6 نکته بسیار مهم برای خودآموزی مؤثر انگلیسی

حقیقت این است که اینترنت، نه تنها بهترین منبع شما برای یادگیری زبان انگلیسی است، بلکه ساده‌ترین راه برای مطالعه در خانه در هر زمانی است که بخواهید. مثلاً دسترسی به پلتفرم‌های مختلف آموزش و تدریس خصوصی زبان انگلیسی مثل‌ های تاکی.

حتی اگر باز هم حوصله ماندن در خانه ندارید، هیچ مشکل نیست؛ برای مطالعه لازم نیست همیشه در خانه بمانید، هنگامی که منابع و سایت‌های موردنیاز خود را در اختیار دارید، می‌توانید آن‌ها را با خود در گوشی یا لپ‌تاپ داشته باشید و در هرکجا که می‌خواهید مطالعه کنید.

یکی دیگر از مزایا خودآموزی زبان انگلیسی به صورت آنلاین یا حتی آفلاین این است که شما هیچ وقت از همکلاسی‌های خود یا درس‌های معلم عقب نمی‌افتید و همیشه می‌توانید ادامه مطالعه خود را از هر وقت که خواستید از سر بگیرید.

مهم‌تر از همه این است که برای یادگیری زبان انگلیسی کمتر به دیگران وابسته می‌شوید. مثلاً می‌توانید از 28 کتاب مؤثر در یادگیری زبان انگلیسی برای تهیه کتاب‌های مؤثر برای یادگیری زبان انگلیسی کمک بگیرید و از آنجایی که شما به تنهایی درس می‌خوانید، انگیزه بیشتری برای شما وجود دارد که ثابت کنید می‌توانید زبان انگلیسی را خودتان یاد بگیرید. اگر انگیزه ثابتی وجود داشته باشد، رسیدن به موفقیت سخت نخواهد بود.

6 راه برای ایجاد انگیزه برای خودآموزی زبان انگلیسی

با این اوصاف چگونه می‌توانید سفر خودآموزی خود را شروع کنید؟ ابتدا باید راهی را پیدا کنید که با آن راحت‌تر باشید و در عین حال از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید.

1- به موسیقی گوش دهید و به متن آهنگ‌ها توجه کنید.

به موسیقی انگلیسی گوش کنید

همهٔ افراد موسیقی را دوست دارند وقت زیادی را صرف گوش دادن به موزیک‌های مورد علاقه خود می‌کنند. با این حال، برای یادگیری زبان انگلیسی، باید به آهنگ‌های انگلیسی بیشتر از قبل گوش دهید. تمرین آهنگ‌های پرطرفدار و آهنگ‌هایی که به قول معروف‌ترند هستند، همیشه بهتر است زیرا همیشه صدای آن‌ها را می‌شنوید حتی اگر در ماشین، بازی‌های ویدیویی، فیلم‌های سینمایی یا در مرکز خرید یا باشگاه ورزشی باشید. شاید از سبک موسیقی راک و رپ خوشتان نیاید، زیرا اشعار آن‌ها واضح نیست و خیلی سریع ادا می‌شود و برای شنیدن سخت باشد که تصمیم خوبی هم می‌گیرید، زیرا برای تلفظ شما در ابتدای کار زیاد کار جالبی نیست.

2- ویدیوهای مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی ببینید.

اگر شما هم اکثر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی ویدیو محور مثل اینستاگرام، تیک تاک یا یوتیوب می‌گذرانی، توصیه می‌شود ویدیوهای خود را تا حد امکان به زبان انگلیسی ببینید. تماشای ویدیو به زبان‌اصلی یعنی انگلیسی برای درک مطلب و بالا بردن توانایی ارتباط بسیار مؤثر است. تماشای مصاحبه‌ها و گفتگوها به شما کمک می‌کند تا با مکالمه انگلیسی نیز آشنا شوید – اینکه چگونه باید با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید.

لازم نیست مصاحبه یا گفتگو به صورت رسمی باشد. شاید شما تکنولوژی را دوست داشته باشید و بخواهید در مورد یک مدل خاص بیشتر بدانید. چرا به نقد محصولات مورد علاقه خودتان گوش نمی‌دهید؟ به عنوان مثال، می‌توانید بررسی آیفون 11 اپل توسط The Verge را در کانال یوتیوب تماشا کنید.

اگر به فیلم و سریال علاقه دارید، می‌توانید مصاحبه‌های بازیگران مورد علاقه خود را تماشا کنید. مثلاً تماشای مصاحبه رابرت داونی جونیور برای فیلم «انتقام‌جویان: عصر اولترون». اصلاً مهم نیست که مصاحبه یا گفتگو برای سال‌های اخیر باشد، مهم این است که به محتوای انگلیسی زبان گوش دهید و از آن یاد می‌گیرید.

3- فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی تماشا کنید

فیلم های انگلیسی ببینید

تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی نیز به بهبود نحوه صحبت کردن و درک زبان شما کمک می‌کند. همهٔ زبان‌های دنیا در حال تغییر و تکامل هستند از این رو شما می‌توانید با تماشای برنامه‌ها و فیلم‌های انگلیسی زبان از این تغییرات آگاهی پیدا کنید و متوجه نحوه استفاده افراد از جدیدترین اشکال انگلیسی زمانی که با یکدیگر صحبت می‌کنند شوید. این روش به شما کمک می‌کند اصطلاحات عامیانه رایج، اصطلاحات و عبارات انگلیسی را یاد بگیرید و به شما کمک می‌کند دایره لغات انگلیسی خود را گسترش دهید.

اگر در درک حرف‌های بازیگران مشکل دارید، ابتدا از زیرنویس استفاده کنید. هنگامی که با کلمات بیشتر آشنا شدید، سعی کنید زیرنویس‌ها را حذف کنید و درک خود را از زبان انگلیسی امتحان کنید.

4- یاد بگیرید که چگونه از رسانه‌های انگلیسی بیشترین بهره را ببرید

آهنگ‌ها، ویدیوها، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های انگلیسی می‌توانند به شما کمک کنند بیشتر شبیه یک بومی صحبت کنید. اما واقعیت این است که گاهی اوقات، درک آن‌ها سخت است. افرادی که در رادیو، تلویزیون یا در فیلم حضور دارند ممکن است به سرعت انگلیسی صحبت کنند. آن‌ها گاهی اوقات حرف یکدیگر را قطع می‌کنند و اغلب از عباراتی استفاده می‌کنند که شما ممکن است ندانید و یا کامل نشنوید.

یک شخصیت در یک فیلم برای توضیح عامیانه مورد استفاده در یک دیالوگ متوقف نمی‌شود. به همین دلیل، پرش مستقیم به رسانه‌های انگلیسی از زبان‌اصلی می‌تواند ترسناک و چالش‌برانگیز باشد. اگر می‌خواهید دچار سردرگمی نشوید، می‌توانید یک فرهنگ لغت و دفترچه یادداشت داشته باشید و کلماتی را که می‌دانید و نمی‌دانید یادداشت کنید واژگان ناآشنا را جستجو کنید. حتی می‌توانید عبارات کلیدی را یادداشت کنید و سعی کنید در اسرع وقت از آن‌ها در مکالمه استفاده کنید. هر زمان که رسانه‌های انگلیسی را تماشا می‌کنید، می‌توانید انگلیسی بشنوید، ببینید و بخوانید (با زیرنویس). این می‌تواند هر چیزی را که یاد می‌گیرید آسان‌تر به خاطر سپردن کند.

5- گرامر خود را با آزمون‌های آنلاین انگلیسی تست کنید

وقتی خودتان مطالعه می‌کنید، یک مشکل احتمالی این است که ممکن است اشتباهات و خطاهایی را که مرتکب می‌شوید را متوجه آن‌ها نشوید. برای فراگیران خودآموز، همیشه این سؤال وجود دارد که "آیا درست می گویم؟" از سوی دیگر، یکی از دلایل اینکه خودآموزی زبان انگلیسی بیشتر برای افراد جذاب‌تر است این است که همیشه می‌توانید دوباره بررسی کنید که آیا درست می‌گویید یا غلط.

یکی از راه‌های آسان برای آزمایش خود، انجام آزمون‌های آنلاین رایگان انگلیسی است. این آزمون‌ها دستور زبان، ساخت جمله، درک مطلب و خیلی چیزهای دیگر را آزمایش می‌کنند. این آزمون‌ها را به صورت هفتگی یا ماهانه انجام دهید تا مطمئن شوید در مسیر درستی هستید.

6- گذراندن دوره آموزش زبان انگلیسی با خودآموزی

اشتباه نکنید، خودآموزی زبان انگلیسی آسان نیست - اما قطعاً امکان پذیر است.

با سخت کوشی و اراده، این چالشی است که می‌توانید بر آن غلبه کنید. شما باید همیشه انگیزه و تشویق خود را حفظ کنید. همیشه از خود حمایت کنید و به خود یادآوری کنید که چرا می‌خواهید انگلیسی یاد بگیرید.

علاوه بر این، تعیین هدف در ذهن شما، راه آموزش را برای شما آسان خواهد کرد. می‌توانید یک هدف هفتگی برای خود تعیین کنید مانند یادگیری 20 کلمه جدید در یک هفته یا صحبت به زبان انگلیسی در مورد یک موضوع خاص در یک مکالمه با یک دوست. تمامی این کارها و درست انجام دادن آن‌ها شما را با انگیزه نگه می‌دارد.

 

کدخبر: 847993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟