادا را دریافت می‌کنند و سپس برای ویزای کار اقدام می‌کنند و از این طریق به کانادا مهاجرت می‌نمایند. LMIA شامل تضمین یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی است و این روش مهاجرت بنا به دلایل مختلف از جمله همین پروسه‌ی LMIA یک فرآیند پیچیده است اما می‌تواند منجر به اقامت دائم کانادا شود.

چنانچه کارفرمایی بخواهد فردی غیر کانادایی را استخدام کند، ابتدا باید ثابت کند که نتوانسته فرد مشابهی را بر اساس نیاز فرصت شغلی مورد نظرش در کانادا پیدا کند. همچنین کارفرما باید صلاحیت فرد متقاضی را برای آن شغل اثبات نماید.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

برنامه سرمایه‌ گذاری برای افرادی طراحی شده است که دارای شرایط مالی خوبی هستند و می‌توانند کسب و کاری را در خارج از کشور مدیریت کنند و بنابراین به واسطه‌ی وضعیت مالی مناسب خود، این گزینه را برای مهاجرت به کانادا برای خود روش ارجح‌تر و راحت‌تر تلقی می‌کنند. شرایط مهاجرت برای تجار با تجربه برای سرمایه گذاری در اقتصاد کانادا مهیا است و آن‌ها این امکان را دارند تا به رشد و شکوفایی این کشور کمک زیادی کنند. در اصل دو مدل سرمایه گذار وجود دارند:

  • برنامه سرمایه گذاری فدرال
  • برنامه کبک

هر دو برنامه تا حدودی مشابه هستند و مستلزم آن است که متقاضیان دارای ارزش دارایی بالایی باشند. همچنین باید سرمایه گذاری زیادی در یک صندوق سرمایه گذاری تایید شده برای یک دوره پنج ساله انجام دهند. مهاجران سرمایه گذار می‌توانند همسر و فرزندان خود را به عنوان افراد تحت تکفل در درخواست خود بیاورند.

مهاجرت از طریق برنامه‌های نامزد استانی  (PNP)

برنامه PNP یک راه محبوب برای مهاجرت به کانادا است. هر استان‌های کانادا مانند استان آلبرتا، انتاریو، بریتیش کلمبیا و... برنامه‌های مهاجرتی مخصوص به خود را داشته (و با شرایط مخصوص به خود) و همگی، این برنامه‌ها را بسیار توسعه داده‌اند که اغلب منجر به یک روند سریع در پرونده مهاجرتی متقاضی می‌شود. با این حال، دسته PNP ایجاب می‌کند که متقاضیان پس از ورود به کانادا در استان‌های مربوطه اقامت داشته باشند. علاوه بر این، اکثر‌ PNP‌ ها برای واجد شرایط شدن نیاز به پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دارند.

مهاجرت به کانادا از طریق خانواده

خانواده‌ها در کانادا می‌توانند بستگان خود را برای مهاجرت به کانادا به طور دائم حمایت کنند. برای اینکه واجد شرایط حمایت از بستگان خود باشید، باید شهروند یا مقیم دائم کانادا باشید. علاوه بر این، شما فقط می‌توانید اسپانسر شوید. بدین معنا که همسر و فرزندان زیر 18 سال شما حق دارند تحت حمایت شما باشند.

همچنین شما می‌توانید والدین خود را حمایت نموده و از طریق برنامه اسپانسرشیپ با داشتن اقامت دائم و ارائه تمکن مالی کافی، آن‌ها را نیز در کانادا اسکان داده و یا می‌توانید برای والدین خود از خدمات سوپر ویزا کانادا بهره‌مند شوید. بردار و خواهر نیز تحت شرایط خاصی می‌توانند در برنامه اسپانسرشیپ خانوادگی شامل شوند.

سایر روش‌های مهاجرتی رایج به کانادا عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق استارت آپ و کارآفرینی
  • مهاجرت از طریق خوداشتغالی
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

 

کدخبر: 848112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟