لیست پرطفدارترین شت‌کوین‌ها و برترین ارزهای دیجیتال جهان!

خرید ارز دیجیتال، یکی از سرمایه‌گذاری‌های پر سود عصر حاضر محسوب می‌شود. به همین دلیل است که آشنا بودن با مشهورترین ارزهای دیجیتال، دانشی بسیار مهم برای فعالان این حوزه به شمار می‌رود. برخی از سرمایه‌گذران بازار ارزهای دیجیتال علاقه دارند تا با سودآورترین، معروف‌ترین و پرنوسان‌ترین ارزهای دیجیتال آشنا شوند. در ادامه این مطلب به معرفی مشهورترین ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

معروف ترین میم کوین‌های ارز دیجیتال

خرید ارز دیجیتال با پیچیدگی‌های خاص خود همراه است. برای جلوگیری از سردرگمی شما، در این بخش قصد داریم تا به معرفی معروف‌ترین میم کوین‌های ارز دیجیتال بپردازیم. در حقیقت میم کوین‌ها، ارزهای دیجیتالی هستند که از طنزها و شوخی‌های موجود در اینترنت الهام گرفته شده‌اند. این نوع از رمزارزها قیمت پایینی داشته و خیلی زود مورد فعالان بازار خرید ارز دیجیتال، قرار گرفتند.

شت کوین دوج کوین (DOGE)

اگر قصد خرید ارز دیجیتال را دارید، اولین پیشنهاد ما به شما دوج کوین است. این رمزارز محبوب‌ترین میم کوین شناخته شده در حال حاضر بوده و الگوریتم اثبات کار را برای رسیدن به اجماع در شبکه خود به کار می‌گیرد. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که الگوریتم اثبات کار دوج کوین با تکیه بر فناوری اسکریپت کار می‌کند.

شت کوین شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو دومین میم کوینی است که قصد معرفی آن را داریم. این رمزارز با نام قاتل دوج کوین شناخته می‌شود و گزینه مناسبی برای خرید ارز دیجیتال به حساب می‌آید. شیبا اینو توکنی متکی بر ERC-20 بوده و تا به حال 1 کوادریلیون عرضه داشته است.

شت کوین سیف مون (SAFEMOON)

اگر برای خرید ارز دیجیتال به دنبال یک توکن دیفای می‌گردید، سیف مون می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این رمزارز در بایننس اسمارت چین تولید شده و بر عملیات پاداش دهی ثابت و لیکوئیدیتی قفل شده، تمرکز دارد.

شت کوین فگ (FEG)

به توکن FEG، توکن تورم هم می‌گویند. این توکن، دارای بیشترین گردش حساب معادل صد کوادریلیون است که در هر تراکنش یک درصد کارمزد بین مالکین این توکن، تقسیم می‌شود و یک درصد توکن نیز، می‌سوزد. این مکانیسم مالکین توکن را تشویق به هولدینگ کرده و عرضه جانبی را کاهش می‌دهد تا ارزش این ارز بالا رود. در حقیقت، یک رابطه عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد. توجه داشته باشید که برای سوزاندن توکن‌ها در شبکه، هیچ محدودیتی وجود ندارد. این رمزارز بیشتر در دسته شت کوین‌ها طبقه‌بندی شده و در چندین صرافی ایرانی هم لیست شده است.

مهم‌ترین و برترین رمزارزهای دنیا

مهم‌ترین و برترین رمزارزهای دنیا

خوب است تا پیش از ورود به بازار خرید ارز دیجیتال، با مهم‌ترین ارزهای این بازار آشنا شده و خصوصیات آن‌ها را بشناسید. در این بخش به معرفی 8 رمزارز مهم در دنیای ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

ارز دیجیتال بیت کوین (Bitcoin)

در عصر حاضر کم‌تر کسی هست که نام بیت کوین به گوشش نخورده باشد. این ارز دیجیتال خیلی زود با نماد اختصاری BTC به شهرتی جهانی رسید. بیت کوین بر اساس فناوری بلاک چین طراحی شده و در سال 2008 به مردم جهان معرفی شد. ساتوشی ناکاموتو، موسس این رمزارز، اولین بیت کوین دنیا را در سال 2009 ایجاد کرد. جالب است بدانید که هیچ اطلاعاتی در رابطه با ساتوشی ناکاموتو وجود ندارد و هویت واقعی این شخص برای مردم جهان، به یک راز بدل گشته است.

ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum)

در صورتی که قصد خرید بیت کوین را ندارید، می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال به سراغ آلت کوین اتریوم با نماد اختصاری ETH، بروید. این رمزارز هم بر اساس فناوری بلاک چین کار کرده و فقط چهار سال از بیت کوین جوان‌تر است. اتریوم توسط یک برنامه‌نویس جوان به نام ویتالیک بوترین ساخته شد. پیشرفت فوق‌العاده این ارز دیجیتال سبب شده تا افراد زیادی به استخراج آن روی بیاورند.

ارز دیجیتال تتر (Tether)

شاید قصد داشته باشید تا برای اولین سرمایه‌گذاری‌های خود در دنیا ارزهای دیجیتال، روی یک رمزارز پایدار سرمایه‌گذاری کنید. استیبل کوین تتر با نماد اختصاری USDT می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش روی شما باشد. درست است که خرید ارز دیجیتال در هر حال کاری ریسکی محسوب می‌شود، اما خرید تتر می‌تواند بخش عظیمی از این ریسک را کاهش دهد. این رمزارز بر اساس ارز فیات(پول بدون پشتوانه) و بلاک چین کار می‌کند.

بهترین ارز دیجیتال جهان

از آنجا که تتر توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود، به عنوان استیبل کوین (سکه یا ارز دیجیتال پایدار) شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال با نام رئال کوین و در سال 2015 ایجاد شد تا به سرعت بخشی در انتقال ارزها کمک کند و بعدها نامش به تتر تغییر کرد. از جمله مزایا استفاده از رمزارز استیبل کوین تتر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • انجام تراکنش سریع
  • کارمزد پایین
  • داشتن ثبات قیمت

ارز دیجیتال بایننس کوین (Binance Coin)

بایننس کوین در سال 2017 روانه بازار شد و خیلی زود توانست توجه فعالان این حوزه را به خود جلب کند. این رمزارز از بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، یعنی بایننس نشأ گرفته و با نماد BNB شناخته می‌شود. بایننس کوین در ابتدا از بستر بلاک چین اتریوم برای کار خود استفاده می‌کرد، اما با گذر زمان و پیشرفت زیاد، موفق شد تا بایننس چین را برای فعالیت‌های خود، پایه‌گذاری کند.

موسسان بایننس کوین، هدف از ایجاد این ارز دیجیتال را پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و معامله‌ها در صرافی بایننس عنوان کرده‌اند. جالب است بدانید که از ابتدا ایجاد بایننس کوین، از آن برای پرداخت پروژه‌های مختلف استفاده شده است. از جمله مزایا استفاده از این رمزارز، می‌توان به هزینه‌های تراکنش در صرافی بایننس، بایننس DEX و کارمزد معامله‌ها در بلاک چین بایننس چین، اشاره کرد.

ارز دیجیتال ریپل (Ripple)

در بازار خرید ارز دیجیتال، ریپل یکی دیگر از رمزارزهایی است که بسیار مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. این ارز دیجیتال در سال 2012 و با نام اختصاری XRP روانه بازار شد. جید مک کالب و کریس لارسن سازندگان ریپل بوده و آن را به جایگاه کنونی‌اش رسانده‌اند. در عصر حاضر از ریپل برای پرداخت‌های بین‌المللی فوری، دقیق و کم هزینه‌ استفاده می‌شود. طبق گفته سازندگان، هدف از ساخت ریپل، تسهیل پرداخت‌های جهانی بوده و می‌توان با استفاده از آن، تأخیر شبکه را کاهش داد؛ چرا که ریپل روش ساختی منحصربه‌فرد داشته و می‌توان بدون استخراج، آن را بدست آورد.

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano)

کاردانو یکی دیگر از رمزارزهای پرطرفدار در بازار ارز دیجیتال است. این ارز دیجیتال با نماد اختصاری ADA شناخته شده و بر اساس بلاک چین کار می‌کند. تیم توسعه‌دهندگان کاردانو، هدف اصلی از ساخت این رمزارز را رفع مشکلات نسل‌های پیشین رمزارزها مانند بیت کوین و اتریوم، عنوان کرده‌اند. از کاردانو می‌توان در مواردی نظیر تراکنش‌های بین‌المللی و ثبت قراردادهای هوشمند و ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز، استفاده کرد. بلاک چین شبکه کاردانو این امکان را به کاربران خود می‌دهد که بدون نیاز به شخصی دیگر، به انجام معامله‌های خود بپردازند. بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال، کاردانو را رقیبی جدی برای اتریوم، ایاس و دیگر ارزهای دیجیتال می‌دانند.

این نوشتار به هیچ‌وجه پیشنهاد خرید ارز دیجیتال نیست و تلاش کرده‌ایم تا شما را با بهترین ارزهای دیجیتال برتر و بهترین شت کوین و میم کوین‌های بازار کریپتو، آشنا کنیم. به امید معاملات پرسود شما در صرافی ارز دیجیتال بیت‌پین.

کدخبر: 807214 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟