چطور پرده توری را بشوییم؟

اما با گذشت زمان کثیفی گرد و غبار و غیره می توانند باعث ایجاد کثیفی ظاهری، کدری و بوی بد در این پرده ها شوند. به همین دلیل مهم است نحوه تمیز کردن و شستشوی پرده های توری را بدانید تا بتوانید آنها را در شرایط مناسبی نگهدارید.

پرده های توری هر چند وقت یکبار باید شسته شوند؟

برای اینکه پرده های توری دوام زیادی داشته و در عین حال زیبایی ظاهری خود را حفظ کند باید این پارچه ها را در هر سه ماه یکبار حداقل یک تا دوبار بشویید. در غیر این صورت گرد و غبار انباشته شده روی پارچه پرده توری می تواند باعث واکنش های آلرژیک در افراد نیز شوند.

علاوه بر این، شستن به موقع پرده توری زمان کمتری برده و دیگر مجبور نخواهید بود برای آن که آن را از شر گرد و خاک هایی که باعث تغییر رنگ پرده به رنگ خاکستری یا رگه های زرد شده اند وقت بیشتری صرف کنید. تعداد دفعات شستشوی پرده توری همچنین به محل نصب پرده نیز بستگی دارد.

به طوری که اگر پرده توری از پنجره آشپزخانه آویزان است بهتر است هر چه بیشتر آن را بشویید و اگر در اتاق نشیمن آویزان شده است هر سه ماه یک بار کافی است.

قبل از شستشوی پرده توری چه کاری باید انجام داد؟

برای آنکه پرده توری در شستشوی اصلی بهتر شسته شود ابتدا باید آن را مدتی خیس نمود. بدین منظور در ۵ تا ۶ لیتر آب گرم ۵ قاشق غذاخوری جوش شیرین ریخته سپس مایع شوینده را به آن اضافه کنید و پرده توری را به مدت یک الی یک ساعت و نیم در آن خیس کنید . در صورتی که بیشتر از سه ماه است که پرده توری خود را نشسته اید بهتر است خیساندن پرده توری در آب را دو یا سه بار تکرار کنید و پس از هر بار آب را عوض نموده و دوباره به آن جوش شیرین و مایع شوینده بیفزاید.

برای اینکه پرده توری پس از شستشو عالی به نظر برسد ابتدا باید تمام توصیه های ذکر شده روی برچسب پارچه را دنبال کنید و پرده توری را در دمای مناسب آب بشویید. زیرا برخی از پارچه های توری پنبه ای و پلی استر مانند ارگانزا نباید در دمای بیشتر از ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد شسته شوند.

شستشوی پرده توری به صورت دستی

بسیاری از خانم ها روش شستشوی دستی را برای شستشوی پرده توری انتخاب می‌کنند که با این روش خطر آسیب به پارچه های ظریف و گران قیمت توری به صفر رسیده و آلوده ترین نقاط پرده بهتر دیده می شوند.

در این روش از آنجایی که می توانید در طی آن مواد مختلفی مانند جوش شیرین و غیره را به پودر شستشوی معمولی اضافه کنید بیشتر می تواند به مقابله با آلاینده های بسیار پیچیده بدون صرف هزینه و بودجه های گران کمک کند.

هنگام شستشوی دستی پرده توری از جوش شیرین برای سفید کردن استفاده می شود.

استفاده از پودر جوش شیرین در شستشوی دستی پرده توری به شما این امکان را می دهد که پرده توری را بدون لکه های چرب و سایر آلاینده‌ها به ظاهر سفید برفی برگردانید.

به ازای هر ۸ تا ۱۰ لیتر آب گرم ۱۰۰ گرم پودر شستشو و دو قاشق غذاخوری پودر جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین و پودر شوینده را در آب گرم بریزید و مخلوط کنید تا حل شوند سپس پرده توری را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون این محلول خیس کنید و در انتها شستشوی پرده توری را انجام دهید.

نحوه شستشوی پرده توری توسط ماشین لباسشویی

بیشتر خانم ها از اینکه پرده های توری خود را با دست بشویند رضایت نداشته و این کار را بسیار وقت گیر می دانند و ترجیح می‌دهند شستشوی پرده را توسط ماشین های لباسشویی اتوماتیک مدرن که عملکرد های زیادی دارند، انجام دهند.

بدین منظور می توانید برای شستن پارچه پرده توری خود یک برنامه شستشوی دستی که برای پارچه های ظریف طراحی شده است را در ماشین لباسشویی خود انتخاب کنید و دمای آن را بر روی ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. اما برای شستشوی پارچه های حاوی بیش از ۵۰ درصد الیاف طبیعی می‌توانید دما را تا ۶۰ درجه سانتیگراد افزایش دهید.

فراموش نکنید برای جلوگیری از پاره شدن پرده توری در داخل درام ماشین لباسشویی ابتدا آنها را درون کیسه های مشبک قرار دهید و اگر از این کیسه ها ندارید از یک روبالشی استفاده کنید.

برای شستشوی پرده توری در داخل ماشین لباسشویی بهتر است از مایع یا ژل های شوینده استفاده کنید اما نصف دوز معمول درون ماشین لباسشویی بریزید. حالت چرخش نیز باید ملایم بوده و بیش از ۴۰۰ دور نباشد.

خشکشویی آنلاین حباب، بهترین راهکار شستشوی پرده

هر چقدر شرایط و امکانات در خانه فراهم باشد ، نبود وقت و چین و چروک بعد از شستشو و آسیب های احتمالی شستشوی پرده با ماشین لباسشویی را نمیتوان نادیده گرفت.

برون سپاری کارهای پر زحمت و دردسر ساز، بهترین راهکار خلاص شدن از آن است. شستشوی پرده در حد عالی و رضایتبخش را می توان با خشکشویی تجربه کرد.

برای ساکنان غرب و شمال تهران بزرگ، خشکشویی آنلاین حباب گزینه ای ارزان، فوری و باکیفیت برای شستشوی انواع پرده است.

خشکشویی پرده در غرب تهران، خشکشویی پرده در شهرک غرب و خشکشویی پرده در سعادت آباد از خدماتی است که توسط خشکشویی آنلاین حباب با بالاترین کیفیت انجام می دهد.

برای ثبت سفارش، کافی است با حباب تماس گرفته و یا سفارش خود را بطور آنلاین ثبت نمایید.

  • تلفن: 91092732 – 021

  • www.hobabb.com

کدخبر: 815619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟