هزینه کاشت ایمپلنت دندان: مقایسه انواع برندهای ایمپلنت

 هنگامی که عضو طبیعی بدن شما دیگر از بین رفته و نمی‌توان از آن استفاده کرد، پزشک چندین گزینه را ارائه می‌دهد که کارآمدترین آنها این عمل خواهد بود. در عین حال این جراحی نیاز به نگهداری کمی دارد و می‌تواند مادام‌العمر دوام بیاورد. در این مقاله به موضوع هزینه این عمل پرداخته‌ایم.

هزینه ایمپلنت دندان

 قیمت ایمپلنت دندان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اما به طور کلی هزینه کاشت دندان بالا است. برندهای مختلف آلمانی، سوئیسی، آمریکایی، کره‌ای و ایرانی قیمت‌های متفاوتی دارند. گاهی نیاز به کشیدن دندان یا پیوند استخوان است؛ در این شرایط هزینه افزایش پیدا می‌کند.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر خواهد بود؟

هزینه کاشت ایمپلنت دندان را نمی‌توان به طور دقیق تعیین کرد. اما به طور کلی میانگین هزینه آن از 5 میلیون تا 90 میلیون تومان متغیر خواهد بود. در سال جاری حداقل هزینه در نظر گرفته شده برای انجام آن 5 میلیون تومان تعیین شده که به نوع کره‌ای آن را برای یک عدد از این عضو شامل می‌شود. این عمل اباتمنت و قرار دادن تاج را نیز در بر می‌گیرد. در عین حال هزینه کاشت ایمپلنت شامل موارد دیگر از جمله هزینه پیوند استخوان، کشیدن، سی تی اسکن و اشعه ایکس می‌شود که آنها باید به طور جداگانه پرداخت شود. اما به طور کلی هزینه این عمل به شرایط زیر بستگی دارد:

  • مواد استفاده شده در کاشت دندان: معمولا در ایمپلنت دندان، ریشه از جنس تیتانیوم و روکش از جنس سرامیک ساخته می‌شود. پیچ کوچکی این دو قطعه را به هم وصل می‌کند. تیتانیوم زیست‌سازگار بوده و به‌خوبی با استخوان فک پیوند می‌خورد. اما اگر شما به تیتانیوم حساسیت داشته باشید، از سرامیک استفاده شده که قیمت را افزایش می‌دهد.
  • تعداد ایمپلنت‌ها: بدون شک هرچه تعداد دندان‌های ازدست‌رفته بیشتر باشد، قیمت ایمپلنت دندان افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل معمولا افرادی که همه یا بیشتر دندان‌های خود را ازدست‌داده‌اند، از پروتزهای دندان مصنوعی استفاده می‌کنند.
  • پیوند استخوان: اگر بیشتر از یک سال دندان مصنوعی را جایگزین دندان ازدست‌رفته نکرده باشید، استخوان آن ناحیه تحلیل می‌رود. زیرا وزن دندان‌ها باعث تقویت استخوان‌های فک می‌شود. در این شرایط هزینه پیوند استخوان نیز به هزینه ایمپلنت دندان اضافه می‌شود.
  • سلامت دهان: اگر دچار عفونت‌هایی مانند بیماری لثه، عفونت فک یا آبسه هستید، ممکن است روند درمان کمی پیچیده شود. این عفونت‌ها می‌توانند باعث شکسته شدن ایمپلنت‌ها شوند و در نتیجه قیمت ایمپلنت دندان افزایش پیدا می‌کند. 

قیمت انواع برند کاشت ایمپلنت

قیمت ایمپلنت دندان؛ یکی از رایج‌ترین سوالات افراد در دندان‌پزشکی است. با پیشرفت روش‌های مراقبت از دندان بسیاری از افراد به‌جای روش‌هایی مانند پروتز از ایمپلنت یا کاشت دندان استفاده می‌کنند. در این روش پایه‌های فلزی و پیچی شکل جایگزین ریشه اصلی دندان می‌شوند. افرادی که در اثر ضربه، پوسیدگی دندان یا هر علت دیگری دندان خود را ازدست‌داده‌اند، می‌توانند با این روش زیبایی خود را بازگردانند. اما یکی از مسائل مهم در این زمینه هزینه ایمپلنت دندان است.

قیمت انواع ایمپلنت کره ای

به‌طورکلی قیمت ایمپلنت دندان بالا است. اما اگر به دنبال ایمپلنتی با قیمت مناسب و کیفیت خوب هستید، باید انواع ایمپلنت کره ای را بررسی کنید.

در جدول زیر قیمت ایمپلنت کره ای در سال (https://doctoreto.com/blog/introduction-of-korean-dental-implants/) را عنوان کرده‌ایم.

برند ایمپلنت کره ای

میانگین قیمت به تومان

megagen

۷٫۹۰۰٫۰۰۰

Sewon medix

۶٫۸۰۰٫۰۰۰

biotem

۷٫۸۰۰٫۰۰۰

osstem

۷٫۵۰۰٫۰۰۰

Cis

۶٫۵۰۰٫۰۰۰

قیمت‌های ذکر شده با روکش PFM است. اگر بخواهید از روکش زیرکونیا استفاده کنید، حدود ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان به هزینه ایمپلنت هر واحد دندان اضافه می‌شود.

قیمت انواع ایمپلنت سوئیسی

به‌طورکلی قیمت ایمپلنت دندان بالا است. کاشت دندان جز خدمات دندانپزشکی گران‌قیمت بوده و هزینه‌های جانبی نیز به آن اضافه می‌شود. اگر می‌خواهید برای کاشت دندان از ایمپلنت های سوئیسی استفاده کنید، باید بدانید که قیمت آنها از برخی برندهای کشورهای دیگر بالاتر است. در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع ایمپلنت سوئیسی در سال ۱۴۰۱ را مشاهده کنید.

برند ایمپلنت سوئیسی     میانگین قیمت به تومان

SIC      ۹٫۰۰۰٫۰۰۰

اشترومن (تیتانیوم)         ۹٫۸۰۰٫۰۰۰

اشترومن نئودنت ۹٫۸۰۰٫۰۰۰

اشترومن اکتیو    ۱۴٫۸۰۰٫۰۰۰

SPI      ۸٫۸۰۰٫۰۰۰

Ihde    ۷٫۵۰۰٫۰۰۰

لازم به ذکر است قیمت‌های عنوان شده مربوط به ایمپلنت همراه با روکش PFM است. اگر می‌خواهید از روکش زیرکونیا استفاده کنید، به هزینه هر واحد دندان حدود ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی و قیمت انواع برند ایمپلنت سوئیسی

ایمپلنت آمریکایی زیمر (Zimmer)

یکی از بهترین برندها در میان انواع ایمپلنت آمریکایی برند زیمر است. ایمپلنت‌های این شرکت کیفیت و ایمنی بسیار بالایی دارند. علاوه بر این، شرکت زیمر برای ارائه بهترین درمان سیستم پاسخگویی برای متخصصان دندانپزشکی قرار داده است.

در ایران بیشتر از ایمپلنت آمریکایی زیمر استفاده می‌شود. قیمت آن حدود ۱۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است. برندهای دیگر آمریکایی نیز قیمتی در همین حدود دارند.

https://doctoreto.com/blog/types-of-american-dental-implants

قیمت ایمپلنت ایرانی

تمامی ایمپلنت‌های ایرانی از جنس تیتانیوم هستند، زیرا این فلز زیست‌سازگار بوده و به‌خوبی با استخوان پیوند می‌خورد. اما تفاوت برندهای مختلف ایمپلنت در نوع ساخت و سازگاری پایه‌های فلزی است. یکی از ضعف‌های ایمپلنت‌های ایرانی نسبت به برندهای اروپایی و آمریکایی، سازگار نبودن ایمپلنت با نیازهای مختلف بیمار است. زمانی که ایمپلنت به طور کامل با ناحیه موردنظر سازگار باشد، احتمال شکستن یا شل شدن آن به صفر می‌رسد.

برای مشاهده انواع برند ایمپلنت ایرانی به لینک زیر مراجعه کنید.

https://doctoreto.com/blog/types-of-iranian-dental-implants/

قیمت انواع برند آلمانی

اگر به دنبال بهترین و باکیفیت‌ترین ایمپلنت هستید، بدون شک انواع ایمپلنت آلمانی بهترین گزینه برای شما است. بهتر است قبل از کاشت ایمپلنت این مطلب را تا انتها بخوانید و با بهترین برندهای ایمپلنت آلمانی آشنا شوید. در ادامه توضیح می‌دهیم، کدام ایمپلنت‌های آلمانی در ایران استفاده شده و چه کیفیتی دارند؟ مزایای استفاده از برندهای آلمانی چیست؟ قیمت انواع برند ایملپنت‌های آلمانی چقدر است؟ بین ایمپلنت آلمانی و سوئیسی کدام را انتخاب کنیم؟ در میان انواع برند آلمانی کدام یک از بقیه بهتر است؟

ادامه قیمت ایمپلنت آلمانی را اینجا مطالعه کنید

آیا بیمه این نوع جراحی را پوشش می‌دهد؟

در بیشتر موارد، بیمه تکمیلی عمل کاشت ایمپلنت را پوشش می‌دهد. برخی از ارائه دهندگان بیمه تکمیلی احتمال دارد دیگر موارد از جمله تاج و اباتمنت را نیز پوشش دهند.

حتی اگر این عمل به دلیل کارایی غالب آنها و محبوبیتی که دارند، هزینه زیادی داشته باشند و بیمه آن را پوشش ندهد، باز هم این کار ارزشمند به حساب می‌آید. با گذشت زمان، ارائه دهندگان بیمه احتمالا موارد بیشتری را از این عمل پوشش خواهند داد و به این ترتیب هزینه‌های شما تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

چگونه می‌توانید هزینه ایمپلنت دندان را بپردازید؟

اگر بیمه پزشکی شما ایمپلنت‌ها را پوشش نمی‌دهد و زمان یا فرصتی برای تعویض شرکت بیمه خود ندارید، چند راه دیگر وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره ببرید. از جمله وام پزشکی.

چرا هزینه ایمپلنت دندان یک سرمایه گذاری ارزشمند محسوب می‌شود؟

امروزه این جراحی کارآمدترین روش برای جایگزینی این عضو از دست رفته در دهان به حساب می‌آید. افرادی که جراحی مزبور را انتخاب می‌کنند، بدون احساس ناراحتی هنگام جویدن، لبخند زدن یا صحبت کردن، زندگی عادی خواهند داشت. بیمارانی که از هزینه این درمان ترسیده‌اند، می توانند یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند: دندان مصنوعی یا بریج.

اما هر دوی این گزینه‌ها دارای معایب جدی هستند:

  • بریج‌ها: برای نصب بریج، موارد سالم این عضو بدن باید تراشیده شوند. زمانی که بیش از دو دندان مجاور از دست رفته باشد، این روش به ندرت یک راه‌حل کارآمد به نظر خواهد رسید. از سوی دیگر بریج‌ها به سختی تمیز می‌شوند.
  • دندان مصنوعی: مدتی طول می‌کشد تا شما به آن عادت کنید. زیرا مواردی مانند سخن گفتن و خوردن نیاز به تمرین دارد. این وسیله نیاز به مراقبت ویژه و تعویض به موقع دارد. نصب نادرست آن نیز می‌تواند منجر به عفونت لثه شود. نوع مصنوعی نامناسب این عضو در اطراف دهان خواهد لغزید و این مسئله باعث خواهد شد صحبت کردن، غذا خوردن یا لبخند زدن برای بیمار به میزان قابل توجهی سخت و طاقت‌فرسا باشد.

هزینه کاشت دندان

کلام آخر

هزینه کاشت دندان به فاکتورهای زیادی از جمله تجربه جراح، تعداد درمان‌های اولیه، هزینه مربوط به جراحی استخوان یا لثه در صورت لزوم، و مواری از این قبیل. اگرچه بیمه تکمیلی به طور معمول هزینه این نوع جراحی را می‌دهد، اما همچنان باید برای راحت‌تر شدن تامین هزینه آن برای بیماران، تلاش بیشتری انجام شود.

منابع:

wulffdmd.com

doctoreto.com

 

کدخبر: 826393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟