خرید بلیط قطار از سفرمارکت

این که با چه قطاری سفر کنید و بلیط آن را از کجا تهیه کنید می‌تواند باعث سردرگمی شما شود. خبر خوب این است که با بلیط قطار سفرمارکت، هیچ کدام این مشکلات را نخواهید داشت و با لیستی از گزینه‌های موجود که در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌توانید انتخاب و رزرو بلیط قطار را با خیال راحت انجام دهید.

مزایای سفر با قطار چه هستند؟

در میان علاقه‌مندان به سفر و گردشگری، همیشه دو وسیله نقلیه به عنوان اولین انتخاب وجود دارند: هواپیما و قطار. هر کدام از این وسایل ویژگی‌های خاص خود را دارند که مخاطبان را مجذوب خود می‌کنند. اما بر اساس تجربه، سفر با قطار در ایران معمولاً خاطرات لذت‌بخش و ماندگارتری از خود به جای می‌گذارد. یک فضای خانوادگی دوستانه حاصل این شکل از سفر است.

سفر با قطار یک راه عالی برای سفر است. به خصوص اگر از شهرهای شمالی کشورمان بازدید می‌کنید. این کار سریع، آسان و مقرون به صرفه است. شما با سفر با رزرو قطار این امکان را دارید که پاهای خود را دراز کنید و مناظر شگفت انگیزی را که در طول مسیر خواهید دید فراموش نکنید. دردسرهای سفر را فراموش کنید، اگر سوار قطار شوید، مسیر سفر نیز لذت‌بخش خواهد بود.

می‌دانید که ایران کشوری وسیع با فواصل بسیار زیاد میان شهرهای بزرگ است. بنابراین، سفر با قطار راه خوبی برای پل زدن است. برای سفرهای طولانی، قطارها نسبت به اتوبوس سریع، راحت، امن و دوستدار محیط زیست هستند. البته سفرهای شبانه به شما این امکان را می‌دهند که در هزینه اقامت خود صرفه جویی کنید و ساعات گشت و گذار در روز را افزایش دهید. اینگونه نیازی به رزرو هتل برای سفرهای یک روزه یا دو روزه نخواهد بود. تنها مسئله این است که سفر خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید و زود بلیط بخرید، چرا که بلیط اکثر قطارهای ایرانی خیلی زود فروخته می‌شوند. در ادامه این موضوع را نیز بیشتر توضیح خواهیم داد.

اکثر قطارها توسط شرکت‌های خصوصی اداره می‌شوند که به این معنی است که کیفیت آن‌ها از قطاری به قطار دیگر متفاوت است. قطارهای پرسرعت معمولا چندین مقصد را به هم متصل می‌کنند.

بهترین روش برای تهیه بلیط قطار چیست؟

قطار فدک ، معرفی لوکس‌ ترین قطار 5 ستاره ایرانی


پیش از پرداختن به تهیه بلیط قطار، بیایید کمی به تاریخچه راه آهن در کشور بپردازیم. در گذشته ایجاد راه‌آهن سراسری در ایران همواره یکی از آرزوهای بزرگ و ملی محسوب می‌شده است. با اینکه در حدود نیم قرن کوشش‌هایی از طرف مسئولان در انجام این امر به عمل می‌آمد، برآورده شدن این آرزوی ملی تا سال ۱۳۰۶ زمان برده است. اولین خط ریلی ایران شمال و جنوب را از بندر ترکمن تا بندر امام خمینی به صورت مورب یه یکدیگر متصل می‌کرده است. رفته رفته این خطوط گسترش پیدا کردند تا اکنون که جمع کل خطوط موجود در ایران با احتساب خطوط فرعی، ایستگاه‌ها و مانوری‌ها ۱۳۳۴۸ کیلومتر هستند.

 

بهترین قطار تهران مشهد کدام است؟


اکنون در مورد تهیه بلیط قطار باید بگوییم که یکی از خدمات سفرمارکت خرید اینترنتی بلیط قطار است. بر اساس آمار به طور متوسط سالانه ۳۰ میلیون نفر از سراسر کشور از قطار برای سفرهای داخلی استفاده می‌کنند. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که در روزهای شلوغ و اوج سفر مانند ایام نوروز و روزهای پایانی تابستان قصد سفر دارید، حتما با مشکلاتی زیادی برای خرید بلیط قطار مواجه خواهید شد. اما موتور جستجوی سفرمارکت این امکان را به شما می‌دهد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بلیط قطار را تهیه کنید.

سفرمارکت به عنوان بازار مجازی سفر و موتور جستجو انواع بلیط قطار و هواپیما، در چند ثانیه می‌تواند بلیط همه قطارها مانند قطار تهران مشهد را در یک جا به صورت مقایسه‌ای نمایش دهد. در نتیجه دیگر نه لازم است در سطح شهر به دنبال مراکز فروش حضوری بلیط قطار باشید و نه لازم است که نگران قیمت مناسب یا بررسی نکردن انواع قطارها باشید. چون هر نوع بلیط قطاری که در بازار سفر و گردشگری هست در سفرمارکت پیدا خواهید کرد.

جهت خرید اینترنتی بلیط قطار فقط کافیست ابتدا در سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت ثبت‌نام کرده و بلیط مناسب خود را رزرو کنید. به این منظور کافیست وارد سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت شوید. سپس با وارد کردن نام شهر مبداء و مقصد و تاریخ‌ رفت و برگشت می‌توانید اطلاعات تمام قطارهای موجود و برنامه‌های مربوط به خود را دریافت کنید. مسیر مورد نظر بسته به زمان حرکت، امکانات قطار و بودجه شما می‌تواند گزینه‌های مختلفی داشته باشد. با نهایی کردن رزرو بلیط قطار و پرداخت هزینه، مناسب‌ترین بلیط را انتخاب کرده و بلیط خود را به صورت آنلاین دریافت می‌کنید.

چه زمانی برای خرید بلیط قطار از سفرمارکت مناسب است؟

همانطور که دیدیم، بهتر است اگر از برنامه زمانی سفر خود مطمئن هستید، بلیت قطار را هرچه زودتر خریداری کنید. چرا که قطارها پرطرفدار هستند و ظرفیت آن‌ها زود پر می‌شود. البته این به آن معنا نیست که شما تنها در زمانی تعیین شده می‌توانید بلیط قطار خود را خریداری کنید و نباید برای سفر با قطار در لحظات آخر برنامه‌ریزی بکنید. بلکه شما در صورت وجود ظرفیت در یک قطار می‌توانید تا لحظات آخر مانده به حرکت، بلیط مد نظرتان را خریداری کنید.

 البته بهتر است برای سفر در روزهای پیک سفر مانند تعطیلات نوروز، از پیش فروش این نوع بلیط سفر که معمولاً در اواسط بهمن ماه شروع می‌شود، بهره ببرید. در این میان همچنین باید به این نکته نیز توجه کنید که بلیط برخی از کارگزاران ریلی مانند بلیط قطار رجا(https://safarmarket.com/trains/raja) اغلب به دلیل قیمت مناسب‌تری که نسبت به سایر قطارها دارند، زودتر به فروش می‌رسد. بنابراین اگر تمایل دارید در سفر خود از ظرفیت قطارهای رجا بهره ببرید، بهتر است در زمان مناسب بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید. البته اگر هدف شما از سفر با قطار صرفا صرفه‌جویی مالی است، سفر با پرواز چارتر نیز هزینه پایینی دارد.

قیمت بلیط قطار چقدر است؟

یکی از دلایلی که بسیاری از مسافران مقاصد داخلی سفر با قطار را بیشتر از هواپیما ترجیح می‌دهند هزینه مناسب آن است. به عبارتی می‌توان گفت که سفر با قطار هزینه معقول و مناسبی دارد. البته این موضوع به اینکه کوپه دربست رزرو کنید یا خیر نیز بستگی دارد. این شکل سفر از بسیاری جهات بدون ریسک، راحت‌تر است. در صورتی که خرید بلیط قطار را از طریق سفرمارکت انجام دهید شامل مزایایی نیز می‌شود. قیمت مناسب بلیط و خرید بلیط با ضمانت از مهم‌ترین دلایل استفاده از این موتور جستجو هستند.

هنگام سفر با قطار چه مدارکی را باید به همراه داشته باشیم؟

هنگام رسیدن به راه‌آهن، پرینت بلیط و کارت شناسایی معتبر را باید همراه خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که در قطار محدودیتی برای حمل چمدان ندارید. در مسافرت ریلی ده دقیقه مانده به حرکت، تمام درهای قطارها بسته خواهد شد و پس از آن دیگر شما اجازه ورود به قطار را ندارید. پس به موقع در ایستگاه حاضر شوید و آماده آغاز سفری خوشایند باشید.

 

کدخبر: 839754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟