در مسافرت با بچه یک ساله چه کنیم؟

در این مطلب، سفرمارکت تمام اطلاعات مورد نیاز را در خدمت شما می‌گذارد؛ از تهیه بلیط هواپیما برای بچه‌ها گرفته تا وسایل ضروری سفر که باید با خود به همراه داشته باشید. پس توصیه می‌کنیم پیش از مسافرت و خرید بلیط این راهنمای سفر با کودکان را بخوانید.

سفر هوایی با بچه یک ساله

آیا می‌توان با بچه یک ساله به مسافرت هوایی رفت؟ خیلی از پدر و مادرها درباره سوار کردن کودکشان به هواپیما دچار تردید می‌شوند، باید بدانید که سفرهوایی نه تنها برای نوزادان هیچ ضرری ندارد، بلکه بسیار بهتر و کم خطرتر از راه‌های دیگر مثل مسافرت با ماشین شخصی به حساب‌می‌آید.

اولین قدم خرید بلیط هواپیما است اما لازم است بدانید که کودکان زیر دو سال نیازبه بلیط هواپیما ندارند به هرحال شکی نیست که رزرو بلیط هواپیما برای کودکان زیر دو سال نیز مزیت‌های خاص خود را دارد مثلا راحتی بیشترو حفظ امنیت.

وقتی شما با همسفر کوچولوی خود سوارهواپیما می‌شوید بهتر است بدانید که بچه‌ها گوش‌های حساسی دارند به همین دلیل بهتر است قبل از پرواز برای آنها یک گوش‌گیر مخصوص تهیه کنید تا در طول سفر، آرام و راحت باشند. البته اذیت شدن گوش نوزادان در هواپیما نمی‌تواند آسیبی به آنها برساند و این احساس ناخوشایند صرفاً به علت تغییر فشار و به صورت موقتی رخ می‌دهد.

آیا می‌توانم کالسکه نوزاد را به هواپیما ببرم؟ خیلی از پدر و مادرها علاقه دارند کالسکه نوزاد را با خود به هواپیما ببرند. بیشتر خطوط هواپیمایی به شما اجازه می‌دهند که کالسکه یا صندلی ماشین بچه را با خود به داخل هواپیما ببرید اما برای اطمینان، بهتر است قبل از خرید اینترنتی بلیط هواپیما‌ با اطلاعات فرودگاه موردنظر خود تماس بگیرید و درباره این مسئله از آنها بپرسید.

در هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما باید دقت کافی داشته باشید تا بهترین صندلی برای بچه در هواپیما را انتخاب کنید. بهترین جا برای نشستن مادر و کودک ردیف‌های آخر به حساب می‌آید. صندلی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی از روی آن بلند شوید و راه بروید.

همچنین شما می‌توانید غذای کودک یک ساله را با خود به هواپیما ببرید اما باید غذا را حتماً در کیف دستی خود قرار دهید و مقدار آن را کنترل کنید.

سفر با قطار به همراه بچه یک ساله

 

سفر با قطار به همراه بچه یک ساله

آیا می‌خواهید برای فرزند خود صندلی قطار رزرو کنید یا خیر؟ پیش از خرید بلیط قطار برای بچه‌ها باید بدانید که اگر فرزند شما زیر ۲ سال دارد، تنها باید ۱۰ درصد از هزینه بلیط قطار را به عنوان بیمه پرداخت کنید. شما می‌توانید بدون رزرو بلیط قطار و گرفتن صندلی مجزا، کودک خود را با صندلی ماشین یا کریر به داخل قطار ببرید.

با اینکه سفر با قطار طولانی‌تر از سفر با هواپیما است اما سخت و غیرممکن نیست زیرا شما می‌توانید کودک خود را در آغوش بگیرید و در راهروهای قطار قدم بزنید تا آرام شود همچنین می‌توانید به راحتی پوشک بچه خود را در قطار عوض کنید.

اگر قرار است به یک سفر دسته‌جمعی بروید، خرید اینترنتی بلیط قطار کوپه‌ای انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. شما می‌توانید با خانواده یا دوستان خود در یک کوپه بنشینید و نگران گریه کردن بچه‌تان در طول مسیر نباشید همچنین چند نیروی کمکی هم خواهید داشت. بهتر است که در قطار تخت دار تخت پایین را برای مادر و فرزند انتخاب کنید.

در مسافرت با بچه یک ساله چه کنیم؟ همه وسایلی که باید با خود ببرید.

در کل سفر با هواپیما برای بچه‌ها و والدین راحت‌تر است. یکی از دلایل اصلی آن زمان کوتاه سفرهوایی نسبت به دیگر راه‌های مسافرت است. بچه‌ها تحمل بالایی برای نشستن روی صندلی ندارند، باید پوشک آنها عوض شود، غذا بخورند و والدین‌شان آنها را در آغوش خود راه ببرند به همین دلیل نمی‌توانند مدت طولانی در مسیر سفر باشند در این صورت یک پرواز چارتر می‌تواند برای آنها کوتاه و مناسب باشد.

در این بخش از مطلب، سفرمارکت همه وسایل مورد نیاز برای سفر با بچه یک ساله را به شما معرفی می‌کند وسایلی که با به همراه داشتن آنها می‌توانید از بسیاری از مشکلات پیش‌گیری کرده و یا در صورت بروز مشکل به راحتی آن را حل کنید.

۱- پوشک کش‌دار، لوسیون مرطوب‌کننده بدن کودک، دستمال مرطوب، دستمال کاغذی و پودربچه.

۲- لباس راحت متناسب با هوای مقصد (بهتر است پیش از خرید بلیط هواپیما یا قطار، هوای مقصد سفر را بررسی کنید).

۳- کالسکه نقاب‌دار یا چتردار را فراموش نکنید! این کالسکه‌ها از بچه‌ها در برابر آفتاب و باران محافظت می‌کنند.

۴- اگر قصد سفر به خارج از کشور دارید و یک بلیط هواپیما خارجی تهیه کرده‌اید، پاسپورت، گذرنامه و شناسنامه فرزندتان را با خود ببرید.

 

بچه یک ساله

 

۵- برای همراه داشتن وسایل بچه از ساک دستی نوزاد یا کوله پشتی استفاده کنید. شاید کوله پشتی انتخاب راحت‌تری برای سفر باشد زیرا دست‌های شما آزاد خواهد بود. یک کوله جادار، سبک و راحت انتخاب کنید و همه وسایل نوزاد خود را در آن بگذارید. اگر به یک منطقه بارانی می‌روید بهتر است یک کوله پشتی نوزاد ضدآب به همراه داشته باشید.

۶-  اگر برای سفر، هواپیما یا قطار را انتخاب کرده‌اید بهتر است کالسکه تاشو و کریر به همراه داشته باشید و فرزندتان را با کریر یا صندلی ماشین به داخل قطار یا هواپیما ببرید.

۷- بسیاری از خطوط هوایی بابت حمل کالسکه نوزاد شما هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند اما به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از ‌خرید بلیت هواپیما با فرودگاه تماس بگیرید و درباره این مسئله از اطلاعات فرودگاه بپرسید.

۸- چند کیسه پلاستیکی به همراه داشته باشید این کیسه‌ها برای تعویض پوشک یا نگه‌داشتن باقی‌مانده غذا و... به کار خواهد آمد.

۹- اگر لباس‌های کودک خود را با شوینده‌ای خاص می‌شویید بهتر است مقداری از آن را با خود به سفر ببرید البته اگر قصد سفر هوایی دارید باید بدانید که در بردن شامپو و صابون و... محدودیت خواهید داشت پس زیاده‌روی نکنید.

۱۰- اگر فرزند شما از تاریکی می‌ترسد یا عادت دارید در طول شب بیدار شوید و وضعیت فرزندتان را چک کنید بهتر است یک چراغ خواب کوچک با خود داشته باشید.

۱۱- کرم ضد آفتاب مخصوص کودکان را در سفرهای تابستانی فراموش نکنید. همچنین می‌توانید کلاه حصیری یا کلاه نقاب‌دار هم برای فرزندتان بردارید.

۱۲- کرم دور کننده حشرات کودکان یک وسیله ضروری به حساب می‌آید. پوست کودکان در برابر نیش حشرات بسیار حساس است و ممکن است نیش یک حشره کوچک فرزند شما را عصبی و ناراحت کند.

۱۳- یک حصیر یا زیرانداز کوچک برای نشستن بچه و استراحت او داشته باشید. تا هرجا فرزند شما خسته شد بتوانید او را بنشانید تا استراحت کند همچنین می‌توانید برای این کار از یک سفره سبک استفاده کنید.

۱۴- اگر به مناطق گرم سفر می‌کنید حتما یک بادبزن یا پنکه دستی کوچک به همراه داشته باشید. بچه‌ها در هنگام سفر دچار گرمازدگی می‌شوند و بهانه‌گیری می‌کنند.

۱۵- یک پارچه سبک و نازک یا یک پشه‌بند کوچک داشته باشید تا از کودک خود در برابر حشرات محافظت کنید.

بهتر است فرصت یک مسافرت به یادماندنی را به همراه کودک خود از دست ندهید. شاید بچه‌ها در بزرگسالی چیزی از مسافرت‌های یک سالگی خود به یاد نیاورند اما سفر کردن، تاثیرات خوبی بر یادگیری و روحیه آنها می‌گذارد. بهتر است که پدر و مادرها هم بعد از بچه‌دار شدن خودشان را از تفریحاتی که می‌توانند داشته‌باشند محروم نکنند.

 

کدخبر: 846283 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟