ثبت شرکت در آلمان چگونه است؟

به چه میزان سرمایه برای ثبت شرکت در آلمان نیاز است؟

یکی از  سوال هایی که در رابطه با این موضوع پرسیده می شود، میزان سرمایه برای این کار است. میزان دقیقی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود ندارد، اما چیزی بین ۱ تا ۲۵ هزار یورو برآورد شده است.

برای ثبت شرکت در آلمان باید سرمایه مورد نیاز آن را فراهم کنید.

نکته مهمی که باید در دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در نظر داشته باشید، این است که در صورتی اجازه این کار در آلمان را خواهید داشت که علاوه بر این مبلغ، هزینه یک سال آینده شرکت را نیز مهیا کنید. این هزینه ها عبارت هستند از:

  • حقوق یک سال خودتان که مدیر شرکت هستید
  • هزینه مورد نیاز اجاره مکان شرکت
  • حقوق دوازده ماه کارمندان
  • هزینه مورد نیاز حسابرسی و مالیات
  • در صورت نیاز هزینه تبلیغات برای شرکت

برای تاسیس شرکت در آلمان باید چقدر هزینه کنید؟

برای این کار شما نیاز به ۱۰ تا ۴۰ هزار یورو خواهید داشت. دقت داشته باشید که اگر شرکت حقوقی شما از نوع GbR یا شرکت ‌های انحصاری نباشد، قبل از ثبت باید گواهینامه محضری و ثبت تجاری دریافت کنید.

چرا تاسیس شرکت در آلمان را به شما پیشنهاد می کنیم؟

دلیل توصیه ما به شما برای ثبت شرکت در این کشور مزایایی است که برای شما به ارمغان خواهد آورد. یکی از  مزایای مهم آن زمان کوتاهی است که پروسه ثبت شرکت به طول می‌ انجامد.

با ثبت شرکت در آلمان می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

دیگر مزایای ثبت شرکت در آلمان، اجباری نبودن ارئه مدرک زبان برای ثبت شرکت است. البته در صورتی ارائه این مدرک ضروری نیست که حداقل مدرک دانشگاهی لیسانس را داشته باشید.

یکی از ویژگی‌ های مثبت راه اندازی شرکت در آلمان چشم اندازی قابل قبول برای آینده شرکت است که دلیلش اقتصاد امن و پویای آلمان محسوب می شود. همینطور شرایط زندگی در آلمان از جهات بسیاری ایده‌آل است.

برای ثبت شرکت در آلمان اجباری برای استخدام کارمند وجود ندارد. همینطور می توانید شرکت خود را در سفارت آلمان و به شکل غیر حضوری به ثبت برسانید. حقوقی که با ثبت شرکت دریافت می کنید مشابه با اتباع اتحادیه اروپا خواهد بود و امکان زندگی در تمام کشور های حوزه شنگن برای شما فراهم می شود. علاوه بر تمام این مزایا شما قادر خواهید بود با ثبت شرکت به همراه اعضای خانواده خود زندگی کنید.

با ثبت شرکت در این کشور خواهید توانست تجهیزات فنی و انواع کالاها را به کشورهای مشترک المنافع وارد کنید و با آن‌ ها وارد سرمایه گذاری های مشترک شوید. برای این کار نیاز به پرداخت هزینه های گمرکی و مالیات بر ارزش نخواهید داشت.

دیگر مزیت آن برای شما این است که با ثبت شرکت می توانید از بانک های آلمان درخواست کمک هزینه و وام داشته باشید. همینطور می‌ توانید در تمام اتحادیه اروپا دفترهای تابعه افتتاح کرده و با آن‌ ها تجارت کنید.

انواع شرکت در آلمان

در آلمان شرکت‌ ها انواع متفاوتی دارند که ویژگی ها و شرایط ثبت آن ها نیز متفاوت است. در این قسمت آن ها را به شما توضیح خواهیم داد. با آشنایی با آن‌ ها خواهید توانست با آگاهی بیشتری شرکت خود را در آلمان به ثبت برسانید.

برای ثبت شرکت در آلمان باید با انواع آن آشنا باشید.

برای ثبت شرکت در آلمان باید با انواع آن آشنا باشید

شرکت بازرگانی (UG) یا GmbH

قبل از آغاز به کار این شرکت ها نیاز است که آن را در مراکز زیر به ثبت برسانید.

  • ثبت تجاری
  • دفتر تجارت
  • اداره مالیات
  • اتاق صنعت و تجارت یا اتاق صنایع دستی بسته به فعالیت تجاری شما دارد
  • انجمن صنفی
  • آژانس کاریابی در صورتی که می خواهید کارمند استخدام کنید

برای ثبت این شرکت ها نیاز دارید هزینه دفتر اسناد رسمی، ثبت مشاغل که چیزی بین ۲۰ تا ۶۰ یورو است را بپردازید. همینطور برای ثبت نام در Handelsregister باید ۱۵۰ یورو بپردازید.

ثبت شرکت Mini GmbH

سرمایه ای که برای ثبت این شرکت ها نیاز دارید، بین ۱ تا ۲۵۰۰۰ یورو است. یکی از شرایط این شرکت‌ ها این است که یک چهارم سود سالانه آن‌ ها به ذخایر سرمایه شرکت تعلق می یابد. این شرکت ها دارای هیئت مدیره بوده و ملزم هستند که مالیات پرداخت کنند و می توانند صاحب دارایی و املاک باشند.

مالیاتی که این شرکت‌ ها پرداخت می کنند، مشابه مالیات شرکت های UG یا GmbH است. هر دو شرکت را باید در اداره مالیات محلی به ثبت برسانید. با این کار شرکت صاحب شماره مالیاتی می شود. این شماره برای اظهارنامه مالیاتی و سایر فرم های مالیاتی نیاز است.

مزیت تاسیس این نوع از شرکت در ارزان بودن آن است. یعنی برای تاسیس آن نیاز به یک سرمایه هنگفت ندارید. آن ها به یک پروتکل استاندارد نیاز دارند. امضاهایی که در این پروتکل باید قرار گیرد، توسط یک دفتر اسناد رسمی تایید می شود. این شرکت ها نباید بیشتر از ۳ سهام دار داشته باشند.

در پایان

در این مقاله ما تلاش کردیم یکی از  شیوه های مناسب دریافت اقامت در آلمان را برای شما توضیح دهیم. به عقیده بسیاری از کارشناسان ثبت شرکت در آلمان می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. البته در صورتی که با راه و چاه آن آشنا باشید و سرمایه لازم برای راه اندازی آن را در اختیار داشته باشید.

برای کسب اطلاعات از راه و چاه آن هم جناب آقای داوود نظیری زاده نماینده اتاق بازرگانی ایران و آلمان آماده کمک رسانی به سرمایه گذاران است و با کادر مجرب و حرفه ای خود افراد را در این مسیر همراهی می کند.

 

کدخبر: 818029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟