تعمیر فوری یخچال در کرج را به ماهان سرویس بسپارید

نحوه برطرف کردن برفک یخچال 

قبل از انجام هرگونه عملیات تعمیر بر روی یخچال ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه از منبع برق جدا شده است تا از موقعیت های خطرناک ناخواسته جلوگیری شود.تمام مواد غذایی، نوشیدنی و غیره را از یخچال خارج کنید. درب یخچال را باز بگذارید تا برفک های داخل آن آب شود. برای اینکه این کار زودتر انجام شود یک فنجان آب داغ را داخل دستگاه بگذارید. داخل محفظه یخچال را با یک پارچه پاک نموده و یا پس از خارج کردن سینی های پلاستیکی از داخل یخچال و فریزر داخل محفظه آن را با آب شسته و بگذارید خشک شود، سپس سینی های پلاستیکی را پس از ذوب شدن یخ در جای خود قرار دهید.

دلایل شایع سرد نشدن هوای داخل یخچال چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث سرد نبودن هوای داخل یخچال می شود ابتدا باید بفهمیم که چه چیزی باعث خرابی دستگاه شده است. در ادامه به دلایل رایجی که باعث سرد نبودن هوای داخل یخچال می شود پرداخته ایم.

1. لوله گردش بین خنک کننده و یخچال مسدود شده است.

هوای سرد از طریق یک لوله به واحد تبرید وارد می شود. در صورت مسدود شدن این لوله هوای سرد واحد تبرید به خنک کننده منتقل نمی شود و در نتیجه هوای داخل یخچال خنک نیست. در صورتی که این لوله به دلیل یخ مسدود شده باشد باید مراحل یخ زدایی که در بالا به آن اشاره شد را انجام دهید اما اگر این لوله به دلیل کثیفی مسدود شده باشد باید تعویض شود.

2. کلید چراغ یخچال خراب شده است.

کلید چراغ برق یخچال بر این اساس کار می ‌کند که هنگامی که درب دستگاه را باز می کنید این کلید باعث روشن شدن چراغ داخل یخچال می شود و بالعکس هنگامی که درب یخچال را میبندید چراغ خاموش می شود. در صورتی که این کلید خراب شود ممکن است چراغ داخل یخچال حتی پس از بسته شدن درب دستگاه روشن بماند که در این صورت باعث می شود مقدار مشخصی گرما داخل یخچال تولید شده و دمای آن را تحت تاثیر قرار دهد.

3. واحد یخ زدایی کار نمی کند.

در صورتی که واحد یخ زدایی یخچال کار نکند برفک در اطراف سیم های اواپراتور جمع می‌شود و باعث می ‌شود که اواپراتور آن طور که باید کار نکند و خنک نباشد. با توجه به اینکه این وضعیت پیچیده است و ممکن است نتوانید از پس تعمیر آن بر بیاید باید با یک تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.

4. لاستیک های دور درب یخچال پوسیده ، پاره شده و یا ترک خورده است.

لاستیک های دور درب یخچال به بسته نگه داشتن درب دستگاه و حفظ هوای سرد و نگهداری از مواد غذایی برای مدت طولانی تر کمک می کند. هنگامی که این لاستیک ها آسیب ببینند هوای سرد از داخل یخچال خارج شده و هوای گرم از بیرون به داخل نفوذ می کند و باعث می شود مواد غذایی داخل یخچال خنک نشده و فاسد شوند. در ین صورت باید این لاستیک ها را تعویض کنید.

5. اقلام زیادی درون یخچال قرار داده شده است.

قرار دادن اقلام زیاد درون یخچال باعث می شود که گردش هوای سرد ضعیف شده و نتواند در تمام موقعیت های یخچال گردش کند. بنابراین باید مواد غیر ضروری را از داخل یخچال بیرون بیاورید.دو مورد دیگر از دلایل سرد نبودن یخچال شامل نشتی یافتن گاز دستگاه به بیرون و به گوش رسیدن سر و صدای غیرعادی از دستگاه می باشد که باید توسط افراد ماهر و متخصص در این زمینه بررسی شود.

یخچال سرما ندارداین موارد را چک کنید :

سرد نبودن یخچال یکی از دلایل اصلی فاسد شدن و گندیدگی مواد غذایی است. برای حل این مشکل کافی است دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا به کارکرد موثر یخچال کمک کنید.

منبع تغذیه دستگاه را بررسی کنید.

برای بررسی منبع تغذیه می توانید به چراغ یخچال نگاهی بیندازید. در صورتی که چراغ دستگاه روشن باشد به این معنی است که منبع تغذیه یخچال به خوبی کار می‌کند اما اگر چراغ داخل یخچال کار نمی کند منبع تغذیه را بررسی نموده و موارد ذکر شده در زیر را مد نظر داشته باشید :

- بررسی کنید که دوشاخه برق به صورت محکم به پریز متصل شده باشد.بررسی کنید که آیا پریز برق سالم است یا خیر . در موارد زیادی دو شاخه دستگاه بدون آنکه پریز برق داشته باشد متصل بوده که باعث می شود یخچال کار نکند.

- دکمه پاور روی یخچال را بررسی کنید و ببینید که آیا در حالت روشن قرار دارد یا خاموش.

- پس از هر بار استفاده درب یخچال را به طور کامل ببندید.پس از هر بار بیرون آوردن مواد غذایی و استفاده از یخچال باید درب آن را با احتیاط ببندید، زیرا اگر درب یخچال به صورت کامل بسته نشود هوای سرد از داخل دستگاه خارج می شود که این کار نه تنها باعث فاسد شدن مواد غذایی می شود بلکه مصرف برق نیز افزایش می یابد.

- مورد دیگر این است که باید یخچال در جای صاف قرار گیرد، زیرا اگر جای یخچال تراز نباشد باعث می شود که درب دستگاه به طور خودکار بسته نشود.

- به صدای کارکرد درست موتور یخچال گوش کنید.در صورت کار نکردن موتور ، لازم است با تعمیرکار مجاز تماس بگیرید.

- تنظیم دمای یخچال را بررسی کنید که تنظیم دمای یخچال در چه حالت خنک کننده ای قرار دارد. موارد زیادی وجود دارد که تنظیم دما روی سطح خنک کننده خیلی پایین انجام شده است و باعث ایجاد هوای سرد ضعیف می ‌شود. برای برطرف کردن این مشکل باید دما را تنظیم کنید.

ماهان سرویس مرکز تخصصی تعمیر یخچال در کرج

ماهان سرویس در زمینه تعمیر یخچال و فریزر، 15 سال سابقه داشته و با بکارگیری تکنسین های مجرب ، انواع یخچال را عیب یابی و تعمیر می نماید. لذا چنانچه در کرج و مناطق اطراف ساکن بوده و یخچال منزل یا محل کار ، دجار مشکل است، کافی است با ماهان سرویس تماس بگیرید. از مهمترین خدمات ماهان سرویس می توان به تعمیر یخچال ال جی در کرج ، تعمیر یخچال الکترواستیل در فردیس و تعمیر یخچال تکنو در کرج  اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ماهان سرویس تماس بگیرید

. تلفن: ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵

www.arvandoxin.com

 

کدخبر: 812619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟