6 نکته برای چیدمان آشپزخانه کوچک به بهترین شکل

 بنابراین، اگر می‌خواهید با این نکات آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

  1. وسایل غیرضروری را بیرون ببرید

آیا دوست دارید آشپزخانه شما جادارتر و کاربردی‌تر باشد؟ آشپزخانه بیشتر افراد پر از وسایلی است که به‌ندرت مورداستفاده قرار می‌گیرند. با خارج کردن وسایل غیرضروری ممکن است بتوانید فضایی برای قرار دادن یخچال فریزر دوقلو یا ساید فراهم کنید. اگر برای خرید یخچال تصمیم نگرفته‌اید، لازم است بدانید با بررسی کیفیت و قیمت یخچال های الکترواستیل و می‌توانید آن را از نمایندگی فروش این برند تهیه کنید.

وسایل غیرضروری شامل غذاساز، ظروف غذاخوری اضافه یا لیوان‌هایی است که در برخی مراسم خاص استفاده می‌شوند. بااین‌حال، پر کردن آشپزخانه کوچک خود با وسایلی که استفاده نمی‌شوند کار غیرمنطقی‌ای است. بنابراین، برای اینکه آشپزخانه کوچک خود را به بهترین شکل بچینید، وسایل غیرضروری در آن را بیرون ببرید. این وسایل را می‌توانید در انباری، کنسول یا ویترین قرار دهید. بااین‌حال، اطمینان حاصل کنید که این وسایل به‌راحتی قابل‌دسترسی هستند. همچنین، درعین‌حال، وسایلی که به آن‌ها بیشتر نیاز دارید را سعی کنید دردسترس‌تر قرار دهید.

  1. در فضاهای موجود در دیوار بازنگری کنید

 

use-wall-space

بسیاری از افراد تنها فضای ذخیره‌سازی آشپزخانه را کابینت‌ها می‌دانند و فضاهای ذخیره‌سازی بر روی دیوار را نادیده می‌گیرند. بااین‌حال، مهم است که فضای روی دیوار را در نظر بگیرید. برای مثال، می‌توانید از بالای کابینت‌ها برای قرار دادن برخی از وسایل استفاده کنید. همچنین، می‌توانید ظروف و تابه‌ها را از کابینت‌ها بیرون بیاورید و آن‌ها را به دیوار آویزان کنید.

علاوه بر این، می‌توانید قفسه‌های باز را به دیوار نصب کنید تا ظروف ادویه، ماهیتابه‌ها، کاسه‌ها و لیوان‌ها را در این قفسه‌ها قرار دهید. به‌طور خلاصه، از این طریق می‌توانید به وسایلی که دائما از آن‌ها استفاده می‌کنید دسترسی راحت‌تری داشته باشید و از سوی دیگر، از فضای آشپزخانه حداکثر بهره را ببرید. به یاد داشته باشید که اگر آشپزخانه کوچکی دارید باید از تمام فضای آشپزخانه استفاده کنید.

  1. کابینت‌های بالایی را با قفسه‌های باز جایگزین کنید

با چیدمان صحیح آشپزخانه کوچک خود، نه‌تنها آن را کاربردی‌تر می‌کنید، بلکه آن را بزرگتر از آنچه هست نمایش می‌دهید. برای این کار سعی کنید که کابینت‌های بالایی را با قفسه‌های باز جایگزین کنید. قفسه‌های باز، آشپزخانه را بزرگتر نشان می‌دهند و همچنین، برای قرار دادن ظروف، انعطاف‌پذیری بیشتری را برای شما فراهم می‌کنند. کابینت‌های آشپزخانه می‌توانند بیشتر از فضایی که در اختیار دارید، فضای آشپزخانه را اشغال کنند. بنابراین، با جایگزین کردن آن‌ها با قفسه‌های باز می‌توانید آشپزخانه را گسترده‌تر و کاربردی‌تر کنید.

  1. از جزیره دارای چرخ استفاده کنید

portable-kitchen-islands-movable-on-wheels

اگر آشپزخانه کوچکی دارید، جزیره دارای چرخ برای شما بسیار کمک‌کننده است. این جزیره می‌تواند مانند یک پیشخوان متحرک برای شما کار کند و به شما امکان دهد که آن را هر جایی که دوست دارید قرار دهید. می‌توانید از آن برای تهیه دسر و شیرینی استفاده کنید و می‌توانید تمام وسایل لازم برای این کار را بر روی جزیره قرار دهید. احتمالا پیدا کردن جزیره چرخ‌داری که اندازه مناسبی داشته باشد، دشوار است. بااین‌حال، این امکان نیز برای شما وجود دارد که آن را سفارش دهید تا متناسب با شرایط شما، جزیره ساخته شود.

همچنین، اگر برخی از لوازم را برای آشپزخانه تهیه نکرده‌اید، لازم است بدانید که جی پلاس یکی از بهترین برندهای لوازم خانگی ازجمله گوشی، یخچال، تلویزیون و ماشین ظرفشویی در بازار است که لیست محصولات آن بسیار متنوع است و قیمت محصولات آن نیز بسیار مناسب است. برای خرید محصولات متنوع جی پلاس می‌توانید از فروشگاه نمایندگی این برند کم بگیرید.

  1. رنگ‌های روشن را ترجیح دهید

برای اینکه آشپزخانه کوچک شما بزرگتر به نظر برسد، مطمئن شوید که به‌خوبی از نور استفاده می‌کنید. پنجره آشپزخانه را مسدود نکنید و اجازه دهید که نور طبیعی وارد آشپزخانه شود. آشپزخانه ناحیه‌ای از خانه است که بیشتر از همه به نور نیاز دارد. بنابراین، مهم است که اجازه دهید نور طبیعی به آشپزخانه برسد. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های روشن و سرد در آشپزخانه، آن را بزرگتر از آنچه هست نشان دهید. برای مثال، آشپزخانه‌های سفید، آبی کم‌رنگ و سبز نعنایی بزرگتر از آشپزخانه‌های قرمز، مشکی و نارنجی به نظر می‌رسند.

  1. به آشپزخانه کوچک خود با آینه وسعت ببخشید

ممکن است پوشاندن کابینت‌های بالا و پایین آشپزخانه با آینه کمی جاه‌طلبانه به نظر برسد. بااین‌حال، استفاده از این روش، تفاوت زیادی را در فضای آشپزخانه ایجاد می‌کند. با استفاده از آینه می‌توانید به‌راحتی فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان دهید. همچنین، می‌توانید به‌جای آن از صفحات شیشه‌ای دارای رنگ ثابت یا سه‌بعدی استفاده کنید. این‌ها می‌توانند ظاهری شیک و جادار به آشپزخانه ببخشند.

درنهایت، اندازه آشپزخانه شما هرچقدر که باشد مهم است که تا جایی که می‌توانید از فضای موجود در آشپزخانه استفاده کنید. داشتن آشپزخانه کوچک تا زمانی که بتوانید کارهای خود را به‌راحتی انجام دهید، چندان بد نیست. آنچه اهمیت دارد این است که سعی کنید وسایل غیرضروری را از آشپزخانه خارج کنید و همچنین، به‌جای استفاده از کابینت در قسمت بالای آشپزخانه، از قفسه‌های باز استفاده کنید. علاوه بر این، سعی کنید رنگ‌های روشن را برای آشپزخانه در نظر بگیرید و از نور طبیعی استفاده کنید.

نویسنده: مینا معین اسلام

کدخبر: 807933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟