نمونه های جدید گچبری سقف و دیوار پذیرایی و آشپزخانه

گچبری سقف ساده و شیک

گچبری سقف

گچ بری معمولا در مدل مدرن و سنتی اجرا می شود. در این روزها دکوراسیون های ساده و شیک مرسوم شده و معماران و طراحان دکوراسیون داخلی کمتر از طرح های شاوغ و پر زرق و برق استفاده می کنند. به طبع در دکوراسیون های ساده باید از گچ بری سقف ساده و شیک نیز استفاده شود. گچبری ساده در دسته گچبری های مدرن قرار دارد و بیشتر برای دور لوستر، سقف و حاشیه های شومینه مورد استفاده قرار می گیرد.

مدل های ساده و شیک گچبری سقف می تواند زیبایی خاصی در معماری داخلی ساختمان شما ایجاد نماید. همچنین استفاده از گچ بری های متفاوت موجب ایجاد فضایی خاص در دکوراسیون داخلی ساختمان شما می شود.

انواع گچ بری سقف  

همان طور که اشاره شد انواع گچبری سقف را می توان به دو مدل مدرن و سنتی تقسیم بندی نمود. گچ بری مدرن در مدل های ساده و شیک این روزها بسیار پرطرفدارتر و محبوب تر هستند. اگر بخواهیم گچبری سنتی را سبک های مختلفی تقسیم بندی نماییم، می توان به این موارد اشاره نمود:

  • گچبری معرق

  • لایه ای

  • کلوخی

  • هشته

  • تخمه کن

  • لایه ای

هر کدام این این سبک ها دارای طرح های مختلف و طرفداران خاص خود می باشد.

گچ بری سقف پذیرایی

گچبری پذیرایی

امروزه گچ بری های سقف منازل به شکل مدرن تری نسبت به سابق انجام می شود و در کنار گچ بری برای ایجاد ظاهری جذاب تر از روش های دیگر مانند نورپردازی سقف و رنگ آمیزی و ایجاد سایه روشن در گچ بری سقف پذیرایی استفاده می شود. استفاده از نورپردازی و رنگ آمیزی موجب ایجاد برجستگی و چشم نوازتر شدن گچبری ها شده و زیبایی خاصی را به محیط اطراف می بخشد. جدیدترین گچبری سقف پذیرایی را می توانید با ترکیبی از نورپردازی و گچ بری مدرن خلق نمایید.

گچ بری سقف آشپزخانه

در گچبری سقف آشپزخانه جدید معمولا از طرح های ساده استفاده می شود اما تا جای ممکن باید این گچبری ها با طرح و دکوراسیون ساختمان شما همخوانی داشته باشد. اگر سقف پذایرایی منزل شما دارای گچبری سنتی و طرح های شلوغ است، بهتر است برای آشپزخانه هم از طرح سنتی در مدلی ساده تر کار شود. مهم ترین موردی که قبل از انجام گچ بری باید به آن توجه نمایید سالم بودن لوله های آب موجود در سقف آشپزخانه می باشد. گچ در برابر آب و رطوبت بسیار ضعف دارد و اگر لوله نشتی دهد خیلی سریع گچبری سقف آشپزخانه شما دچار مشکلی و خرابی خواهد شد.

گچبری سقف اتاق خواب

طرح گچبری سقف اتاق خواب نیز مانند سایر قسمت های منزل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همخوانی گچبری سقف اتاق خواب با دیگر قسمت های منزل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر برای منزل خود یک گچبری ساده و شیک انتخاب نموه اید، بهتر است برای اتاق خواب نیز از همان الگو پیروی نمایید. به طور کلی توصیه می شود برای اتاق خواب از گچ بری های ساده استفاده نمایید تا آرامش لازم را به افراد القا نماید. گچ بری سقف اتاق خواب بیشتر برای قسمت های حاشیه سقف و  دور لوستر مورد استفاده قرار میگیرد.

مشاوره و بازدید رایگان از محل : 09123216508

گچبری سقف با دست

گچبری ها یا به صورت پیش ساخته در بازار موجود هستند و یا باید با استفاده از متریال مورد نیاز به صورت مستقیم بر روی سقف اجرا میشوند. گچبری سقف با دست و اجرای مستقیم بر روی سقف یکی از مشکل ترین مدل های گچ بری می باشد اما در عوض ظاهری بسیار شیک برای شما به ارمغان می آورد و مانند یک اثر هنری در منزل شما می درخشد.

اجرای ورق طلا بر روی طرح های و کنده کارهای گچبری ظاهری بسیار شیک و لاکچری به ساختمان شما می بخشد. هر چند هزینه اجرای این مدل از گچبری سقف بیشتر است اما خیلی از افراد تمایل به اجرای این مدل از گچبری در منازلشان دارند.

گچبری مدرن سقف

یکی از انواع مدل گچکاری سقف، گچبری مدرن می باشد. استفاده از گچ کاری موجب می شود هر فضایی به صورت شیک و زیبا به نظر برسد. استفاده از گچبری های مدرن در فضای پذایرایی می تواند بسیار مورد پسندتر از گچبری های ساده باشد. اگر در ساختمانتان گچبری های قدیمی و سنتی وجود دارد به راحتی با تغییراتی می توان آن ها را به شکل و سبک مدرن تغییر داد، پس بهتر است فورا اقدام به تخریب گچ بری های قدیمی ننمایید. برای مشورت با اساتید و هنرمندان در زمینه اجرای گچبری سقف پذیرایی و آشپزخانه و همچنین مرمت گچبری های قدیمی میتوانید با مجموعه هنر برتر که از معروف ترین و قدیمی ترین فعالان در این عرصه از معماری هستند مشورت نمایید. 09123216508 همچنین می توانید قیمت گچبری سقف پذیرایی را استعلام بگیرید.

شما میتوانید نمونه کارها و عکس گچ کاری سقف را در سایت اینترنتی این مجموعه مشاهده نمایید.

طراحی سقف خانه با گچ از جمله مهم ترین مواردی است که در هنگام تغییر دکوراسیون به آن اهمیت داده می شود. با تغییراتی جزئی در گچ کاری منزل خود میتوانید ظاهری جدید برای ساختمانتان پدید آورید.

مشاوره و بازدید رایگان از محل : 09123216508

گچبری پیش ساخته

گچبری سنتی همچنان یکی از مطرح ترین و محبوبترین مدل های گچبری در کشورمان می باشد. اما در کنار گچبری سنتی، می توان از گچبری پیش ساخته نیز استفاده نمود. در گچبری سقف پیش ساخته با استفاده از گچ، متریال مورد نیاز و قالب های مخصوص می توان جدیدترین و زیباترین مدلهای گچبری را خلق نمود. مهم ترین متریال برای تولید این گچبری ها گچ، پلی یورتان، فوم‌های فشرده شده پلی استایرن و برخی از محلول‌ها و مواد شیمیایی می باشد. در برخی از موارد برای صرفه جویی در هزینه و وقت مشتری استفاده از گچبری پیش ساخته توصیه میشود. از طرح‌ های پر طرفدار گچبری پیش ساخته میتوان به گچبری نقش برجسته، مشبک، زبره، پته و تو خالی تو پر  اشاره نمود. از مهمترین مزایای استفاده از گچ کاری پیش ساخته میتوان به این موارد اشاره نمود:

  1. مقاومت بسیار بالا و امکان تولید این مدل از گچ کاری به صورت ضد رطوبت 

  2. دارای طول عمر بالا و امکان بازسازی

  3. وزن سبک و راحتی در حمل و نقل

  4. قیمت بسیار مناسب تر نسبت به گچبری های سنتی

  5. دارای طرح های مدرن و متنوع و همچنین امکان تولید طرح دلخواه

گچ بری های پیش ساخته عمدتا برای دور لوستر مورد استفاده قرار می گیرند و در کنار آن ها استفاده از نورپردازی ظاهری بسیار شیک به سقف منزل شما می بخشد. همچنین از این گچبری ها می توان برای دیوار، ستون و حاشیه های سقف نیز استفاده نمود.

جهت دیدن نمونه کارهای بیشتر به وب سایت هنر برتر به آدرس www.honarebartar.com مراجعه کنید.

مشاوره و بازدید رایگان از محل : 09123216508

کدخبر: 815692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟