چرا کنترل از راه دور تلویزیون کار نمی کند + راه حل

 گاهی اوقات برخی مشکلات باعث عدم کار کردن کنترل از راه دور  تلویزیون می شود که در این مقاله به بررسی آن ها پرداخته شده است.

مشکلات رایج کنترل از راه دور تلویزیون

برای تعیین علل احتمالی عدم کارکرد کنترل از راه دور تلویزیون و تشخیص مشکل باید از روش حذف استفاده کنید . بدین منظور ابتدا باید سلامت تلویزیون را مورد بررسی قرار دهید. اگر کانال های دستگاه حتی از پنل جلوی تلویزیون نیز تغییر نمی کنند علت خرابی سخت ‌افزارهای تلویزیون است و کنترل سالم می باشد. 

از آنجا که تعمیر این سخت افزارها بدون تجهیزات حرفه ای امکان پذیر نیست بنابراین در چنین شرایطی باید از یک مرکز معتبر در زمینه تعمیر تلویزیون کمک بگیرید.

علائم اصلی خرابی کنترل از راه دور عبارتند از:

- هیچ پاسخی وجود ندارد یعنی کاربر روی دکمه های کنترل کلیک می کند اما هیچ اتفاقی نمی افتد.

- برخی از دستورات به دلیل خرابی دکمه های موجود بر روی کنترل اجرا نمی ‌شوند.

رایج ترین دلایلی که باعث عدم کارکرد کنترل از راه دور تلویزیون می شوند عبارتند از : 

1. تمام شدن باتری های کنترل

این خرابی کنترل از راه دور تلویزیون را می توان به راحتی با استفاده از تستر، مولتی متر یا ولت متر تشخیص داد . بدین منظور منابع تغذیه را بررسی کنید . حداقل مقدار باید ۳/۱ ولت باشد . اگر مقادیر کمتری به دست آمده باید باتری های جدید برای کنترل خریداری شود.

در هنگام تعویض باتری های کنترل تلویزیون باید دقت داشته باشید که نباید "+"  و " -" را با هم اشتباه بگیرید .. اگر با تعویض باتری ها مشکل حل نشد باید موارد دیگر را بررسی کنید .

2. نفوذ رطوبت و کثیفی

در صورتی که دکمه های روی کنترل کار نمی کند چه باید بکنیم؟ کانال ها فقط پس از چند فشار بر روی کلید تغییر می کنند یا اصلا پاسخی وجود ندارد . این امکان وجود دارد که اثر دکمه های چسبنده به دلیل آلودگی بیش از حد کنترل از راه دور باشد . اگر کاربر آب، چای یا هر مایع دیگری را روی کنترل بریزد مشکلات مشابهی نیز رخ می دهد. مایع به داخل کنترل از راه دور تلویزیون نفوذ نموده و به کاتالیزوری برای اتصال کوتاه تماس ها تبدیل می شود . همچنین می توانند در زیر تماس های لاستیکی قرار گرفته و یک لایه چسبناک تشکیل دهد. 

در این صورت فشار دادن برخی از دکمه ها متوقف می شود. بسیاری از کاربران نمی دانند که چگونه چسبندگی روی کلیدها را برطرف کنند بنابراین با تمام توان شروع به اعمال فشار روی کنترل می کنند که این کار باعث شکستگی دکمه ها می شود.

در صورت پیدا کردن یک لایه چسبنده روی نوار لاستیکی، کنترل را باز نموده و بصورت زیر عمل کنید:

- برای از بین بردن لکه ها از یک پارچه بدون پرز آغشته به الکل استفاده کنید .از استفاده از پدهای پنبه ای پرهیز کنید زیرا پرزها باقی می ماند.

- اگر لکه ای چسبناک در بالای آن ایجاد شده باشد دستمال بدون پرز را با الکل خیس کنید و آن را روی لکه چسبنده بکشید.

- تماس های روی ریز مدار و روی الاستیک باید تا حد امکان تمیز شوند. توجه داشته باشید که برای این کار نیروی بیش از حد وارد نکنید،  زیرا ممکن است به دکمه های دستگاه آسیب وارد کنید.

هنگامی که تمام اجزاء را تمیز کردید بگذارید کنترل برای حدود ۲۴ ساعت باز بماند تا اجزا کاملا خشک شوند. کنتاکت های باتری را نیز تمیز کنید.

2. آسیب مکانیکی به کنترل تلویزیون

آسیب مکانیکی می تواند باعث چندین نوع اختلال در عملکرد کنترل از راه دور تلویزیون شود . به عنوان مثال ، می تواند باعث قطع اتصال با برد یا ترک خوردن کنترل شود.

برای درک اینکه چرا کنترل از راه دور تلویزیون پس از سقوط کار نمی کند باید آن را باز کنید و این کار را تا حد امکان با دقت زیادی انجام دهید سپس دستورالعمل های زیر را به صورت گام به گام دنبال کنید:

- درپوش پشتی کننترل را برداشته و باتری ها را خارج کنید.

یک چاقو ، پیچ گوشتی یا شی ء تیز دیگری را بین نیمه های کنترل قرار دهید.

چاقو یا پیچ گوشتی را کمی بچرخانید تا فاصله‌ای بین نیمه های کنترل ظاهر شود، صدای کلیکی می شنوید که نشان می دهد قفل باز شده است.

- به باز کردن کنترل ادامه دهید و در نتیجه سایر بست ها را جدا کنید.

- مدارها با استفاده از حلقه های نازک به هم متصل می شوند. بررسی کنید که آیا یکی از بردها به دلیل برخورد کنترل از راه دور با سطح سخت زمین آسیب دیده است یا خیر. برای اینکه عناصر سخت افزاری حرکت نکنند باید لحیم شوند . اگر به دلیل خرابی برد ، ریموت کنترل از کار افتاد می توانید آن را تعمیر کنید.

سیم پیچ های پاره شده را با سیم های نازک لحیم کاری کنید تا اتصال کوتاه رخ ندهد. در مواردی که ترک خوردگی در زیر لایه های مقاومتی ایجاد شده باشد کنترل از راه دور قابل تعمیر نیست.

3. سایش مکانیکی

برخی از دکمه های روی کنترل از راه دور تلویزیون به دلیل پاک شدن لایه ای که روی تمام سطح چسبیده اند ، پاسخ نمی دهند . حتی در چنین شرایطی می توانید خودتان کنترل تلویزیون را تعمیر کنید با این وجود بهتر است از افراد ماهر و متخصص برای تعمیر کنترل کمک بگیرید.

4. خرابی تلویزیون

سیگنال از کنترل از راه دور به تلویزیون با استفاده از یک سنسور مادون قرمز ویژه منتقل می شود . ممکن است عدم پاسخگویی هنگام فشار دادن دکمه های کنترل از راه دور به دلیل خرابی تلویزیون باشد. اما چگونه مطمئن شویم که تلویزیون خراب است؟ سعی کنید کانال را با یک کنترل از راه دور دیگر تغییر دهید اگر پاسخی وجود داشت باید یک کنترل جدید بخرید اما اگر بازهم واکنشی نشان نداد باید با مرکز خدمات تعمیر تلویزیون تماس بگیرید. 

تعمیر تخصصی انواع تلویزیون را به امداد تی وی بسپارید 

خرابی تلویزیون ، اتفاق عجیبی نیست. این وسیله طی روز ساعت ها مشغول کار است و تلویزیونهای جدید به دلیل ظرافت ، بیشتر در معرض خرابی و آسیب هستند . 

امداد تی وی در تهران 35 سال در زمینه تعمیر تلوزیون در تهران سابقه داشته و تا کنون هزاران دستگاه تلو.زیون را تعمیر و سالم تحویل داده است. 

چنانچه ساکن هر منطقه تهران هستید یک تماس برای اعزام فوری تعمیرکاران مجرب به محل کافی است . امداد تی وی نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در  تهران ، نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در تهران  و نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در اسلامشهر بوده و در کمترین زمان ، اقدام به تعمیر تلوزیون در محل می نماید .

09335051212

www.emdadtv.com

کدخبر: 803679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟