آشنایی با کنیا؛ سرزمین شگفتی‌ها

درباره این کشور باید گفت که تنها بخشی از نایروبی و روستاهای اطراف شاهد درگیری نیروهای شورشی و دولت است و 99% از بقیه کشور امن است و مردمانی مهمان‌نواز و مهربان دارد که از گردشگران با روی باز استقبال می‌کنند.

کشف مناظر بی‌بدیل کنیا با بالون

بی‌شک یکی از بهترین کشورها برای بالن‌سواری کنیاست. بر فراز بالون، به‌سادگی می‌توانید شاهد مناظر حیرت‌انگیز جنگل‌ها و مراتع سرسبز آفریقایی باشید. بهترین زمان برای بالن‌سواری هنگام طلوع یا غروب خورشید است که آسمان رنگ زیبا ماسارایی مارا دارد. بعلاوه، می‌توانید در بالون، صبحانه یا عصرانه خود را میل کنید، بی‌شک به فراموش‌نشدنی‌ترین صبحانه یا عصرانه در سراسر عمرتان تبدیل خواهد شد.

گردش در خیابان‌های پرهیاهوی نایروبی

نایروبی، پایتخت کنیا، بهترین محل برای کشف زیباترین صنایع‌دستی و ارزان‌قیمت است.

ممکن است که در اخبار، گاه‌وبیگاه از آمار جرم و جنایت در این شهر شنیده باشید ولی باید بدانید که مناطق محدودی از این شهر است که امنیت کافی ندارد. باقی مناطق شهر، برای گردشگران، محلی امن است که می‌‌توانند با خیال راحت در شهر قدم بزنند و از موزه ملی دیدن کنند.

بازار محلی در کنیا

مشهورترین غذای کنیایی

غذاهایی کنیایی، از مواد اولیه تازه و سرشار از پروتئین و غلات طبخ می‌شود. یکی از محبوب‌ترین غذاهای کنیایی، «یوگالی» است که از ذرت تهیه می‌شود.

هتل همینگوی

بی‌شک‌وتردیدی یکی از بهترین هتل‌های کنیا، هتل همینگوی است که معمولا محل اقامت مسافران تور کنیا است. این هتل، با فضای مجلل و پرزرق‌وبرق، شما را به یاد هتل‌های 5 ستاره ایندیانا جونز می‌اندازد.

قله کنیا

یکی دیگر از جذابیت‌های سفر به کنیا، صعود از بلندترین قله این کشور (که در قسمت شرقی دره ریفت واقع شده) است که پوشیده از برف و دامنه‌هایی از گیاهان خارق‌العاده و منحصربه‌فرد دارد.

مشاهده مناطق حفاظت شده در کنیا

یکی از ویژگی‌های بارز مردم این کشور، کوشش مردمشان در حفظ گونه‌های جانوری و جلوگیری از شکار غیرقانونی آن‌هاست. در کنیا حدود 25 منطقه حفاظت شده طبیعی وجود دارد که هریک شگفتی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود را دارد.

غیر از منطقه محافظت شده آمبوسلی، منطقه نایروبی واقع در 7 کیلومتری شهر نایروبی با 117 کیلومترمربع وسعت، زیستگاه انواع گونه‌های نادر جانوری مانند گورخرها، زرافه‌ها و کرگدن‌های در حال انقراض است.

همچنین در مناطق حفاظت شده‌ای از جمله پارک ملی نایروبی، ماسایی مارا و پارک ملی آمبوسلی می‌توانید گونه‌های نادر و در حال انقراض یوزپلنگ‌ها و پلنگ‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. چیزی که تمامی ذهنتان را مجذوب خود خواهد کرد.

بازدید از گله فیل‌های آمبوسلی

یکی از زیباترین مناطق که در تور کنیا بازدید از آن واجب است، منطقه محافظت شده «دره ریفت» است. این دره، بهترین مکان برای مشاهده گله‌های فیل آفریقایی است. گردشگران حتی می‌توانند به فیل‌ها نزدیک شده و آن‌ها را از نزدیک لمس کنند.

پارک ملی آمبوسلی، از مشهورترین زیستگاه‌های فیل‌های آفریقایی  و گونه‌های عجیب پرندگان بومی کنیایی، بابون‌ها، اسب‌های آبی و یوزپلنگ‌هاست. دیدن این پارک ملی، باید جزء اولویت‌های هر گردشگر در سفر به کنیا باشد. بعلاوه، در این منطقه، می‌توانید کامل‌ترین نما از رشته‌کوه کلیمانجارو را مشاهده کنید.

سفر به کنیا

مشاهده شیرهای آفریقایی در ماسایی مارا

در بیشتر جاهای دنیا، شیرها را تنها می‌توان از پشت میله قفس باغ‌وحش نگاه کرد. ولی مشاهده دسته شیرهایی که آزادانه در منطقه محافظت‌شده ماسایی مارا زندگی می‌کنند، لطفی دیگر دارد. می‌توان آن‌ها را از چندصدمتری نگاه کرد و از تنبلی‌شان شگفت‌زده شد.

تماشای غروب بی‌بدیل خورشید در میان گله‌ای از گورخرها و گاومیش‌ها

بدون هیچ‌شک‎و‎تردیدی، بهترین مکان برای مشاهده غروب خورشید در سراسر زمین، در میان طبیعت بکر و در قلب گله‌های گورخر یا گاومیش‌های کنیایی است، جایی‌که خبر از آسمان‌خراش‌های مزاحم و آلودگی‌های صوتی و نوری نیست و می‌توان عظمت و شکوه آسمان را به عمق دل تماشا کرد.

مشاهده مهاجرت گاومیش‌ها از سرنتگی

مهاجرت گاومیش‌ها از منطقه محافظت‌شده سرنتگی با ماسایی مارا معمولا در تابستان و ماه آگوست آغاز می‌شود. تماشای حرکت منظم ‌آن‌ها که دقیقا در یک خط و به دنبال هم حرکت می‌کنند، یکی از زیباترین و حیرت‌انگیزترین شگفتی‌ها در سراسر زمین است.

جزیره لامو

جدا از اتفاقات نادر و گاها خشونت‌آمیز، سفر به لامو بخش مهمی از تور کنیا را به خود اختصاص می‌دهد. روستاهای زیبایی آفریقایی در اطراف این شهر توسعه یافته‌اند. جالب است بدانید که لامو از تاریخی‌ترین شهر کنیاست که در سال 1370 میلادی، توسط قبیله SWAHILI بنا شده است. مرکز این شهر، در میراث یونسکو به ثبت جهانی رسیده است که علاوه‌بر مردمان مهمان‌نوازش، سواحلی زیبا و خیره‌کننده با شن‌هایی سفید و آب‌هایی تمیز و شفاف دارد.

مردمان کنیا

اغلب گردشگران برای دیدن گونه‌های نادر جانوری و زیبایی طبیعی کنیا به این کشور سفر می‌کنند، ولی یکی دیگر از جذابیت‌های خارق‌العاده این کشور، مردمان آن است. در این کشور، بالغ بر 40 نژاد مختلف زندگی می‌کنند که بزرگ‌ترینشان قبیله‌های ماسایی، کیکویو، لوآ و کامباست که سنت‌های گذشته‌شان را به خوبی حفظ کرده‌اند. مردمان این کشور، بسیار دوست‌داشتنی، مهربان و خستگی‌ناپذیرند.

در آخر

در تور کنیا آرند تور می‌توانید فرصتی بی‌نظیر و مملو از آرامش را برای خود فراهم کنید. سوار بالن‌های تفریحی شوید و از سکوت و آرامش مناظر چشم‌انگیز و پرشکوه لذت وافر را ببرید. این فرصتی تکرارناشدنی برای کسانی است که دوست می‌دارند برای چند روزی از هیاهوی زندگی ماشینی فاصله بگیرند.

 

کدخبر: 822074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟